wiertarka ws15 pomoc
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Przeważnie występują luzy na tulei wrzeciona (łatwo sprawdzić ręką), trzeba rozwiercić korpus pod tuleję nadwymiarową (naprawczą). Drogie są koła pasowe, napinacz i wałek uzębiony. Łożyska nie stanowią problemu. Korpus musi być w dobrym stanie, bez pęknięć. Warto obejrzeć stół, małe nawiercenia można naprawić, większe uszkodzenia są kłopotliwe w naprawie.sagan pisze:Na co zwrócić uwagę? co jest w niej najdroższe do wymiany?
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 97
- Rejestracja: 08 lut 2011, 17:32
- Lokalizacja: mars
No i się trafił sprzęt. WS 15 w dobrym stanie za śmieszne pieniądze. Wiadomo, że miała niedomagania ale naprawiłam to - tym bardziej że w cenie rynkowej za jedną kupiłem dwie. Po małych przekładkach wyszła jedna super.
Poradźcie czym uzupełnić ubytki w plastikowym kole pasowym?
Teraz czeka mnie kolejny zakup - stół krzyżowy i imadło.
Falownik już czeka na podpięcie
i będzie statek jak marzenie.
Poradźcie czym uzupełnić ubytki w plastikowym kole pasowym?
Teraz czeka mnie kolejny zakup - stół krzyżowy i imadło.
Falownik już czeka na podpięcie

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tych ubytków raczej nie uzupełnisz. Więcej pracy w to włożysz niż jest to warte. Skoro ma być falownik to nie potrzeba Ci tylu przełożeń. Spróbuj wykorzystać te rowki w kole, które nie są uszkodzone ( o ile są takie) a resztę zakresu obrotów otrzymasz z falownika. Ewentualnie wykonaj nowe koło np. dwustopniowe i to powinno wystarczyć. Do tych wiertarek dostępne były koła pasowe z aluminium. Kupowałem takie w Centrum Kształcenia Praktycznego w Bydgoszczy.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
WS15 to porządna, profesjonalna maszyna z dawnych, dobrych czasów. Należy się jej szacunek i dobre traktowanie. Odżałuj trochę kasy i kup oryginalne koła Al, są drogie, ale w sumie opłaci się. Zwróć uwagę na średnicę zabieraka, różni producenci stosowali różne wymiary.sagan pisze:Poradźcie czym uzupełnić ubytki w plastikowym kole pasowym?
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 97
- Rejestracja: 08 lut 2011, 17:32
- Lokalizacja: mars
Witam
Niewielkie ubytki udało mi się uzupełnić klejem dwuskładnikowym, potem lekki szlif i jest dobrze. Zobaczymy jak długo. Przy okazji padł silnik... Trzeba kupić nowy albo przewinąć...
Imadło maszynowe już zdobyłem. Zanosi się na stół krzyżowy...
I tu pytanie: czy warto wyposażać WS 15 w takie cacko? Wiadomo, że nie kupię jakiegoś drogiego tylko jakąś promę, może coś trochę droższego... Tylko czy wysokość robocza wiertarki pozwoli na taką kombinację? Czy zastosował ktoś taki stół do WS ?
[ Dodano: 2011-10-06, 23:40 ]
Witam
Mam mały problem z WS 16. Po gruntownym przeglądzie i wymianie łożysk pozostał luz pionowy wrzeciona w stosunku do dźwigni mechanizmu posuwu. Podejrzewam, że winne jest zazębienia koła zębatego w stosunku do nazwijmy to pinoli.
Czy jest jakiś sposób na skasowanie tego?
Czy da się kupić koło zębate większe?
Czy to luz spowodowany wypracowaniem bo nigdzie więcej takich luzów wskazujących na zużycie całej wiertarki nie stwierdziłem. Podejrzewam niedokładność spasowania elementów ale mogę się mylić.
Niewielkie ubytki udało mi się uzupełnić klejem dwuskładnikowym, potem lekki szlif i jest dobrze. Zobaczymy jak długo. Przy okazji padł silnik... Trzeba kupić nowy albo przewinąć...

Imadło maszynowe już zdobyłem. Zanosi się na stół krzyżowy...
I tu pytanie: czy warto wyposażać WS 15 w takie cacko? Wiadomo, że nie kupię jakiegoś drogiego tylko jakąś promę, może coś trochę droższego... Tylko czy wysokość robocza wiertarki pozwoli na taką kombinację? Czy zastosował ktoś taki stół do WS ?
[ Dodano: 2011-10-06, 23:40 ]
Witam
Mam mały problem z WS 16. Po gruntownym przeglądzie i wymianie łożysk pozostał luz pionowy wrzeciona w stosunku do dźwigni mechanizmu posuwu. Podejrzewam, że winne jest zazębienia koła zębatego w stosunku do nazwijmy to pinoli.
Czy jest jakiś sposób na skasowanie tego?
Czy da się kupić koło zębate większe?
Czy to luz spowodowany wypracowaniem bo nigdzie więcej takich luzów wskazujących na zużycie całej wiertarki nie stwierdziłem. Podejrzewam niedokładność spasowania elementów ale mogę się mylić.