Wolnobieg rowerowy na pasek

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Darnok1911
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 8
Posty: 83
Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
Lokalizacja: Łódź

#11

Post napisał: Darnok1911 » 06 wrz 2015, 22:23

No to jest szersze od dicty, nawet po stoczeniu części walcowej o średnicy Dm, ale Nic nie przeszkadza żeby wystawało poza wolnobieg. Obrazek NA obrazku rozwiązanie dosyć ekstremalne, podtoczenie aż pod zęby, co usuwa też trochę masy :grin: .

Poza tym dlaczego chcesz zastosować aż 42 zęby z tyłu? Żeby uzyskać sensowne przełożenie (np. 1:2,2) będziesz potrzebował ogromnego koła z przodu.



Tagi:


Autor tematu
Tektronik
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 11
Posty: 11
Rejestracja: 30 gru 2012, 02:20
Lokalizacja: Toruń

#12

Post napisał: Tektronik » 07 wrz 2015, 17:27

Silnik ma nominalnie 750W przy 3300obr/min i 2,2nm

Silnik Bosch

Chcę go zasilać z 48V zamiast 24V więc i z 3300rpm zrobi się 6600 oraz moment także się podwoi..silnik wytrzyma.

Koło na tyle będzie 24" z dość masywną oponą. Chciałbym uzyskać prędkość 60-70km/h bo ten motor tak potrafi (widziałem to przy 24V) ale przy zwiększeniu momentu (dlatego 48V, większe napięcie = większe płyną prądy)

Przełożenie muszę jeszcze przemyśleć by silnik miał lekko, na EBMiA są fajne przekładnie planetarne ale nie wiem jak cenowo z nimi

Awatar użytkownika

Darnok1911
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 8
Posty: 83
Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
Lokalizacja: Łódź

#13

Post napisał: Darnok1911 » 07 wrz 2015, 20:35

No to kawał silnika chcesz tam włożyć i to aż nadto, także akumulator do tego będzie słuszny :wink: Przekładnia planetarna z EBMiA za tanio Cię nie wyjdzie, ale możesz zastosować piastę shimano alfine, która ma wewnątrz przekładnie na 11 biegów (jest też 8 biegowa) z zakresem przełożeń chyba 407%. Droższe rozwiązanie, ale daje dużyyy zakres przełożeń i może być od razu na pasek.

Tak trochę od tematu, jakbyś chciał szybko jeździć z wykorzystaniem siły własnych mięśni plus jakiś silnik elektryczny to poczytaj o Velomobilach . Sam się zbieram ruski rok do budowy, co chwilę coś nowego wymyślę i zaprojektuje i tak w kółko.


Autor tematu
Tektronik
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 11
Posty: 11
Rejestracja: 30 gru 2012, 02:20
Lokalizacja: Toruń

#14

Post napisał: Tektronik » 07 wrz 2015, 21:27

Raczej na taki zakup funduszy nie posiadam :(

Ale chciałbym jak na razie jednym przełożeniem wykorzystać silnik jak się da

Na razie chcę się skupić na napędzie silnikowym, potem pedały ... by sobie były :D

Awatar użytkownika

Darnok1911
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 8
Posty: 83
Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
Lokalizacja: Łódź

#15

Post napisał: Darnok1911 » 08 wrz 2015, 09:39

No to ostając przy prostym przełożeniu z silnika na piastę tak licząc w przybliżeniu potrzebujesz przełożenia 1:2 żeby osiągnąć 60 km/h przy 3300 obr/min. Przy zasileniu 48V można dać 1:2,5 lub 1:3. Nie ma potrzeby stosowania przekładni planetarnej, tylko odpowiednie koła zębate. Jeszcze pomyśl nad profilem HTD, często go stosują przy napędzie w rowerze. Proponuje z tyłu na 28 zębów, a na silniku 72 zęby o szerokości 14,5 mm.


Autor tematu
Tektronik
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 11
Posty: 11
Rejestracja: 30 gru 2012, 02:20
Lokalizacja: Toruń

#16

Post napisał: Tektronik » 08 wrz 2015, 13:01

A nie na odwrót 72 zęby na kole i 28 na silniku ? , tym bardziej że 6600rpm przy 48V ?

Praktycznie w każdym motocyklu, cross'ie, komarku zawsze z tyłu jest więcej zębów niż na silniku co daje duży moment, tym bardziej przy kole 24" w moim przypadku moment powinien być już większy

Awatar użytkownika

Darnok1911
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 8
Posty: 83
Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
Lokalizacja: Łódź

#17

Post napisał: Darnok1911 » 08 wrz 2015, 15:32

Mój błąd, powinno być tak jak piszesz.


Autor tematu
Tektronik
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 11
Posty: 11
Rejestracja: 30 gru 2012, 02:20
Lokalizacja: Toruń

#18

Post napisał: Tektronik » 08 wrz 2015, 16:11

To bym musiał dać 28 zębów na silnik ,a na tył 60 zębów bo większych pod pasek 10mm na EBMiA nie mają , a chciałbym kupić wszystko właśnie tam.

Najwyżej pojadę szybciej :D

Chyba że zrobię na takich kołach, ale tam to tylko pasek 9mm wchodzi w grę :(

Awatar użytkownika

Darnok1911
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 8
Posty: 83
Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
Lokalizacja: Łódź

#19

Post napisał: Darnok1911 » 08 wrz 2015, 18:35

Dobra, poprawka. Wczoraj chyba nie do końca mi coś stykało jak to sobie przeliczałem. Przełożenie powinno być 1:10 jeżeli chcesz pojechać 60 km/h przy 3000 obr/min i po prawdzie więcej niż to bym nie świrował, bo mimo nawet dobrych opon i hamulców masz dosyć długą drogę hamowania.
Takir przełożenie jest karkołomne na paskach, chyba, że rzeczywiście przekładnie planetarną taką i wtedy dla 24V starczy, a dla 48V dodatkowo przełożenie 1:2 na pasku zębatym.
Co do kół zębatych to cały czas mówiłem o 5m htd.


Autor tematu
Tektronik
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 11
Posty: 11
Rejestracja: 30 gru 2012, 02:20
Lokalizacja: Toruń

#20

Post napisał: Tektronik » 09 wrz 2015, 17:23

Chciałbym użyć jak najwęższego paska by koło nie wystawało za wolnobieg

Zastanawiam się czy pasek 10mm wytrzyma bo dla tych kół co podałeś to tylko 9 albo 15mm pasek , 15stka była by okej ale nie wiem jak by to wtedy wyglądało z wolnoebiegiem

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”