Szlifowanie na tokarce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Kiedyś u pewnego gościa widziałem dziwne rozwiązanie. Zamiast płaskiego pasa miał szereg pasków okrągłych, ułożonych na całej szerokości kół pasowych. Podejrzewam, że w tamtych czasach nic innego nie zdobył niż oringi o dużej średnicy. Był bardzo zadowolony z tej konstrukcji, bo pracowała bardzo łagodnie i bez drgań.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2011, 22:07 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 16265
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
http://allegro.pl/fortunka-wrzeciono-sz ... 03176.html
Wprawdzie 200 i dośc droga ale jak poszukasz to znajdziesz
Wprawdzie 200 i dośc droga ale jak poszukasz to znajdziesz

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 138
- Rejestracja: 06 sty 2009, 21:33
- Lokalizacja: Żołynia
Właśnie kupiłem silniczek 
http://allegro.pl/silnik-wielofazowy-0- ... 69706.html
kamar 
Rozważam zakup jakiejś taniej fortunki ( widziałem takie małe jeszcze w NRD zrobione ) w końcowym etapie prac, ale...
Chciałbym najpierw jak najwięcej poeksperymentować mniejszym kosztem
Unikając konieczności wyważania wirnika silnika...
Zauważ, że multiplikator to nie tylko wrzeciono, ale jednocześnie przekładnia cierna
bardzo płynnie pracująca...
Oczywiście mam możliwość zasilania silnika szlifierki falownikiem... I w ten sposób mogę zwiększyć prędkość kątową wału silnika...
Ale wtedy będę miał więcej brył o sporej masie obracających się szybciej...
Czyli więcej wyważania
A tego chciałbym uniknąć...
Nie wiem, czy jasno to opisuję ?

http://allegro.pl/silnik-wielofazowy-0- ... 69706.html


Rozważam zakup jakiejś taniej fortunki ( widziałem takie małe jeszcze w NRD zrobione ) w końcowym etapie prac, ale...
Chciałbym najpierw jak najwięcej poeksperymentować mniejszym kosztem

Nie do końca... Bo widzisz... Chodzi o to, jak zwiększyć obroty wrzeciona powyżej 6000 rpm...RomanJ4 pisze: myślę, że tu znajdziesz wszystko co potrzeba
Unikając konieczności wyważania wirnika silnika...
Zauważ, że multiplikator to nie tylko wrzeciono, ale jednocześnie przekładnia cierna
bardzo płynnie pracująca...
Oczywiście mam możliwość zasilania silnika szlifierki falownikiem... I w ten sposób mogę zwiększyć prędkość kątową wału silnika...
Ale wtedy będę miał więcej brył o sporej masie obracających się szybciej...
Czyli więcej wyważania

A tego chciałbym uniknąć...
Nie wiem, czy jasno to opisuję ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 11916
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Do wyboru, do koloru, http://allegro.pl/listing.php/search?st ... lla-search
"Chodzi o to, jak zwiększyć obroty wrzeciona powyżej 6000 rpm..." no przecież wystarczy przekładnia 3:1 czy 4:1, w postaci kół pasowych, duże na silnik, małe na fortunkę jak tu
zresztą przełożenie i obroty na wrzecionie fortunki też powinny być tak dobrane do średnicy ściernicy którą będziesz szlifował, aby nie przekroczyć wartości dopuszczalnych.
"Chodzi o to, jak zwiększyć obroty wrzeciona powyżej 6000 rpm..." no przecież wystarczy przekładnia 3:1 czy 4:1, w postaci kół pasowych, duże na silnik, małe na fortunkę jak tu

zresztą przełożenie i obroty na wrzecionie fortunki też powinny być tak dobrane do średnicy ściernicy którą będziesz szlifował, aby nie przekroczyć wartości dopuszczalnych.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2011, 23:47 przez RomanJ4, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 138
- Rejestracja: 06 sty 2009, 21:33
- Lokalizacja: Żołynia
Właśnie
Na jednej z aukcji problem widać dość wyraźnie 
http://allegro.pl/fortunka-przystawka-d ... 40990.html

Ogromne przełożenie na kołach pasowych, przy wrzecionie do otworów...
Uparłem się jednak na mniejsze koła, bo takie są dostępne niedrogo i sądzę, że się
nadadzą... Są lekkie i można je przetoczyć bez trudu...
Niestety wymagało to będzie innego podejścia... Jak zresztą większość aspektów, jeśli
brać pod uwagę, że zespół napędowy szlifierki ma być lekki, modułowy i...
Ma się jeszcze do czegoś nadawać
Nie przewiduję częstego użytkowania, więc w sumie jeden problem odpada...
Mianowicie żywotność tego wrzeciona do otworów, nie musi być jakaś specjalnie duża...
Zastanawiam się nawet nad zastosowaniem przystawki do wiertarki celma - szlifierki prostej...
Która jest w istocie gotowym multiplikatorem
Wrzeciono do otworów będzie oczywiście tylko jednym z wrzecion tej szlifierki...
Zacząłem od niego, bo sądzę, że będzie najtrudniejsze w wykonaniu...


http://allegro.pl/fortunka-przystawka-d ... 40990.html

Ogromne przełożenie na kołach pasowych, przy wrzecionie do otworów...
Uparłem się jednak na mniejsze koła, bo takie są dostępne niedrogo i sądzę, że się
nadadzą... Są lekkie i można je przetoczyć bez trudu...
Niestety wymagało to będzie innego podejścia... Jak zresztą większość aspektów, jeśli
brać pod uwagę, że zespół napędowy szlifierki ma być lekki, modułowy i...
Ma się jeszcze do czegoś nadawać

Nie przewiduję częstego użytkowania, więc w sumie jeden problem odpada...
Mianowicie żywotność tego wrzeciona do otworów, nie musi być jakaś specjalnie duża...
Zastanawiam się nawet nad zastosowaniem przystawki do wiertarki celma - szlifierki prostej...
Która jest w istocie gotowym multiplikatorem

Wrzeciono do otworów będzie oczywiście tylko jednym z wrzecion tej szlifierki...
Zacząłem od niego, bo sądzę, że będzie najtrudniejsze w wykonaniu...
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 138
- Rejestracja: 06 sty 2009, 21:33
- Lokalizacja: Żołynia


Tak racja. Nieścisłość po mojej stronie powstała

Napisałem "powyżej 6000 rpm" ale tego jak wysoko, nie określiłem

Chcę po prostu rozważyć możliwość wykonania taniego wrzeciona,
które będąc częścią składową stosunkowo małego zespołu napędowego umożliwi np skuteczne przeszlifowanie
wewnętrznej powierzchni stożka MK3 ( a może i MK2 ) na tokarce klasy nootol...
Stąd mi się ten multiplikator wziął

Ale z powodu roztargnienia zapomniałem rzecz skonkretyzować...
Mam też nadzieję, że takie rozstrząsanie kilku pomysłów pomoże koledze wersonowi
w określeniu wymagań jakie będzie miała spełniać jego szlifierka

Zapomnijmy więc na chwilę o przekładni pasowej...
Albo umówmy się, że przy niewielkich gabarytach i tanich kołach i paskach, nie uda się
skutecznie zrealizować przekładni o przełożeniu większym niż dwukrotne...
I zastanówmy się nad innymi rozwiazaniami...
Co koledzy na to ?
Właśnie znalazłem na ebay takie coś:

Silnik (prawdopodobnie komutatorowy ) i przekładnia zmniejszająca obroty...
Zastosowanie takiego silnika mogło by dać w efekcie mniejsze gabaryty zespołu wrzeciona...
Tylko skąd pozyskać taki napęd ?