śruba pociągowa

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
gosu-gosu
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1

śruba pociągowa

Post napisał: gosu-gosu » 03 wrz 2012, 17:23

Witam uzytkownikow forum, jestem laikiem w tematach typowo mechanicznych(mam zamiar sie poprawic). Potrzebuje konkretnych informacji jak pracuje sruba pociagowa? Do czego ona sluzy? jakie ona ma zadanie? czy jest ona tylko w tokarkach pociagowych?
W internecie wyszukalem ze w tokarkach uniwesralnych sluzy do nacinania gwintów i ślimaków? moglby ktos mi to jakos wyjasnic na czym to nacinanie polega?? z gory dziekuje za odpowiedz.
POZDRAWIAM!

Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)

Re: śruba pociągowa

Post napisał: Andrzej 40 » 04 wrz 2012, 01:41

gosu-gosu pisze:Witam uzytkownikow forum, jestem laikiem w tematach typowo mechanicznych(mam zamiar sie poprawic). Potrzebuje konkretnych informacji jak pracuje sruba pociagowa? Do czego ona sluzy? jakie ona ma zadanie? czy jest ona tylko w tokarkach pociagowych?
W internecie wyszukalem ze w tokarkach uniwesralnych sluzy do nacinania gwintów i ślimaków? moglby ktos mi to jakos wyjasnic na czym to nacinanie polega?? z gory dziekuje za odpowiedz.
POZDRAWIAM!
Śrubę pociągową można spotkać w każdego typu tokarce (i frezarce). Nacinanie gwintu lub ślimaka polega to na tym, że w czasie jednego obrotu wrzeciona śruba pociągowa przesuwa suport z odpowiednim nożem o skok gwintu lub ślimaka. Przy toczeniu można dzięki niej uzyskać równomierny i określony posuw suportu i tym samym noża.
Jak zwykle w takich przypadkach proponuję czytać zamiast pisać. Polecam Dudika - Poradnik Tokarza. Powodzenia.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)

Post napisał: RomanJ4 » 04 wrz 2012, 09:26

Andrzej 40 pisze:Przy toczeniu można dzięki niej uzyskać równomierny i określony posuw suportu i tym samym noża.
Obrazek