Może ktoś wie jaki powinie być gatunek/stop alu do zbiornika paliwa 15-20l (benzyna ), żeby nie wchodził w reakcji z benzyna i był łatwo spawalny ??
za jakieś informacji dzięki z góry
zbiornik paliwa z Alu jaki gatunek/stop ??
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:14
- Lokalizacja: Ełk
sebcyc, gatunek alu ma chyba najmniejsze znaczenie. bo napewno niewchodzi w reakcje z paliwem. napewno bedzie wykonany z blachy wiec wazna bedzie brubosc tej blachy. co do spawania to owszem jedne alu spawa sie lepiej drugie gorzej, ale to juz musi sie jakis fachowiec co spawa wypowiedziec. pozdrawiam.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 210
- Rejestracja: 05 sie 2009, 14:51
- Lokalizacja: Warszawa
Niedaleko mnie robią zbiorniki z alu na zamówienie i nie jest to żaden stop tylko zwykłe alu. Robią ich dużo i od dawna więc myśle, że są ok. trzeba dobrze dociąć (najlepiej laserek jak ma być skomplikowany kształt) i dobrze szczelnie pospawać..
większym problemem będzie dorobienie wlewu paliwa bo one najczęsciej kupne są z kwasówki albo ze stali, no i oczywiscie najlepiej jeszcze mieć czujnik poziomu paliwa co też nie jest najprostsze no i duperelek typu wyjscie i pompa albo wewnątrz albo z zewnątrz.
większym problemem będzie dorobienie wlewu paliwa bo one najczęsciej kupne są z kwasówki albo ze stali, no i oczywiscie najlepiej jeszcze mieć czujnik poziomu paliwa co też nie jest najprostsze no i duperelek typu wyjscie i pompa albo wewnątrz albo z zewnątrz.
141 T BW 1.1 S t5.0 D60.3 H-L045 ss nb
141 T BW 8.1 S t1.2 D38.0 H-LO45 ss nb
141 T BW 8.1 S t1.2 D38.0 H-LO45 ss nb
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 210
- Rejestracja: 05 sie 2009, 14:51
- Lokalizacja: Warszawa
zbiorniki sportowe robi sie w kilku typach:
1. małe często rurowe na pojedyńcze przejazdy (redukcja masy)
2. zwykłe kwadratowe najczesciej umieszczone posrodu dla lepszego rozkładu masy szczególnie przy swapach większych jednostek (te jeszcze występują w wersji zwykłej puszki lub pudełko w pudełku jako tz. bezpieczny bak ze strefą zgniotu)
3. baki do terenówek wysokie bądz rozłożone po bokach gdzie głównym zadaniem jest ciągłe dostarczanie paliwa nawet na dużych pochyłach.
wystko zależy od tego do czego to potrzebne i jakie ma spełniać zadanie bo jeśli ma to być bak do zwyklego samochodu to bardziej sie opłaca kupić oryginalny używany chyba
1. małe często rurowe na pojedyńcze przejazdy (redukcja masy)
2. zwykłe kwadratowe najczesciej umieszczone posrodu dla lepszego rozkładu masy szczególnie przy swapach większych jednostek (te jeszcze występują w wersji zwykłej puszki lub pudełko w pudełku jako tz. bezpieczny bak ze strefą zgniotu)
3. baki do terenówek wysokie bądz rozłożone po bokach gdzie głównym zadaniem jest ciągłe dostarczanie paliwa nawet na dużych pochyłach.
wystko zależy od tego do czego to potrzebne i jakie ma spełniać zadanie bo jeśli ma to być bak do zwyklego samochodu to bardziej sie opłaca kupić oryginalny używany chyba
141 T BW 1.1 S t5.0 D60.3 H-L045 ss nb
141 T BW 8.1 S t1.2 D38.0 H-LO45 ss nb
141 T BW 8.1 S t1.2 D38.0 H-LO45 ss nb