szlifowanie rurki
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 102
- Rejestracja: 08 lis 2009, 15:20
- Lokalizacja: kraków
szlifowanie rurki
Witam
W zawodzie jestem już parę lat i coś tam wiem o obróbce metali ale ostatnio poległem w tym temacie
Mam do zrobienia rurkę średnica zewnętrzna 30mm środek 28.6 długość 250 mm w dodatku powierzchnia w środku jak i na zewnątrz ma być bardzo ładna
Nawet nie próbowałem roztaczać z całego wałka tylko załatwiłem rurkę o podobnych wymiarach i zacząłem zabawę
Z zewnątrz do wzięcia był milimetr od środka 0.4mm acha zapomniałem dodać że całość miała być chromowana a na końcach od środka na odcinku 15mm miał być nacięty gwint
Pierwsze kroki skierowałem do tokarza naciął gwint coś pomruczał że to dziadostwo bo gwint metryczny razy jeden a ścianki mało i trzeba było zrobić sporo płytszy jednak fachowcem jest więc dał radę
Potem udałem się na honowanie środka obróbka wyszła idealna i zostało tylko wyszlifować zewnątrz i tu zaczęły się schody
Wymyśliłem to tak że dam na szlifowanie potem pójdę na chromowanie i z powrotem na szlifowanie
I moje pytanie czy jest możliwość szlifowania tak cienkiej rurki jeśli tak to na jakiej maszynie czym i jakim sposobem Zaznaczam że ja próbowałem na szlifierce kłowej i bezkłowej efekt zawsze ten sam rurka błyskawicznie się nagrzewa zaczyna drgać no cuda się dzieją
A może macie pomysł jak zrobić ładną obróbkę nie koniecznie szlifując
Pozdrawiam
W zawodzie jestem już parę lat i coś tam wiem o obróbce metali ale ostatnio poległem w tym temacie
Mam do zrobienia rurkę średnica zewnętrzna 30mm środek 28.6 długość 250 mm w dodatku powierzchnia w środku jak i na zewnątrz ma być bardzo ładna
Nawet nie próbowałem roztaczać z całego wałka tylko załatwiłem rurkę o podobnych wymiarach i zacząłem zabawę
Z zewnątrz do wzięcia był milimetr od środka 0.4mm acha zapomniałem dodać że całość miała być chromowana a na końcach od środka na odcinku 15mm miał być nacięty gwint
Pierwsze kroki skierowałem do tokarza naciął gwint coś pomruczał że to dziadostwo bo gwint metryczny razy jeden a ścianki mało i trzeba było zrobić sporo płytszy jednak fachowcem jest więc dał radę
Potem udałem się na honowanie środka obróbka wyszła idealna i zostało tylko wyszlifować zewnątrz i tu zaczęły się schody
Wymyśliłem to tak że dam na szlifowanie potem pójdę na chromowanie i z powrotem na szlifowanie
I moje pytanie czy jest możliwość szlifowania tak cienkiej rurki jeśli tak to na jakiej maszynie czym i jakim sposobem Zaznaczam że ja próbowałem na szlifierce kłowej i bezkłowej efekt zawsze ten sam rurka błyskawicznie się nagrzewa zaczyna drgać no cuda się dzieją
A może macie pomysł jak zrobić ładną obróbkę nie koniecznie szlifując
Pozdrawiam
Tagi:
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 87
- Rejestracja: 07 lis 2009, 22:43
- Lokalizacja: Toruń
A w jakim stanie jest powierzchnia tej rurki? Czy dużo trzeba zebrać aby była ładnie wyszlifowana? Nie ma głębokich rys? Bo jeżeli nie to warto popróbować kilka operacji szlifowania z szybkim posuwem i średnie obroty szlifu. Zacząć od płótna 400, później 600. Pod chrom wystarczy. No i na mokro. Nie ma prawa się przegrzać.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 115
- Rejestracja: 10 lut 2009, 15:39
- Lokalizacja: oostrozebeke
poszukac firmy ktora chromuje szpeje do motocykli
np. kierownice, lagi zawieszenia
przed chromowaniem tych elementow pokrywa je sie miedzia zeby rysy i inne
zgagi zamaskowac a pozniej chrom i wychodzi gladkie i swiecace jak psie jajka
w okolicach wroclawia jest gdzies dobra firma od tego
ktos w klubie motocyklowym Apanonar z polibudy powinien dac namiary
pozdro
np. kierownice, lagi zawieszenia
przed chromowaniem tych elementow pokrywa je sie miedzia zeby rysy i inne
zgagi zamaskowac a pozniej chrom i wychodzi gladkie i swiecace jak psie jajka
w okolicach wroclawia jest gdzies dobra firma od tego
ktos w klubie motocyklowym Apanonar z polibudy powinien dac namiary
pozdro
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 102
- Rejestracja: 08 lis 2009, 15:20
- Lokalizacja: kraków
Marcin nie wiem czy miedz przy chromowaniu jest po to żeby wyrównać powierzchnię z tego co mówili mi goście z chromowni to raczej chodzi o estetykę ale tego nie jestem pewien i dowiedziałem się przy okazji że takie rzeczy jak kierownice to chromują od strzała ale kiedyś chciałem dać im rury wydechowe od motoru to nie za bardzo mieli ochotę z nimi się bawić mówili coś że jak jest temperatura to chrom może żółknąć i że za flaszkę tego nie zrobią
Ale do rzeczy chrom to nie problem ważne jest żeby obrobić rurkę
Noname to co ty proponujesz może miało by sens przy zabieleniu ale tu trzeba zebrać 2mm ze średnicy i zostawić ściankę 0.7 mm więc trochę jednak trzeba docisnąć
Zapomniałem dodać rurka jest z mosiądzu

Ale do rzeczy chrom to nie problem ważne jest żeby obrobić rurkę
Noname to co ty proponujesz może miało by sens przy zabieleniu ale tu trzeba zebrać 2mm ze średnicy i zostawić ściankę 0.7 mm więc trochę jednak trzeba docisnąć
Zapomniałem dodać rurka jest z mosiądzu
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 87
- Rejestracja: 07 lis 2009, 22:43
- Lokalizacja: Toruń
To w takim razie, jeżeli trzeba zebrać 2 mm, o jest dość sporo proponuję grubsze pótno, sam nie wiem jakie, ale w okolicach 240. niżej bym nie schodził, trudo to później doprowadzić do stanu pod chrom i wykonać kilka takich operacji. ale zasada jest ta sama, szybki posów oraz na mokro (jeżeli uzyjesz zimnej wody w dośc dużych ilościach to rurę normalnie mozna dotknąć, nie będzie parzyć) . Pózniej wracasz do 400 i 600 żeby mieć kontrole na grubością ścianki.
Co do miedziowania, to ma dwa różne przyczyny stosowania. Pierwszy - wygładzanie, na to idzie nikiel i dopiero chrom. Powłoka jest dużo gładsza. Druga, to w sytuacji gdy masz coś pospawane. dziury itp. Miedziujesz, szlifujesz. Znowu miedziujesz i szlifujesz. Aż wyjdzie gładka powierzchnia.
Co do miedziowania, to ma dwa różne przyczyny stosowania. Pierwszy - wygładzanie, na to idzie nikiel i dopiero chrom. Powłoka jest dużo gładsza. Druga, to w sytuacji gdy masz coś pospawane. dziury itp. Miedziujesz, szlifujesz. Znowu miedziujesz i szlifujesz. Aż wyjdzie gładka powierzchnia.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1552
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
że tak zapytam..
co jest ważne w tej rurze ?
chodzi mi o to że kombinujesz na szlifierkach a to znaczy że zależy ci na równej powierzchni .. tak ?
jeśli tak to nie pomogę
jesli zależy ci na gładkiej powierzchni tylko dla efektu - to jak kolega napisał znajdź galwanizernie która robi renowacje motocykli -tam sobie z tym poradzą w około 10 minut
szkoda że daleko mieszkasz wyszlifowałbym ci to .....
co jest ważne w tej rurze ?
chodzi mi o to że kombinujesz na szlifierkach a to znaczy że zależy ci na równej powierzchni .. tak ?
jeśli tak to nie pomogę
jesli zależy ci na gładkiej powierzchni tylko dla efektu - to jak kolega napisał znajdź galwanizernie która robi renowacje motocykli -tam sobie z tym poradzą w około 10 minut
szkoda że daleko mieszkasz wyszlifowałbym ci to .....
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 paź 2007, 18:21
- Lokalizacja: BIŁGORAJ
- Kontakt:
A dlaczego tego nie można zrobić na szlifierce kłowej ??????????????????
Następnie polerka i galwanizerka .
Jeżeli przyjąć środek rury za bazę lub też ten nacięty gwint to chyba nie jest to problemem .
Zgrubnie można zebrać na tokarce , reszta szlifierka . Wiadomo ze na średnicy nie bardzo poszalejesz , ale powoli z pewnością da się radę . A może bardziej doświadczeni w branży obalą moja teorię .
Następnie polerka i galwanizerka .
Jeżeli przyjąć środek rury za bazę lub też ten nacięty gwint to chyba nie jest to problemem .
Zgrubnie można zebrać na tokarce , reszta szlifierka . Wiadomo ze na średnicy nie bardzo poszalejesz , ale powoli z pewnością da się radę . A może bardziej doświadczeni w branży obalą moja teorię .

www.zundapp.pl
To co lubię i to co robię
To co lubię i to co robię
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 102
- Rejestracja: 08 lis 2009, 15:20
- Lokalizacja: kraków
U mnie w firmie jest galwanizernia i z położeniem chromu nie będzie problemu wszystko rozbija się o wcześniejszą obróbkę
Tak jak pisałem trzeba zebrać z zewnątrz 2 mm i zostawić ściankę 0.7 mm to musi być zachowane
Tomken i Ryku chyba wasze propozycje są najlepsze trzeba dorobić dokładnego trzpienia i na kłową tak też mi się wydawało ale miałem nadzieję że to obejdę wiecie jednostkowa produkcja
Tak jak pisałem trzeba zebrać z zewnątrz 2 mm i zostawić ściankę 0.7 mm to musi być zachowane
Tomken i Ryku chyba wasze propozycje są najlepsze trzeba dorobić dokładnego trzpienia i na kłową tak też mi się wydawało ale miałem nadzieję że to obejdę wiecie jednostkowa produkcja