Tokarka cu 585 opinie i informacje
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 942
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Tokarka cu 585 opinie i informacje
Tak jak w nazwie tematu, tokarka mało popularna i zdaje się niemal nieznana. W zasadzie odnalazłem tylko średnicę toczenia i przelot wrzeciona.
Czy maszyna posiada elektrosprzęgło czy muszę wyłączać i włączać silnik za każdym razem ?
Jakiej mocy jest silnik ? jakiś potwór 10kW czy coś rozsądniejszego ?
i ogólnie jak z możliwościami i wszelkimi ciekawostkami na jej temat.
Czy maszyna posiada elektrosprzęgło czy muszę wyłączać i włączać silnik za każdym razem ?
Jakiej mocy jest silnik ? jakiś potwór 10kW czy coś rozsądniejszego ?
i ogólnie jak z możliwościami i wszelkimi ciekawostkami na jej temat.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7615
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Nic nie wiem bo bułgarek nie tykałem, ale jedna uwaga do nich, mają dość głęboko umieszczone wrzeciono i ciężko się na nich toczy szczególnie w środku... Zanim się zdecydujesz na cokolwiek to wcześniej się przymierz do maszyny czy Ci pasuje. Inaczej będziesz robił na niej z przymusu a nie z przyjemności. 

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 996
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
CU 585 ma elektrosprzęgła. Mocy silnika niestety nie znam, ale spodziewałbym się raczej 7,5kW lub 11kW ( z naciskiem na ten większy). Bułgarzy często wstawiali w tej wielkości tokarkach właśnie takie silniki ich rodzimej produkcji. CU 580 na zwykłym sprzęgle mechanicznym była wypuszczana właśnie w takich dwóch wersjach silnikowych .
Fakt- CU585 to mało popularna tokarka. Nie wiem jak z częściami do niej, ale ceny części do wspomnianej o wiele bardziej popularnej CU580 potrafią przyprawić o zawrót głowy. Np. za niewielkie koło zębate z tworzywa o zębach prostych (z=29 ,m =2)do silnika przyspieszonego posuwu o krzyknęli mi 490zł netto. Za niewiele większe stalowe do skrzynki suportowej - 680zł
. Ceny części jak na tak proste elementy są po prostu chore (sprawdzone w kilku firmach handlujących częściami do obrabiarek). Skończyło się na ich dorabianiu.
W przypadku CU585 ceny części mogą być wręcz zaporowe.
Dlatego osobiście patrzyłbym raczej w stronę sprawdzonej CU580, ewentualnie jakiejś polskiej TUJ50M. Sam mam CU580 i mogę polecić. To porządna tokarka, no i Bułgarzy dalej je produkują.
Nie zauważyłem żeby wrzeciennik był jakoś rażąco głęboko umieszczony w stosunku do innych tokarek. Nie czuję żebym jakoś specjalnie wyginał się przy wytaczaniu na niej otworów.
Fakt- CU585 to mało popularna tokarka. Nie wiem jak z częściami do niej, ale ceny części do wspomnianej o wiele bardziej popularnej CU580 potrafią przyprawić o zawrót głowy. Np. za niewielkie koło zębate z tworzywa o zębach prostych (z=29 ,m =2)do silnika przyspieszonego posuwu o krzyknęli mi 490zł netto. Za niewiele większe stalowe do skrzynki suportowej - 680zł

W przypadku CU585 ceny części mogą być wręcz zaporowe.
Dlatego osobiście patrzyłbym raczej w stronę sprawdzonej CU580, ewentualnie jakiejś polskiej TUJ50M. Sam mam CU580 i mogę polecić. To porządna tokarka, no i Bułgarzy dalej je produkują.
Nie zauważyłem żeby wrzeciennik był jakoś rażąco głęboko umieszczony w stosunku do innych tokarek. Nie czuję żebym jakoś specjalnie wyginał się przy wytaczaniu na niej otworów.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 942
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
585 to zdaje się to samo co 580 z tym że 580 ma sprzęgło mechaniczne a nie elektrosprzęgło. Oprócz tego 585 jest większa (maksymalna średnica obrabiana w wybraniu mostka to 600mm. Co do silnika znalazłem informację 7.5/10kW co przywodzi na myśl coś w rodzaju silników w tudach. Co do kół to ja parę elementów do swojej tokarki dorabiałem. Kupowanie nie wchodzi w grę gdyż ceny są kosmiczne no chyba że chodziłoby o jakiś ważniejszy element czy koło.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3730
- Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Znam CU508 postawioną na ośmiu klockach drewnianych o wysokości około 15cm.
Właściciel ma niecałe dwa metry i przy standardowej wysokości tej tokarki to by w wieku 30 lat garba dostał.
Może "północne bałkany" mają jakąś dużo niższą średnią wzrostu?
Sprzęgło mechaniczne jest fajne, bo można sobie chwilowo "lekko podkręcić" co się mi przydawało przy gwintowaniu narzynką już pozaczynanych gwintów. Nie wiem, jak się do tego ma elektrosprzęgło.
Właściciel ma niecałe dwa metry i przy standardowej wysokości tej tokarki to by w wieku 30 lat garba dostał.
Może "północne bałkany" mają jakąś dużo niższą średnią wzrostu?
Sprzęgło mechaniczne jest fajne, bo można sobie chwilowo "lekko podkręcić" co się mi przydawało przy gwintowaniu narzynką już pozaczynanych gwintów. Nie wiem, jak się do tego ma elektrosprzęgło.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 996
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Nie całkiem to samo. Wrzecienniki napewno są inne , ale skrzynka posuwów i suportowa wyglądają bardzo podobnie, wręcz identycznie.ak47 pisze:585 to zdaje się to samo co 580 z tym że 580 ma sprzęgło mechaniczne a nie elektrosprzęgło
Jak szukałem swojej 580 też myślałem że chodzi o silnik dwubiegowy tak jak w TUDach, bo w sporej ilośći ogłoszeń właśnie tak podawali tą moc silnika, ale okazało się że były po prostu dwie wersje z innymi silnikami. A sprzedający chyba żywcem przepisywali informacje z dtr gdzie właśnie było 7,5/11kW. W mojej siedział 11kWak47 pisze:Co do silnika znalazłem informację 7.5/10kW co przywodzi na myśl coś w rodzaju silników w tudach

Też bym wolał mechaniczne. Eletromagnetyczne działa raczej zero-jedynkowo (załącz -wyłącz).Zienek pisze:Sprzęgło mechaniczne jest fajne, bo można sobie chwilowo "lekko podkręcić" co się mi przydawało przy gwintowaniu narzynką już pozaczynanych gwintów. Nie wiem, jak się do tego ma elektrosprzęgło
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 108
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:51
- Lokalizacja: olsztyn
przepracowałem na cu-580 nowej i używanej prawie 25 lat oraz na polskich obrabiarkach i mogę powiedzieć jedno jak dla mnie epoka na korzyść bułgarek ,sztywność ,ergonometria rozbudowana maksymalnie liczba dostepnych skoków bez zmiany kół naprawde świetna tokarka i polacy mogliby się nauczyć rozwiązań od bułgarów .