uszczelka pod głowicę kompresora
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
uszczelka pod głowicę kompresora
witam czy ktoś z forumowiczów może podpowiedzieć jakiś pomysł na dorobienie nietypowiej uszczelki pod głowicę do kompresora , ogólnie to pewnie trzeba będzie dorobić wszystkie uszczelki pod kolektory zawory , etc. ... nowych nie dostanę ani blisko ani tanio jeśli w ogóle jakiś kolejarz dałby się uprosić (kompresor z lokomotywy - będzie się działo;) ) czy można kupić jakiś materiał w arkuszach żeby z niego powycinać uszczelki , oryginalne były z jakiegoś jakby papieru bez wstawek miedzianych , czy ktoś może coś podpowiedzieć ?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 22:14 przez Mariuszczs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 11916
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
bakelit kolego jest tworzywem sztucznym za twardym na uszczelki http://pl.wikipedia.org/wiki/Bakelitlukadyop pisze:Bakielit
http://www.graftex.pl/
http://www.technozbyt.com.pl/inside.php ... 2eaddd0288
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Ja ostatnio dorabiałem uszczelki z tego materiału http://allegro.pl/show_item.php?item=1792008680. Kompresor znowu działa bez zarzutu. Wcześniej radziłem sobie wycinając uszczelki z arkusza zwykłej tektury. Też sprawowała się nieźle a po nasyceniu olejem była zupełnie szczelna.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7724
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
po pierwsze to sprawdź jak tam ze stanem powierzchni styku .
czy są równe - cylinder / głowica .
jak jest równo to uszczelka może być cieniutka .
czasami można popełnić błąd - powierzchnie nie są równe - dajemy grubą uszczelkę .
dalej przepuszcza - więc dokręcamy mocniej i w rezultacie wszystko się krzywi jeszcze bardziej .
to tak - ku przestrodze " uszczelkowiczów "
pozdrawiam .
po pierwsze to sprawdź jak tam ze stanem powierzchni styku .
czy są równe - cylinder / głowica .
jak jest równo to uszczelka może być cieniutka .
czasami można popełnić błąd - powierzchnie nie są równe - dajemy grubą uszczelkę .
dalej przepuszcza - więc dokręcamy mocniej i w rezultacie wszystko się krzywi jeszcze bardziej .
to tak - ku przestrodze " uszczelkowiczów "

pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Blacha to raczej niespecjalny pomysł. Myślę że zbyt twarda, nawet z Al. Płaszczyzny między którymi daje się uszczelnienie zwykle są co prawda gładkie, szlifowane na płasko a niedokładnosci styku są nieduże.Żeby zniwelować te niedokładności do zera, materiał na uszczelkę powinien być jednak w pewnym zakresie plastyczny pod naciskiem śrub podczas montażu a jednocześnie sprężysty jak guma.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1377
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
- Lokalizacja: szczecin
RomanJ4 pisze:bakelit kolego jest tworzywem sztucznym za twardym na uszczelki http://pl.wikipedia.org/wiki/Bakelitlukadyop pisze:Bakielit
http://www.graftex.pl/
http://www.technozbyt.com.pl/inside.php ... 2eaddd0288
Chodziło mi oczywiście o klingielit to co kolega Mariusz napisał chwile przedemna tylko ja zgubiłem nazwę i palnołem.

-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
no dzięki chłopaki widzę że jest w czym wybierać
powierzchnie są równe czyli uszczelka może być cienka, większość uszczelek można zastąpić silikonem ale powiedzcie czy ten klingielit wytrzyma pod głowicą w aukcji którą podał kolega Mariusz pisze że on pracuje tylko do 200 stopni i do 4atm , czy głowica nie jest cieplejsza niż 200stopni?
PS może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na zdejmowanie pierścieni tłokowych żeby użyć ich ponownie (bardzo dużych pierścieni
) ?

PS może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na zdejmowanie pierścieni tłokowych żeby użyć ich ponownie (bardzo dużych pierścieni
