wiertło-jak obliczyć posuw na ostrze?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
wiertło-jak obliczyć posuw na ostrze?
Witam
Jeśli piszę w nieodpowiednim dziale, proszę o przeniesienie. Starałem się wybrać najbardziej odpowiedni.
Mam dane:
D=30mm -średnica wiertła
s=180mm -długość otworu
t=2min -czas
f=0,2mm/obr. -posuw na obrót
szukane:
fz-posuw na ostrze?
Z tego policzę prędkość posuwu v=s/t.
Później obroty n=v/f.
Muszę skorzystać z tych wzorów.
v posuwu = fz*z*n = f*n
v skrawania=PI*D*n/1000
Teraz nie wiem jak wyliczyć posuw na ostrze. Brakuje mi liczby ostrzy. fz * z policzę bez problemu, ale potrzebuję same fz.
Jestem studentem, nie praktykiem, więc mogę nie wiedzieć oczywistej rzeczy.
Jeśli piszę w nieodpowiednim dziale, proszę o przeniesienie. Starałem się wybrać najbardziej odpowiedni.
Mam dane:
D=30mm -średnica wiertła
s=180mm -długość otworu
t=2min -czas
f=0,2mm/obr. -posuw na obrót
szukane:
fz-posuw na ostrze?
Z tego policzę prędkość posuwu v=s/t.
Później obroty n=v/f.
Muszę skorzystać z tych wzorów.
v posuwu = fz*z*n = f*n
v skrawania=PI*D*n/1000
Teraz nie wiem jak wyliczyć posuw na ostrze. Brakuje mi liczby ostrzy. fz * z policzę bez problemu, ale potrzebuję same fz.
Tagi:
-
-
- Lider FORUM (min. 2000)
Oczywiście, że jednoostrzowe. Po niemiecku to się pięknie nazywa Einlippenbohrer, służy do wiercenia bardzo długich otworów i dla ułatwienia obliczeń ma tylko jedną krawędź tnącą, a więc posuw na ostrze jest równy posuwowi takiego wiertła.
Czasem też mamy takie wiertła: http://www.ebay.de/itm/Guehring-Spiralb ... 1876296019
Tu zmierzły producent, żeby skomplikować twoje liczenie wprowadził trzy krawędzie tnące. Zmierzły, bo jeśli posuw masz na obrót 0.2 mm, to na każdą krawędź przypada trzecia część tej wartości, a przecież 0.2 nie dzieli się przez 3 bez reszty!
Czasem też mamy takie wiertła: http://www.ebay.de/itm/Guehring-Spiralb ... 1876296019