#4
Post
napisał: TJarmuszczak » 31 sty 2014, 09:39
Masz 4 możliwości:
1. W samym Inventorze - zakładka Widok
Możesz ustawić styl wizualny, odbicia, cienie, płaszczyznę podstawy, itp, W opcjach aplikacji możesz zmienić tło Inventora, możesz wstawić zdjęcie lub dowolny obrazek, wtedy na tym tel będzie twój obiekt
Jest możliwości ustawienia świateł, ale słaba
2. Inventor Studio - tu możesz przypisać tekstury, faktury do obiektów, odbicia, nierówności, rodzaje światła, ilość świateł , rodzaj cienia, podłoże, odbicie na podłożu, itp. Po ustawieniu sceny następuje render sceny.
Możesz tu zrobić pojedynczy obrazek lub firm w którym każda klatka będzie renderowana, ruch i inne efekty ustawia się na osi czasu.
3. Showcase - program zawarty w pakietach Autodesk Product Design Suite. Bardzo łatwy i prosty w obsłudze, program do uzyskania realistycznych wizualizacji. Są predefiniowane środowiska i sceny. Modele z Inventora są zaczytywane bezpośrednio bez konieczności konwersji. Bardzo fajnie się zmienia kolor, fakturę, czy środowisko. Program do renderingu wykorzystuje kartę graficzną.
4. 3ds max - największe i najlepsze możliwości wizualizacji i animacji, ale też największy czas na przygotowanie. Modele z Inventora są zaczytywane bezpośrednio bez konieczności konwersji.
Do wszystkich programów znajdziesz tutoriale i filmiki na youtube, na kanale Autodesk lub podobnych
Dużą zaletą programów Autodesk jest wspólna baza materiałów, tekstur i wyglądów. Robiąc model w Inventorze i przypisując materiały, te same materiały są w maxie, czy Showcase i materiał wygląda tak samo.