Witam!
Mam pytanie odnośnie zacinającego się drutu w przewodzie.
Posiadam uchwyt SHERMAN MIG/MAG MB TW-25 5 m nie jest najlepszy ale jest ;D
tylko ostatnio pojawił się problem zacinającego drutu. rozebrałem kopyto na części pierwsze wyjąłem "sprężynę" cała nie przetarta i złożyłem do kupy. Problem nie ustąpił jedyne co zauważyłem to że zacina się na samym końcu przewodu koło "kuli" wystarczy poruszyć ręką i idzie dalej albo znowu się zatnie Czy to może być wytarty plastik gdzieś w środku kopyta uchwyt "wyspawał" gdzieś około 45kg drutu
dziękuję za pomoc
Zacinający się drut
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
wymień sprężynę.
w tym miejscu najczęściej ją łapie. Może być wytarta w środku. Na zewnątrz tego nie widać a wylot będzie prawie zawsze okrągły.
Po za tym , drut jest miedziowany i się ściera zatykając miejsce najczęstszego ugięcia.
Można taką sprężyną zamoczyć do nafty na 24h. Często to pomaga.
Po wydmuchaniu jej z nafty , może jeszcze popracować. Ale prościej wymienić na nowa. nie jest droga.
Końcówka prądowa też może robić podobny objaw.
w tym miejscu najczęściej ją łapie. Może być wytarta w środku. Na zewnątrz tego nie widać a wylot będzie prawie zawsze okrągły.
Po za tym , drut jest miedziowany i się ściera zatykając miejsce najczęstszego ugięcia.
Można taką sprężyną zamoczyć do nafty na 24h. Często to pomaga.
Po wydmuchaniu jej z nafty , może jeszcze popracować. Ale prościej wymienić na nowa. nie jest droga.
Końcówka prądowa też może robić podobny objaw.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
Istnieje wiele przyczyn zacinania sie drutu w przewodzie.
1. Wytarta tulejka prowadzaca drut ( okolo 12cm mosiezna tulejka srednicy 6mm miedzy wychodzaca z Euro-bloku I konczy sie za ostatnim rzedem rolek ). Ta tulejka powinna konczyc sie jak najblizej rolek, powinna byc dlatego tez zfazowana.
2. Zagiecie w jakimkolwiek miejscu prowadnicy ( sprezyny ). nawet najmniejsze zagiecie bedzie powodowac problem.
3. Jesli drut zacina sie przy koncowce pradowej to istnieje kilka mozliwosci
- brud z warsztatu ( podajnik na ziemi ) zaciaga do przewodu I drut przenosi go az do koncowki
- zly rozmiar koncowki
- slaba jakosc material
4. Sprawdz tez jakosc samego drutu - drut nie powinien miec zadnych przebarwien, zadnych tlenkow itp. Jesli cokolwiek takiego widzisz to oddaj drut gdzie go kupiles.
- sprawdz tez drut w kilku miejscach na srednice - zdziwisz sie
- sam drut moze byc tez zawiniety na szpuli w taki sposob ze powoduje szarpania I tez moze zakleszczyc drut w przewodzie.
5. Sprawdz jeszcze czy "sprezyna" jest odpowiedniej dlugosci czy nie ma luzow.
Jeszcze na koniec ustawilbym palnik w jak njprostrzej linii I sprawdzil czy ten sam problem sie pojawia.
1. Wytarta tulejka prowadzaca drut ( okolo 12cm mosiezna tulejka srednicy 6mm miedzy wychodzaca z Euro-bloku I konczy sie za ostatnim rzedem rolek ). Ta tulejka powinna konczyc sie jak najblizej rolek, powinna byc dlatego tez zfazowana.
2. Zagiecie w jakimkolwiek miejscu prowadnicy ( sprezyny ). nawet najmniejsze zagiecie bedzie powodowac problem.
3. Jesli drut zacina sie przy koncowce pradowej to istnieje kilka mozliwosci
- brud z warsztatu ( podajnik na ziemi ) zaciaga do przewodu I drut przenosi go az do koncowki
- zly rozmiar koncowki
- slaba jakosc material
4. Sprawdz tez jakosc samego drutu - drut nie powinien miec zadnych przebarwien, zadnych tlenkow itp. Jesli cokolwiek takiego widzisz to oddaj drut gdzie go kupiles.
- sprawdz tez drut w kilku miejscach na srednice - zdziwisz sie

- sam drut moze byc tez zawiniety na szpuli w taki sposob ze powoduje szarpania I tez moze zakleszczyc drut w przewodzie.
5. Sprawdz jeszcze czy "sprezyna" jest odpowiedniej dlugosci czy nie ma luzow.
Jeszcze na koniec ustawilbym palnik w jak njprostrzej linii I sprawdzil czy ten sam problem sie pojawia.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
spirala ( wspomniana sprężyna ) najczęściej na zagięciu tuż za uchwytem się zagina i występuje tam największe tarcie.
Jednak drut sam w sobie dużo nie wytrze po wspawaniu 45kg drutu. Więcej zostawi po sobie brudu.
To jest klasyczny , nawet "książkowy" problem.
Każda taki problem zaczyna się od wymiany spirali.
Zwróć proszę uwagę na długość spirali. Za długa będzie też stawiać opory a za krótka spowoduje wycieranie się części gdzie jej zabraknie. Nie mówię tu o 5...10mm krótszych.
Jednak drut sam w sobie dużo nie wytrze po wspawaniu 45kg drutu. Więcej zostawi po sobie brudu.
To jest klasyczny , nawet "książkowy" problem.
Każda taki problem zaczyna się od wymiany spirali.
Zwróć proszę uwagę na długość spirali. Za długa będzie też stawiać opory a za krótka spowoduje wycieranie się części gdzie jej zabraknie. Nie mówię tu o 5...10mm krótszych.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)