TOKARKA-czy warta ?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 11
TOKARKA-czy warta ?
Witam . jestem nowy na forum i nie zawitalem jeszcze do przywitalnii wiec zrobie to tutaj . Mam na imie Rafał ,prowadze mala firme jednoosobowa zajmujaca sie toczeniem ,frezowaniem itd . Chcac dalej sie rozwijac czas zaczac myslec o maszynach CNC . Jako , ze jestem w tym temacie zielony chcialby kupic tania tokarke za gotowke , ktora nie bedzie obciazona lizingiem i bede mogl spokojnie ogarniac temat ( czytaj uczyc sie od podstaw ) . W zwiazku z powyzszym zainteresowalem sie ta maszyna http://allegro.pl/cnc-tokarka-gf-ndm16- ... 29246.html i stad prosba o pomoc . Czy maszyna z 1983 roku jest w ogole cos warta ? Moze ktos z forumowiczow pracuje na tak starych maszynach i moze cos na ten temat powiedziec ? Czy z taka maszya mozna pozyskac ( po wczesniejszym nauczeniu sie pisania programow) kontrachetow do kooperacji ? Co myslicie na temat sterowania General Electric 1050HL ? Wszejkie inne wskazowki i podpowiedzi mile widziane . Z gory dzieki za kazda pomoc .
Rafał .
Rafał .
Tagi:
-
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Kontakt:
Re: TOKARKA-czy warta ?
Zaczynanie przygody z CNC od takiej maszyny nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Te trzydziestoletnie sterowania nadają sie praktycznie do wywalenia na wejście i zastąpienie chociażby machem (w ostatecznościrafalrafal pisze: czas zaczac myslec o maszynach CNC . Jako , ze jestem w tym temacie zielony

-
-
- Posty w temacie: 6
- Kontakt:
Toż o tym mówię, ale kolega podobno "zielony" i dlatego radziłbym zacząc od czegoś prostrzego. Ale jeżeli czuje się na siłach to czemu niebartuss1 pisze:wystarczy wywalic stara elektronike i zastapić ją nową na machu czy tez na waszym ( nie moim) ulubionym emc2

najlepszy jest ten który się zna. A że mach mnie zraził na początku to nie miałem zaszczytu poznać jego zalet a teraz to już nie potrzebuje

-
- Posty w temacie: 4