Uln2803 - sterownik.
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 5
Uln2803 - sterownik.
WITAM.
Jakiś czas temu otworzyłem temat o sterowniku na układzie Uln2803. Ponieważ w dziedzinie CNC jestem początkującym chciałbym wykonać układ do sterowania maszyna na Uln2803, dlatego że jest on prosty w wykonaniu i co najwazniejsze -tani. Ale chciałbym nim zasilić silniki mocniejsze niz przystosowane do tego układu. Na Uln można zasilić silniki prądem 0,5a maksymalnie, a ja chciałbym aby móc tym sterownikiem zasilić silniki do 1,5a. Czy jeśli dodam do tego układy Mosfety to będę mógł sterować silnikami ok 1,5 amperowymi ? A jeśli tak to jakich mosfetów użyć ??
Jakiś czas temu otworzyłem temat o sterowniku na układzie Uln2803. Ponieważ w dziedzinie CNC jestem początkującym chciałbym wykonać układ do sterowania maszyna na Uln2803, dlatego że jest on prosty w wykonaniu i co najwazniejsze -tani. Ale chciałbym nim zasilić silniki mocniejsze niz przystosowane do tego układu. Na Uln można zasilić silniki prądem 0,5a maksymalnie, a ja chciałbym aby móc tym sterownikiem zasilić silniki do 1,5a. Czy jeśli dodam do tego układy Mosfety to będę mógł sterować silnikami ok 1,5 amperowymi ? A jeśli tak to jakich mosfetów użyć ??
Kuba
Tagi:
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 4
ULN2069 netto 3,75.ULN2803 netto 1,8. Cena z www.semiconductors.com.pl
Jeśli natomiast wolisz MOSFETY, to czemu nie... Kwestia sterowania. Liczy się tylko szybkie rozładowanie bramki.
A poza tym - możesz sekcje ULN2803 łączyć równolegle. I po problemie. Powinno działać - układy sa na jednej strukturze, więc paramettry powinny mieć zbliżone.
Jeśli natomiast wolisz MOSFETY, to czemu nie... Kwestia sterowania. Liczy się tylko szybkie rozładowanie bramki.
A poza tym - możesz sekcje ULN2803 łączyć równolegle. I po problemie. Powinno działać - układy sa na jednej strukturze, więc paramettry powinny mieć zbliżone.
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 4