Tuleje z brązu na wałach, smarowanie??

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

Autor tematu
hammertofall
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2009, 15:14
Lokalizacja: Biała Podlaska

Tuleje z brązu na wałach, smarowanie??

#1

Post napisał: hammertofall » 10 lip 2009, 15:28

Chodzi o taki mały problem, źle wpasowane tuleje na wałach w prowadnicy . Zasadnicza procedura przy normalnie pracującej prowadnicy to smarowanie wałów olejem. W przypadku za ciasnych tulei sam olej nie pomagał. Pomogło smarowanie smarem.
Czy jest jakieś przeciwwskazanie do stosowania smaru i oleju na wałach jednocześnie????
Czy ktoś, spotkał się z lekturą na ten temat, lub nauczaniem w szkole lub na uczelni?
Szukam tez jakiejś strony w języku angielskim na ten temat
Dziekuje


hammertofall

Tagi:


konlab
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 141
Rejestracja: 19 kwie 2009, 10:59
Lokalizacja: Kielce

#2

Post napisał: konlab » 10 lip 2009, 23:11

pomysl na chlopski rozum czy jest sens stosowania smaru i oleju jednoczesnie? stosuje sie to co dziala nie wszystko co sie ma... po co chcesz smarowac to jednoczesnie olejem i smarem? jak pomogl smar to niech chodzi na tym... wytrze sie to zmienisz na olej i juz
pozdrawiam


dziabi3
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 874
Rejestracja: 13 sie 2009, 16:15
Lokalizacja: xxx

#3

Post napisał: dziabi3 » 08 paź 2009, 23:55

ogólnie smar nie wypłukuje zanieczyszczeń z tulejek a olej tak to jedyna różnica

poszukaj jakiegoś gęstego olej np mobil jest taki jeden jak kisiel a lepkość jak klej
Mach3 + CSMIO = :-) :-) :-)

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#4

Post napisał: ALZ » 09 paź 2009, 01:20

Jeszcze istotne jaki to brąz, bo jeśli to brąz aluminiowy to smarowanie wręcz szkodzi.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Prowadnice - Technika Przesuwu Liniowego”