TSA 16 dobór koła pasowego na silnik
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 602
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Witam
Z tych 3 silników najlepszy wybór to 0,37kW, 1400 obr. 220/380V. Ma on wałek 14 mm , taki sam jak wałek przekładni TSA16. Najlepiej poszukaj oryginalnego koła z tej przekładni, będziesz wtedy miał 4 przełożenia, tymczasowo możesz założyć na silnik kółko z silnika pralkowego (są w sklepach z częściami agd) na pasek 8mm. W przyszłości kup falownik i wtedy będzie super.
Nie zauważyłem, że kółko na silnik 51mm już masz.
Z tych 3 silników najlepszy wybór to 0,37kW, 1400 obr. 220/380V. Ma on wałek 14 mm , taki sam jak wałek przekładni TSA16. Najlepiej poszukaj oryginalnego koła z tej przekładni, będziesz wtedy miał 4 przełożenia, tymczasowo możesz założyć na silnik kółko z silnika pralkowego (są w sklepach z częściami agd) na pasek 8mm. W przyszłości kup falownik i wtedy będzie super.
Nie zauważyłem, że kółko na silnik 51mm już masz.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Przy jakiej tokarce? Można wiedzieć?pukury pisze:witam.
nie tak zaraz- jak ma 10 na dużych to 120 na małych .
jak masz takie silniki to sprawdź .
mam 4 szt. różnych .
a taki z wiatki ( jak na ostatnim foto ) mam w tokarce - szału nie ma - oj nie .
pozdrawiam.
Tak nad tym myślałem, to może by na wspólne koło pasowe założyć dwa takie silniki zwrócone osiami do siebie? w jedńym z nich trzeba by dla zachowania kierunku obrotów obrócić rdzeń, przewody natomiast łączyć wspólnie równolegle i powinno być ciekawiej.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
Widzę że koła pasowe są nam amatorom bardzo bliskie
, to może i ja dodam coś od siebie ... akurat z silników jakimi dysponujesz chyba żaden nie jest w 100% odpowiedni .
Silnik 0.37kw i do ous-a czy tsa bez przekładni pośredniej jest za słaby , jak chcesz robić pod oryginał to seryjne przełożenia wahały się od 100-1430 obr na wrzecionie , tak że do takich obrotów powinieneś dążyć , tak jak któryś kolega trafnie zauważył , daj na początek byle jakie koło na silnik by uruchomić tokarkę a na niej już będziesz mógł sobie wytoczyć swoje koło pasowe , proponuje porównując z twoimi we wrzecionie:
120-35 , 107-53 , 80-80 , jak dasz pasek ząbkowany to te 35mm jest ok na zwykłym lepiej dać 40mm... jeden zestaw celowo pominąłem , orgia kół nie jest potrzebna.
Silnika szukaj 0,55kw 1400obr , mógłby być 960obr ale "szybsze" są łatwiej dostępne , fajnie jak byś znalazł 700/1400 obr 2 biegowy , od biedy można się wtedy obejść bez falownika - oczywiście staraj się też zrobić system szybkiego przekładania paska , we wszystkich tokarkach które miałem w jakich silnik był skręcany na stałe śrubami - poprzedni właściciele toczyli tylko na jednym przełożeniu

Silnik 0.37kw i do ous-a czy tsa bez przekładni pośredniej jest za słaby , jak chcesz robić pod oryginał to seryjne przełożenia wahały się od 100-1430 obr na wrzecionie , tak że do takich obrotów powinieneś dążyć , tak jak któryś kolega trafnie zauważył , daj na początek byle jakie koło na silnik by uruchomić tokarkę a na niej już będziesz mógł sobie wytoczyć swoje koło pasowe , proponuje porównując z twoimi we wrzecionie:
120-35 , 107-53 , 80-80 , jak dasz pasek ząbkowany to te 35mm jest ok na zwykłym lepiej dać 40mm... jeden zestaw celowo pominąłem , orgia kół nie jest potrzebna.
Silnika szukaj 0,55kw 1400obr , mógłby być 960obr ale "szybsze" są łatwiej dostępne , fajnie jak byś znalazł 700/1400 obr 2 biegowy , od biedy można się wtedy obejść bez falownika - oczywiście staraj się też zrobić system szybkiego przekładania paska , we wszystkich tokarkach które miałem w jakich silnik był skręcany na stałe śrubami - poprzedni właściciele toczyli tylko na jednym przełożeniu

perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 602
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Wymiary koła pasowego przekładni pośredniej (lewa strona tj. zdawcze)
1. wysokość choinki 50 mm (ma być identyczna z kołem na wrzecionie)
2. długość piasty 37 mm (zaczyna się razem z najmniejszym kołem)
3. średnice zewnętrzne kół pasowych 45,5; 63,5; 80; 97,5. Odstępy między kołami takie same jak na kole wrzeciona
4. szerokość rowka 8 mm
Do kół w oryginale pasuje pasek 8x5x1250 mm
1. wysokość choinki 50 mm (ma być identyczna z kołem na wrzecionie)
2. długość piasty 37 mm (zaczyna się razem z najmniejszym kołem)
3. średnice zewnętrzne kół pasowych 45,5; 63,5; 80; 97,5. Odstępy między kołami takie same jak na kole wrzeciona
4. szerokość rowka 8 mm
Do kół w oryginale pasuje pasek 8x5x1250 mm
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Moim zdaniem silnik 0,37kW/1400 obr/min jest dobry, taki jest oryginalny. Ja używam takiego z falownikiem, silnik mocowany z tyłu tokarki do blachy 5mm przykręconej od dołu do miski, z wyfrezowanymi "łezkami" pod śruby silnika w celu regulacji naciągu paska. Ponieważ taka regulacja była uciążliwa wsadziłem silnik na sanki mocowane do płyty przesuwane 1 śrubą. Przy takim mocowaniu silnika długość paska, dla oryginalnego zestawu kół podanego w poście kol. Grzegorz53 (koło zdawcze na silniku), wynosi od 900 do 920mm. Pasek 920mm jest praktyczniejszy, ale trudny do kupienia.Grzegorz53 pisze:Wymiary koła pasowego przekładni pośredniej (lewa strona tj. zdawcze)
Do kół w oryginale pasuje pasek 8x5x1250 mm
Mocowanie za tokarką ma tę zaletę, że śmieci ze stołu nie wlatują na silnik i pasek.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 602
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
korekta do mojego postu z 25.01.2015 (edycja już niemożliwa)
Obydwa koła pasowe w przekładni pośredniej są osadzone na czopach fi 15 mm, tak więc nie jest możliwe wykorzystanie małego koła (bez przeróbki) z silnikiem 0,37kW/1400 obr/wałek 14mm. Pozostaje tylko roztoczyć koło na 19 mm i zastosować silnik 0,55kW/1400 obr.
Obydwa koła pasowe w przekładni pośredniej są osadzone na czopach fi 15 mm, tak więc nie jest możliwe wykorzystanie małego koła (bez przeróbki) z silnikiem 0,37kW/1400 obr/wałek 14mm. Pozostaje tylko roztoczyć koło na 19 mm i zastosować silnik 0,55kW/1400 obr.