Tworzenie bryły z powierzchni
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 sie 2012, 00:48
- Lokalizacja: mazowieckie
Tworzenie bryły z powierzchni
Witam
Wiem że może pytanie nie bezpośrednio związane z CNC ale szukam odpowiedzi na różnych forach. Problem w tym że specjalistów pracujących w NX nie znalazłem tylu co na tym forum stąd postanowiłem poprosić o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na dwa pytania.
1. Mam pytanie dotyczące budowania modeli z powierzchni.
Czy da się i w jaki sposób stworzyć bryłę z powierzchni ?
2. Kolejna rzecz to modelowanie w sposób jak na poniższym filmie:
Czy jest sposób, aby odpowiednio wyskalować w NX bitmaby, na podstawie których potem buduje się model ?
Z góry serdeczne dzięki za pomoc
Wiem że może pytanie nie bezpośrednio związane z CNC ale szukam odpowiedzi na różnych forach. Problem w tym że specjalistów pracujących w NX nie znalazłem tylu co na tym forum stąd postanowiłem poprosić o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na dwa pytania.
1. Mam pytanie dotyczące budowania modeli z powierzchni.
Czy da się i w jaki sposób stworzyć bryłę z powierzchni ?
2. Kolejna rzecz to modelowanie w sposób jak na poniższym filmie:
Czy jest sposób, aby odpowiednio wyskalować w NX bitmaby, na podstawie których potem buduje się model ?
Z góry serdeczne dzięki za pomoc
Pozdr.MZ
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1280
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
- Lokalizacja: podkarpackie
Jeśli chodzi o przekształcenie powierzchni w bryłę to użyj "SEW" -z szyj powierzchnie. Oczywiście nie może być żadnych szpar między krawędziami większych niż tolerancja zszywana. Jeśli obiekt nie zostanie zszyty do "SOLID BODY" powstanie "SHEET BODY"- obiekt powierzchniowy i nx zaznaczy ci miejsca, krawędzie gdzie są szpary.
Ad2 Po co skalować bitmapy przed modelowaniem? Posługujesz się takimi jakie masz w posiadanej rozdzielczości. Po wymodelowaniu możesz wyskalować cały obiekt.
Ad2 Po co skalować bitmapy przed modelowaniem? Posługujesz się takimi jakie masz w posiadanej rozdzielczości. Po wymodelowaniu możesz wyskalować cały obiekt.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 sie 2012, 00:48
- Lokalizacja: mazowieckie
Dziękuję za odpowiedź. Chyba faktycznie zostaje tylko przeskalowanie stworzonego obiektu po narysowaniu
Mam nadal problem z tym zszyciem - potrzebuję przekształcić element powierzchniowy w bryłowy, aby móc potem zmierzyć masę. "Sew" działa, ale potem i tak nie tworzy się "body" bo polecenie Analisis/MeasureBodies nie widzi zszytego obiektu. Masz może jakiś pomysł na osiągnięcie celu jakim jest późniejszy pomiar masy stworzonego obiektu ?
p.s. załączam przykładowy "zszyty" element
Mam nadal problem z tym zszyciem - potrzebuję przekształcić element powierzchniowy w bryłowy, aby móc potem zmierzyć masę. "Sew" działa, ale potem i tak nie tworzy się "body" bo polecenie Analisis/MeasureBodies nie widzi zszytego obiektu. Masz może jakiś pomysł na osiągnięcie celu jakim jest późniejszy pomiar masy stworzonego obiektu ?
p.s. załączam przykładowy "zszyty" element
- Załączniki
-
- Testowy.rar
- (91.36 KiB) Pobrany 295 razy
Pozdr.MZ
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1255
- Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
- Lokalizacja: Piastów
Odpowiedź dlaczego tak się dzieje udzieloną miałeś wcześniej:gwd pisze:Sew" działa, ale potem i tak nie tworzy się "body" bo polecenie Analisis/MeasureBodies nie widzi zszytego obiektu.
Czasami przeszkadzają jakieś "ponadplanowe" powierzchnie, wystające poza krawędzie, trzeba je podocinać. Jeżeli masz jakieś szczeliny, przed zszyciem musisz albo zwiększyć tolerancję, albo podorabiać jakieś kawałki powierzchni i pozatykać "szpary". Bywa to upierdliwe.zibi pisze: Oczywiście nie może być żadnych szpar między krawędziami większych niż tolerancja zszywana. Jeśli obiekt nie zostanie zszyty do "SOLID BODY" powstanie "SHEET BODY"- obiekt powierzchniowy i nx zaznaczy ci miejsca, krawędzie gdzie są szpary.

-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 sie 2012, 00:48
- Lokalizacja: mazowieckie
Problem mój polega na tym, że podczas tworzenia obiektu z użyciem "Sew" nie miałem żadnych podświetlonych obszarów, o których piszecie obaj i mam sheet body a nie solid.Majster70 pisze:Odpowiedź dlaczego tak się dzieje udzieloną miałeś wcześniej:gwd pisze:Sew" działa, ale potem i tak nie tworzy się "body" bo polecenie Analisis/MeasureBodies nie widzi zszytego obiektu.Czasami przeszkadzają jakieś "ponadplanowe" powierzchnie, wystające poza krawędzie, trzeba je podocinać. Jeżeli masz jakieś szczeliny, przed zszyciem musisz albo zwiększyć tolerancję, albo podorabiać jakieś kawałki powierzchni i pozatykać "szpary". Bywa to upierdliwe.zibi pisze: Oczywiście nie może być żadnych szpar między krawędziami większych niż tolerancja zszywana. Jeśli obiekt nie zostanie zszyty do "SOLID BODY" powstanie "SHEET BODY"- obiekt powierzchniowy i nx zaznaczy ci miejsca, krawędzie gdzie są szpary.
Załączyłem też rysunek - może wasze oczy dostrzegą coś na co po prostu nie zwróciłem uwagi...
Przepraszam za dociekliwość, ale wcześniej jakoś nie miałem potrzeby modelowania powierzchniami bo solidamy wystarczały że ho ho i temat trochę wyparował a teraz jest mi to silnie potrzebne.
Pozdr.MZ
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1255
- Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
- Lokalizacja: Piastów
Nie sprawdziłem twojego rysunku, bo używam NX2, w tej wersji musisz przy zszywaniu użyć aply zamiast ok i dokładnie obejrzeć bryłę po nieudanej próbie zszywania. Krawędzie , których NX nie mógł pozszywać podkreślane są na czerwono. Zdaje się, że w nowszych wersjach NX-a masz więcej opcji i specjalne narzędzie do tego przeznaczone ale tu ci już nie pomogę...gwd pisze:Problem mój polega na tym, że podczas tworzenia obiektu z użyciem "Sew" nie miałem żadnych podświetlonych obszarów, o których piszecie obaj i mam sheet body a nie solid.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 sie 2012, 00:48
- Lokalizacja: mazowieckie
Po weekendowych bojach moje poczynania z surfaces mogę podsumować to w ten sposób.
Przy projektowaniu odwrotnym, w którym do zbudowania modelu używamy bitmap, zdjęć lub tym podobnych osobiście uważam, że najwygodniej jest użyć Acada do obrysowania poszczególnych rzutów, następnie wyskalowania i stworzenia pliku dxf zawierającego rzuty w skali 1:1.Następnie taki rysunek dxf z rzutami /bez bitmap/ importuję do NX-a, a dalej proces tworzenia pokazuje np. poniższy tutorial:
http://www.scribd.com/doc/27590639/Free ... e-Modeling
Nadal szukam opcji, która pozwoli utworzyć bryłę z połączonych powierzchni /"Saw" u mnie nie powoduje takiego efektu, ale może robię coś niewłaściwie - próbowałem zastosować się do porad, lecz efekt bez zmian/.
Mam nadzieję, że przyda się komuś
Przy projektowaniu odwrotnym, w którym do zbudowania modelu używamy bitmap, zdjęć lub tym podobnych osobiście uważam, że najwygodniej jest użyć Acada do obrysowania poszczególnych rzutów, następnie wyskalowania i stworzenia pliku dxf zawierającego rzuty w skali 1:1.Następnie taki rysunek dxf z rzutami /bez bitmap/ importuję do NX-a, a dalej proces tworzenia pokazuje np. poniższy tutorial:
http://www.scribd.com/doc/27590639/Free ... e-Modeling
Nadal szukam opcji, która pozwoli utworzyć bryłę z połączonych powierzchni /"Saw" u mnie nie powoduje takiego efektu, ale może robię coś niewłaściwie - próbowałem zastosować się do porad, lecz efekt bez zmian/.
Mam nadzieję, że przyda się komuś

Pozdr.MZ
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 sie 2012, 00:48
- Lokalizacja: mazowieckie
He he a jednak - okazało się że to polecenie Sew faktycznie działa tylko mój błąd polegał na tym że zwiększyłem wartość tolerancji o zbyt małą wartość.
Moja rada jeśli komuś nie działa - zwiększajcie tą wartość dotąd aż się wszystko zszyje i powstanie bryła - bo powstanie.
Ważenie działa - wszystko pięknie.
Ogromne dzięki za naprowadzenie na właściwą ścieżkę - nie działało przez w sumie moje lenistwo
)
Moja rada jeśli komuś nie działa - zwiększajcie tą wartość dotąd aż się wszystko zszyje i powstanie bryła - bo powstanie.
Ważenie działa - wszystko pięknie.
Ogromne dzięki za naprowadzenie na właściwą ścieżkę - nie działało przez w sumie moje lenistwo

Pozdr.MZ