No to tak na stronie http://sklep.avt.pl/p/pl/40121/najprost ... ntazu.html
jest ukazany sterownik silnika krokowego jak w temacie. Moim zdaniem mogę nim zasilić sterownik o takim prądzie na jaki są tranzystory (bodajże one są na około 20A) ino w tedy będę musiał zasilić układ transformatorem o takim prądzie jakim jest silnik. Tylko czy jeżeli podłączę np silnik o prądzie 2,5A no i do tego transformator dajmy na to 3A czy nie spalą mi się scalaki i inne gabaryty bo tego właśnie nie jestem pewien. Taką odpowiedz uzyskałem od działu handlowego który to wystawia :
" Dla zestawu AVT 1314 znamionowe napięcie zasilania to 12V, układ powiniem pracować poprawnie przy napięciu nieco wiekszym ok 15...16 V ale zasilenie układu napięciem 24 napewno spowoduje jego uszkodzenie. " a na stronie którą powielam ktoś napisał iż
" Jeśli poprawnie zmontujesz układ - to nie spalą się - układ pobieże tyle prądu ile potrzebuje, a cała moc sterowania silnikiem odkłada się na tranzystorze więc skoro wytrzymuje on jak mówisz 20A to wytrzyma te nędzne 2.5A " to teraz już sam jestem zielony Neutral. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Sterownik silnika krokowego
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 sty 2008, 20:03
- Lokalizacja: Mysłowice
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Mam wrażenie, że mylisz prąd z napięciem. Cały sterownik, a więc końcówka mocy i sterowanie, w tym przypadku, są zasilane z jednego źródła, i producent przewidział 12V.
W innych sterownikach, końcówka zasilana jest innym napięciem niż sterowanie, co zapewnia większą elastyczność. W tym sterowniku też można tak zrobić, trzeba tylko przeanalizować warunki pracy tranzystorów.
W innych sterownikach, końcówka zasilana jest innym napięciem niż sterowanie, co zapewnia większą elastyczność. W tym sterowniku też można tak zrobić, trzeba tylko przeanalizować warunki pracy tranzystorów.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 sty 2008, 20:03
- Lokalizacja: Mysłowice
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lip 2006, 20:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Nie napisałeś na jakie napięcie są Twoje silniki. W nowszych sterownikach nie ma to większego znaczenia ponieważ zazwyczaj stosuje się czoper- tutaj takiego układu nie ma tak więc napięcie pracy sterownika musi być równe napięciu silnika. W przeciwnym wypadku spalisz silnik. Taki czoper można oczywiście dorobić- wystarczą 2 wzmacniacze operacyjne, ale wtedy powstanie praktycznie inny sterownik.
Gdzieś na tym forum już był omawiany taki sterownik (tzn. ten którego link podałeś).
Gdzieś na tym forum już był omawiany taki sterownik (tzn. ten którego link podałeś).
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 sty 2008, 20:03
- Lokalizacja: Mysłowice
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 sty 2008, 20:03
- Lokalizacja: Mysłowice
Problem został rozwiązany wystarczy że jedna ścieżka zostanie odcięta (usunięta a konkretnie ta co idzie na diody ) do nich doprowadzamy napięcie 24V. a na układ też puszczamy 24V tylko ze stosujemy dzielnik napięcia (w mym przypadku dajemy 2 oporniki 520 om i wychodzi nam 12V) i układ powinien działać dla upartego można zastosować stabilizator 7815 i zamiast dzielnika napięcia tylko że trzeba do niego radiator bo będzie sie grzał jak opętany.