Z czego zrobić cylinder?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
NiccoMartin
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 6
Posty: 47
Rejestracja: 11 paź 2015, 15:17
Lokalizacja: xxxx

Z czego zrobić cylinder?

#1

Post napisał: NiccoMartin » 09 gru 2015, 15:15

Witam. Panowie mam problem. Potrzebuje zrobić tuleje cylindra ze stali lub żeliwa do modelarskiego silnika 4t. Tuleja ok3cm długości i 2cm średnicy wewnętrznej. Problemem jest wymagana twardość i odporność na ścieranie. obdzwoniłem parę galwalizerni i nikt mi tego nie pochromuje wewnątrz bo za mała średnica. Z czego mógł bym to zrobić żeby dało się w tym wywiercić i przetoczyć otwór ale jednocześnie było troche twardsze niż zwykła stal?



Tagi:


Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

#2

Post napisał: Orzel666 » 09 gru 2015, 15:50

Kawalek zeliwa o tej srednicy gdzies napewno dostaniesz, najpredzej na zlomie w jakiejs wiekszej firmie. Mozesz uzyc stali jakiejs z lepszego gatunku.
Chormowanie przy tej srednicy jest mozliwe ale upierdliwe.
Najlepiej robic w domu albo postawic flaszke komus z politechniki, na laborkach maja sprzet w odpowiedniej skali do tego.
Inna opcja to niklowanie chemiczne, to bez problemu ci pojdzie.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7724
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#3

Post napisał: pukury » 09 gru 2015, 17:21

witam.
raczej żeliwo i to nie byle jakie .
i tak po toczeniu musisz dotrzeć do równej powierzchni .
zwykły chrom to nie to - musi być ( jak już ) tzw. twarde chromowanie.
a co z tłokiem ?
przerabiałem samozapłonowe na żarowe i odwrotnie ( z ciekawości ) i da się.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
NiccoMartin
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 6
Posty: 47
Rejestracja: 11 paź 2015, 15:17
Lokalizacja: xxxx

#4

Post napisał: NiccoMartin » 09 gru 2015, 17:22

kiedyś zrobiłem ze zwykłej stali tuleje to po 10 minutach pracy były wyraźne rysy. Mam kawałek żeliwa w domu ale jest nie jest twarde (chyba szare) też szybko się rysuje. O tym niklowaniu chemicznym nie wiedziałem jutro zadzwonie do galwanizerni i spytam czy zrobią i czy to odporne na temperature

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#5

Post napisał: Mat3ys » 09 gru 2015, 17:29

Nicasil.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7724
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#6

Post napisał: pukury » 09 gru 2015, 17:35

witam.
a jak z tłokiem ?
materiały na parę tłok / cylinder powinny być dobrane .
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
NiccoMartin
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 6
Posty: 47
Rejestracja: 11 paź 2015, 15:17
Lokalizacja: xxxx

#7

Post napisał: NiccoMartin » 09 gru 2015, 17:40

tłok aluminium i pierścienie. To nie wykazało żadnego zużycia po za tuleją :twisted:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11916
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#8

Post napisał: RomanJ4 » 09 gru 2015, 20:38

pozdrawiam,
Roman


zdzicho
Posty w temacie: 1

#9

Post napisał: zdzicho » 09 gru 2015, 21:42

Mat3ys pisze:Nicasil.
Rada dobra ,ale koszty ogromne. pewnie w cenie powłoki kupiłby silnik.

Może jakieś powłoki napylane TiN, Fire lub tp. Musiałbyś popytać,o odporności na temperaturę ,oraz ,czy da się to napylać w otworze. Tam ceny są przystępne.
Niklowanie raczej odpada ,bo nikiel jest metalem miękkim.


melonmelon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 601
Rejestracja: 16 wrz 2010, 11:58
Lokalizacja: świete miasto

A jednak

#10

Post napisał: melonmelon » 10 gru 2015, 08:10

Niklowanie dobre jest, bo twarde.
Ale NiP. jeszcze jak wygrzejesz w ponad 250 st. C, to setki HV panie uzyskasz.
Nie wiem natomiast, jak się zachowuje NiP w silniku, nie interesowałem się tym.
Tuleje żeliwne wcale czasem twarde nie są, wystarcza może szare?

pozdro

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”