TSB 20 warto?
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 3
TSB 20 warto?
Witam, wkraczam powoli w świat maszyn i staram się skompletować mały garaż na potrzeby własne, głównie hobbistyczne(motocykle) ale nie tylko. Chciałbym się was poradzić odnośnie tokarki TSB 20 bo taką chciałbym kupić, nie inna. Znalazlem ostatnio tą na allegro http://allegro.pl/tokarka-stolowa-tsb-2 ... 52095.html# , czy możecie mi coś powiedzieć o tej tokarce? Czy warto się nią zainteresować. Bo majątku nie kosztuje i na drugim końcu kraju też nie jest(3h drogi) Widzę że była chyba malowana, przeważnie odmalowuje się maszyny żeby wyglądały atrakcyjniej i aby ukryć usterki, ale łoże nie wygląda źle. Wiem że oględziny po zdjęciach to wróżenie z fusów, ale chce wiedzieć czy chociaż warto pojechać tam i ją zobaczyć. Może doświadczony forumowicz i wprawne oko potrafi coś dostrzec na tych zdjęciach.Powiem szczerze że nigdy nie toczyłem i jestem laikiem w tej sprawie ale nie zraża mnie to;) proszę was o pomoc. Pozdrawiam;)
Moje projekty itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/profile
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
Moim zdaniem warto ją obejrzeć bliżej. Wygląda na czystą i zadbaną maszynę, co dobrze świadczy o użytkowniku. Zwróć uwagę na plastykowe zakończenia dźwigni - są w dobrym stanie, jeżeli są oryginalne ( nie były wymieniane), to świadczy o łagodnym traktowaniu i małym przebiegu. Te elementy łatwo się uszkadzają i żółkną przy intensywnym kontakcie ze smarami itp. Brak większych zadrapań i uszkodzeń części metalowych, dźwignia na wrzecienniku sugeruje obecność (być może tylko fragmentaryczną) zacisku do tulejek. Ocena łoża wymaga odp. pomiarów i przetoczenia wałka testowego. Zwracam uwagę, że łoże przeważnie nie był hartowane i często, jak we wszystkich tokarkach, jest wytarte dużo bardziej przy uchwycie niż przy koniku.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
-