Stal na tarczę hamulcową
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 129
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:44
- Lokalizacja: katowice
Stal na tarczę hamulcową
Witam Szanownych Kolegów,
Ostatnio zastanawia mnie z jakich materiałów robione są tarcze do jednośladów. Dowiedziałem się że w przypadku rowerowych najczęściej jest to 420, natomiast nigdzie nie ma jaki materiał używany jest w przypadku tarcz motocyklowych. Może zna ktoś odpowiedź.
Ostatnio zastanawia mnie z jakich materiałów robione są tarcze do jednośladów. Dowiedziałem się że w przypadku rowerowych najczęściej jest to 420, natomiast nigdzie nie ma jaki materiał używany jest w przypadku tarcz motocyklowych. Może zna ktoś odpowiedź.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 374
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 07:50
Re: Stal na tarczę hamulcową
Czy producenci motocykli to frajerzy i zdradzą swoje sekrety technologii know how?Kedar-88 pisze:Ostatnio zastanawia mnie ... jaki materiał używany jest w przypadku tarcz motocyklowych
Podróbki dla skner, ryzykantów i kombinatorów mogą być z materiałów różnistych

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 482
- Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
- Lokalizacja: Wrocław
terenowy, szosowy, wyscigowy, mały, duzy .... jak do plywania to najlepiej z balsy albo karpich łusek
dobry materiał na ostrza tnące prostopadle obcinaczki, szczypce itp, z tarczy przedniej cbr600 wykonałem sobie ostrza do sekarora do gałęzi juz ze 4 lata używam i ciągle daje rade
(sklepowe rzadko 1 sezon wytrzymaja)
dobry materiał na ostrza tnące prostopadle obcinaczki, szczypce itp, z tarczy przedniej cbr600 wykonałem sobie ostrza do sekarora do gałęzi juz ze 4 lata używam i ciągle daje rade
(sklepowe rzadko 1 sezon wytrzymaja)
Ostatnio zmieniony 10 maja 2016, 11:12 przez Armstec, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 482
- Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
- Lokalizacja: Wrocław
polemizował bym, zapomniales ze materiał zachowuje parametry i kształt nawet rozgrzany że aż swieciKedar-88 pisze:Materiał na tarczę to nie NASA. .
co innego tarcza z chinskiego moplika a co innego motocykl który rozpedza sie w 2 sec do setki i max około 300km/h
ale jak takie proste to rob takie
http://allegro.pl/porsche-991-997-996-t ... 01572.html
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 129
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:44
- Lokalizacja: katowice
Złośliwość jak zawsze pozostaje. Pomijamy tu tarcze karbonowe, ceramiczne itd. Mówimy o normalnych stalowych tarczach. Co do czerwoności to nie przesadzajmy. Wpierw zagotujesz płyn i spalisz okładziny zanim ona zacznie się świecić na czerwono.
Zachowanie kształtu w wysokich temperaturach to bardziej rozwiązanie konstrukcyjne np. tarcze pływające, niż sam materiał (mówimy o stali).
Na świecie wyprodukowano wiele kwestionowanych tarcz jeśli chodzi o producentów, a nie słyszy się żeby pękały. Baa na AGH zrobiono bolida któremu dano tarcze tylko z 304 i działało to <- nie mówię że dobrze zrobili, tylko że nie ma co przesadzać i łapać się za głowę że to kosmos jest.
W motocyklach sportowych to też głównie stal, tylko pytanie jaki gatunek.
Czytałem że do motocykli niektórzy producenci też dają 420, a to też du** nie urywa. Dlatego pytam.
Zachowanie kształtu w wysokich temperaturach to bardziej rozwiązanie konstrukcyjne np. tarcze pływające, niż sam materiał (mówimy o stali).
Na świecie wyprodukowano wiele kwestionowanych tarcz jeśli chodzi o producentów, a nie słyszy się żeby pękały. Baa na AGH zrobiono bolida któremu dano tarcze tylko z 304 i działało to <- nie mówię że dobrze zrobili, tylko że nie ma co przesadzać i łapać się za głowę że to kosmos jest.
W motocyklach sportowych to też głównie stal, tylko pytanie jaki gatunek.
Czytałem że do motocykli niektórzy producenci też dają 420, a to też du** nie urywa. Dlatego pytam.