Zmiana obrotów z 2800 na 1400 ( nowy silnik vs falownik)
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 122
- Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
- Lokalizacja: Polska
Zmiana obrotów z 2800 na 1400 ( nowy silnik vs falownik)
Witam.
Posiadam wysokoobrotowa wiertarkę stołową Proma BV-06 z silnikiem 3-fazowym 0,25 kw, 2800 obr/min.
Wiertarka posiada trójstopniową przekładnię pasową 1400/2800/5600 obr/min.
Muszę zmniejszyć obroty tak więc chciałbym się dowiedzieć czy lepiej dołożyć do obecnego silnika falownik ( jak tak to jaki?) czy po prostu zmienić na silnik 1400 obr/min?
Zależy mi na napięciu 230V a silnik jednofazowy 1400 obr/min z rozstawem łap 80 x 100 ma max 0,18 kw i boję się że będzie trochę za słaby a falownik podobno mnożna podpiąć pod 230V.
Posiadam wysokoobrotowa wiertarkę stołową Proma BV-06 z silnikiem 3-fazowym 0,25 kw, 2800 obr/min.
Wiertarka posiada trójstopniową przekładnię pasową 1400/2800/5600 obr/min.
Muszę zmniejszyć obroty tak więc chciałbym się dowiedzieć czy lepiej dołożyć do obecnego silnika falownik ( jak tak to jaki?) czy po prostu zmienić na silnik 1400 obr/min?
Zależy mi na napięciu 230V a silnik jednofazowy 1400 obr/min z rozstawem łap 80 x 100 ma max 0,18 kw i boję się że będzie trochę za słaby a falownik podobno mnożna podpiąć pod 230V.
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 68
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 17:08
- Lokalizacja: okolice Czechowic
Można i to dobry kierunek(falownik)
a jaki to moze np Falowniki LG iE5 a na stronie jest tego wiecej
http://www.falowniki.pl
a jaki to moze np Falowniki LG iE5 a na stronie jest tego wiecej
http://www.falowniki.pl
Ostatnio zmieniony 10 paź 2016, 17:37 przez turo5, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5597
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Tak ale sinik 3f musi mieć możliwość zasilania 230 - jeśli falownik jest z sieci 230V pokaż tabliczkę.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Jeżeli silnik może być zasilany z jednofazowego falownika - daj falownik. Będziesz miał pełną ochronę silnika, płynną regulację obrotów od prawie 0 do max+parę procent, łatwą zmianę kierunku, łatwe sterowanie pedałem, płynny rozruch i hamowanie. Rozważyć musisz tylko ew. chłodzenie wymuszone silnika przy dłuższej pracy z małymi obrotami. Ceny falownika i silnika są porównywalne.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 607
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
- Lokalizacja: Bedzin
Zastanawia mnie fakt iż, w w opisie jest zaznaczone napięcie zasilania 400V czyli można rozumieć że silnik jest zasilany napięciem między fazowym 400V ?
Żeby to sprawdzić to trzeba by rozkręcić puszkę silnika i sprawdzić ile ma przyłączonych przewodów.
Dobrze by było żeby Kolega wrzucił fotkę przyłączy silnika a wtedy można by określić co to za zasilanie i skutecznie pomóc czy podpowiedzieć.
Co do falownika to nie jest potrzebna wiedza elektronika, wystarczy podstawowa znajomość przyłączy elektrycznych a jedynie samo zaprogramowanie może sprawić trochę problemu chociaż w większości falowników jest intuicyjne i wystarczy trochę poczytać instrukcję oraz wejść tylko w podstawowe ustawienia.
Żeby to sprawdzić to trzeba by rozkręcić puszkę silnika i sprawdzić ile ma przyłączonych przewodów.
Dobrze by było żeby Kolega wrzucił fotkę przyłączy silnika a wtedy można by określić co to za zasilanie i skutecznie pomóc czy podpowiedzieć.
Co do falownika to nie jest potrzebna wiedza elektronika, wystarczy podstawowa znajomość przyłączy elektrycznych a jedynie samo zaprogramowanie może sprawić trochę problemu chociaż w większości falowników jest intuicyjne i wystarczy trochę poczytać instrukcję oraz wejść tylko w podstawowe ustawienia.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5597
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
na tabliczce jak już wspomniałem.Mallujemy pisze:A jak sprawdzić czy silnik który obecnie znajduję się w wiertarce ma możliwość zasilania z jednej fazy?
ten nie ma

ten też

a ten ma http://www.falowniki24.info.pl/teoria/art-68.html i nawet jest oznaczone czy w takim połączeniu ma być gwiazda czy trójkąt

kup falownik wektorowy to raz a dwa taki z instrukcją PL... przynajmniej "pierwsze uruchomienie" wtedy jest szansa ze podłączysz i skonfigurujesz falownik na tyle by zaspokoił Twoje potrzeby
opicia 3 przyznasz się gdzie mieszkasz i może kolega z okolicy z doświadczenie pomoże

sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Małe nieporozumienie, to falownik ma być zasilany z jednej fazy, a silnik, oczywiście, jest 3f. Resztę wyjaśnił dogłębnie i obrazowo kol.adam FXMallujemy pisze:jak sprawdzić czy silnik który obecnie znajduję się w wiertarce ma możliwość zasilania z jednej fazy?

Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ