Technik a inżynier
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 6
Technik a inżynier
Witam. Mam 22 lata. Jestem absolwentem technikum o specjalizacji obrabiarki cnc oraz mam odbyty kurs operatora CNC. Od roku pracuję w niedużym prywatnym zakładzie jako młodszy operator. W związku z tym, że jest to mały zakład każdy operator jest sam w sobie również technologiem / programistą / ustawiaczem. Dla mnie to bardzo dobrze bo mam do czynienia ze wszystkim co związane z obróbką mam możliwość załapać sporo doświadczenia pracując przy takich operatorach. Potrafię już sam napisać program (na sterowaniu Heidenhain), znam AutoCad, ustawię maszynę, no i oczywiście produkcja...
Pracuję 250km od domu, także pracę można powiedzieć traktuję jako wyjazd na studia, żeby po prostu zdobyć doświadczenie.
Teraz zastanawiam się czy lepiej dłuższy czas, czyli jeszcze z 3 lata spędzić tutaj - oprócz doświadczenia, mam możliwość robić duże ilości nadgodzin, dzięki czemu sporo zarobię (na początek dostałem 1900zł + 14zł za nadgodzinę, za pół roku dostałbym na pewno podwyżkę), druga wersja czy za pół roku próbować załatwić sobie pracę w swojej miejscowości - pewnie by się udało, ale to w dużym zakładzie, gdzie byłbym praktycznie tylko guzikowym, mniej bym zarabiał, ale za to miałbym możliwość rozpocząć zaocznie studia ze specjalizacją obrabiarki sterowne numerycznie.
Co według Was byłoby lepsze?
Wykształcenie średnie i duże doświadczenie jako operator, czy mniejsze doświadczenie ale za to inżynier, który mógłby mi otworzyć drogę do pracy jako technolog / programista ?
Pracuję 250km od domu, także pracę można powiedzieć traktuję jako wyjazd na studia, żeby po prostu zdobyć doświadczenie.