Toczenie
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 13
Toczenie
Witam wszystkich. Probowalem znalesc cos na te temat ale jakos nie widze. Jestem zupelnie zielony jezeli chodzi o toczenie ale kupilem sobie tokareczke proma sm 300e. Jakos udaje mi sie toczyc ale mam problem z powieszchnia . Mianowicie nie jest ona gladka ale bardzo chropowata. Cos jakby mase plyciutkich gwintow nalozonych na siebie. Czy po toczeniu wstepnym jakos to sie szlifuje czy ja tocze nie tak jak trzeba? Wiem Ze dla niektorych moze to smieszne co pisze ale dla takich zielonych listkow jak ja to powazny problem.
Pozdrawiam

Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
Musisz popracować nad parametrami: prędkość obrotowa i posuw, ale także ustawienie noża względem osi, sposób jego zaostrzenia. Chyba, że używasz noży składanych to ostrzenie odpada, ale w grę wchodzi za to odpowiedni dobór płytek. Pomóc tu może zwiększenie prędkości obrotowej i posuwu. Obowiązkowo trzeba sprawdzić, czy nóż nie jest za wysoko względem osi toczenia i czy nie ociera powierzchnia przyłożenia o detal. Trudno tu pisać cała teorię obróbki skrawaniem. Opisz dokładniej swój problem. Jaki materiał obrabiasz, średnicę, jaki stosujesz nóż i jak zaostrzony, jakie masz obroty i posuw.
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 9
zgadzam się z przedmówcą dopiero po dostarczeniu tych wiadomości można coś powiedzieć, co jest konkretnie winne.BYDGOST pisze:..... Jaki materiał obrabiasz, średnicę, jaki stosujesz nóż i jak zaostrzony, jakie masz obroty i posuw.
co do powierzchni to powinieneś uzyskać gładką powierzchnie bez szlifowania.
Pozdrawiam
Mechan
Mechan
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 13