szlifowanie na płasko tarczy hamulcowej z tytanu

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
tehan
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 6
Posty: 35
Rejestracja: 07 sty 2011, 20:48
Lokalizacja: z nienacka

szlifowanie na płasko tarczy hamulcowej z tytanu

#1

Post napisał: tehan » 05 mar 2011, 00:00

Jako ze od niedawna na tym forum to witam wszystkich serdecznie.

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma jakiś pomysł jak wyszlifować tarcze hamulcową wykonana z tytanu grubość 2mm, srednica 160mm (tarcza ma sporo otworów)

Magnesówka odpada niestety bo tytan jest amagnetyczny. Ręcznie też nie wchodzi w gre bo mam tych tarcz sporo. Myślałem o przykładaniu jakiegoś krążka stalowego na tarczy na magnesówce ale nikt nie chciał się tego podjąć. Próbowałem także obrobić to na tarczy diamentowej do szkła (300 ziarno) ale jakoś kiepsko szło i tarcza się zuzywała szbko.

Chodzi mi o uzyskanie płaskrównoległości z obu stron i jestem w stanie poświęcić ok 0.2mm w sumie. Tarcze były cięte water jetem a blacha walcowana na zimno i maja swoje niewielkie odchyłki co przy tego typu rzeczy nie wchodzi niestety w gre.

Słyszał ktoś może o docieraczce do płaszczyzn?



Tagi:


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7615
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#2

Post napisał: IMPULS3 » 05 mar 2011, 07:34

Wlaśnie najprościej to na szlifierce do plaszczyzn, dorobić podklad z metalu i przykręcić śrubami z lbem stożkowym, albo mocować podciśnieniem.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16268
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#3

Post napisał: kamar » 05 mar 2011, 07:42

IMPULS3 pisze:Wlaśnie najprościej to na szlifierce do plaszczyzn, dorobić podklad z metalu i przykręcić śrubami z lbem stożkowym, albo mocować podciśnieniem.
Taki podkład z metalu to już raczej podstawowe wyposarzenie magnesówki. po paru latach powiercony jak ser szwajcarski :)
Z podciśnieniem bym uważał. przy nierównym naddatku może być ciekawie.


Autor tematu
tehan
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 6
Posty: 35
Rejestracja: 07 sty 2011, 20:48
Lokalizacja: z nienacka

#4

Post napisał: tehan » 05 mar 2011, 17:50

IMPULS3 pisze:Wlaśnie najprościej to na szlifierce do plaszczyzn, dorobić podklad z metalu i przykręcić śrubami z lbem stożkowym, albo mocować podciśnieniem.
w sensie masz na myśli magnesówke?. Podciśnieniem to nie da rady.

Jak byś przykręcił taka tarcze? w tych 6 otworach nie moze być gwintu niestety.

Czy znalazł by się ktoś kto by chciał sie tego podjąc? mam ok 70szt

A gdyby wyfrezować podkład ze stali z 6 wystającymi pinami o wysokości mniejszej niz grubość tarczy??
Załączniki
bb.jpg
bb.jpg (52.65 KiB) Przejrzano 2209 razy


wt
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 428
Rejestracja: 20 gru 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

mocowanie

#5

Post napisał: wt » 05 mar 2011, 18:32

Szklane elementy to się przykleja, na ciepło lub w inny sposób. Mogło by się to sprawdzić. Przykleić jedną stronę, potem drugą i gotowe.

Awatar użytkownika

Piotrjub
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1494
Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
Lokalizacja: Gdansk

Re: szlifowanie na płasko tarczy hamulcowej z tytanu

#6

Post napisał: Piotrjub » 05 mar 2011, 18:48

tehan pisze: Magnesówka odpada niestety bo tytan jest amagnetyczny.
Dlaczego odpada, u nas na magnesówce aluminium szlifujemy i nie ma problemu. Pogadaj ze szlifierzem, jak musi to pogłówkuje i zrobi.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16268
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#7

Post napisał: kamar » 05 mar 2011, 19:46

Moja rada niestety trochę spóżniona, ale może przyda się na przyszłość. Przy tego typu detalach w fazie projektowania trzeba takie rzeczy przewidzieć. Wystarczylo na obwodzie zrobić kilka otworów
okrągłych naprzemiennie albo obustronnie sfazowanych. Teraz też by można wybrać któreś najbardziej zbliżone do okręgu i sfazować i za nie mocować. Kołki wystające z metalowej blachy moim zdaniem nie utrzymają a i ryzyko spore.


Autor tematu
tehan
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 6
Posty: 35
Rejestracja: 07 sty 2011, 20:48
Lokalizacja: z nienacka

#8

Post napisał: tehan » 05 mar 2011, 19:46

nowłaśnie 2 takich mądrych panów powiedziało mi ze nie da rady. Ale jak alu szlifujecie to faktycznie da rede - nie wiedziałem. Dzieki


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7615
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#9

Post napisał: IMPULS3 » 06 mar 2011, 13:37

Podklad pod spód będziesz musial dorobić. Mocować możesz w ten sposób że z podkladu będzie wystawala rozcięta rurka z lekkim stożkiem od środka w którą wkręcisz śrubę a w trakcie wkręcania leb śruby będzie rozszerzal rurkę i w ten sposób klinowala tarczę.Oczywiście takich rurek będziesz musial mieć kilka. Tarczę po zamocowaniu trzeba dobić lekko do podkladu.
Chociaż pewniejsze byloby mocowanie podciśnieniem.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16268
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#10

Post napisał: kamar » 06 mar 2011, 15:08

IMPULS3 pisze:Podklad pod spód będziesz musial dorobić..
Kolega szuka wykonawcy. Znalazł ? :)

P.S.
A gdzie leży Znienacka czy Nienack ?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”