Sterownik silnika, a silnik krokowy

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
Pioter
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3

Sterownik silnika, a silnik krokowy

Post napisał: Pioter » 25 paź 2007, 11:58

Witam wszystkich serdecznie!
Jest to mój pierwszy post na tym forum. :grin: Ponadto chciałbym dodać, że jestem nowicjuszem w sprawach CNC.

Ale wracając do tematu:
Posiadam silnik krokowy 2-fazowy, o 4 wyprowadzeniach, posiadający następujące parametry:
Moment 1,9Nm;
prąd 2A;
skok 1,8 stopnia (200 kroków);
napięcie 4,2V;
phase inductance (mh) +-20% Typical 1khz: 9,1;
phase reslstance (ohm) +-10%: 2,1

Czy mógłbym sterować tym silnikiem poprzez sterownik SSK-B01 - 2A, 40V,1/2 kroku (z cnc.info.pl) ? Czy lepiej zachować jakąś rezerwę prądową i wybrać sterownik o większym maksymalnym prądzie? Dodam, że silnik zasilalbym napięciem około 17-18V.
I jeszcze jedna kwestia - czy byla by możliwa praca z zastosowaniem 1/2 kroku w przypadku tego silnika i ww. sterownika?

Z góry dzięki za odp. i fachową pomoc. :wink:
Pozdrawiam!

Tagi:

kszumek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1

Post napisał: kszumek » 25 paź 2007, 12:34

Witam
prądowo jedno z drugim się zgadza
sterować mógłbyś tym sterownikiem na półkroku
tylko przy silniku na 4,2V i zasilaczu 18 V
silnik wraz ze wzrostem obrotów szybko będzie tracił moment
szybko nim nie zakręcisz
ja bym zastosował zasilacz na 40V tyle ile sterownik pociągnie
zależy jeszcze do czego chcesz ten silnik zastosować
pozdrawiam

Awatar użytkownika

kwarc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5

Post napisał: kwarc » 25 paź 2007, 21:47