śruba kulowa
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 91
- Rejestracja: 29 gru 2013, 16:50
- Lokalizacja: Sieraków Wlkp
śruba kulowa
Witam
Takie pytanie czy jestem wstanie zatoczyć końcówkę śruby kulowej.
Śruby są w całości utwardzone czy tylko powierzchniowo ? wydaje mi się że powinny być utwardzone tylko powierzchniowo.
Takie pytanie czy jestem wstanie zatoczyć końcówkę śruby kulowej.
Śruby są w całości utwardzone czy tylko powierzchniowo ? wydaje mi się że powinny być utwardzone tylko powierzchniowo.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 663
- Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Bezproblemowo powinno pójść po zdarciu warstwy hartowanej.
Możesz spróbować zamontować śrubę w uchwycie tokarki i szlifierką kątową doszlifować się
do rdzenia a następnie nożem tokarskim przetoczyć do żądanej średnicy.
[ Dodano: 2014-09-06, 16:52 ]
Problemem może też być odpowiednie zamocowanie śruby w uchwycie tak żeby nie było bicia,
chyba najlepiej będzie użyć przetoczone do odpowiedniej średnicy szczęki miękkie.
Możesz spróbować zamontować śrubę w uchwycie tokarki i szlifierką kątową doszlifować się
do rdzenia a następnie nożem tokarskim przetoczyć do żądanej średnicy.
[ Dodano: 2014-09-06, 16:52 ]
Problemem może też być odpowiednie zamocowanie śruby w uchwycie tak żeby nie było bicia,
chyba najlepiej będzie użyć przetoczone do odpowiedniej średnicy szczęki miękkie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7724
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
patrząc na to co gość robi na filmiku , to nie byłbym zaskoczony jak by zablokował nakrętkę gwoździem.
z iskier widać że sobie nie żałował - jak to mówią alleluja i do przodu ( tyłem - niestety ) .
pomijając wszystko inne śruba powinna być centrowana do ZARYSU GWINTU .
a nie do wierzchu.
chyba że pomiary wykazały że wierzch i zarys są centryczne.
o podparciu konikiem nie wspominając.
pozdrawiam.
patrząc na to co gość robi na filmiku , to nie byłbym zaskoczony jak by zablokował nakrętkę gwoździem.
z iskier widać że sobie nie żałował - jak to mówią alleluja i do przodu ( tyłem - niestety ) .
pomijając wszystko inne śruba powinna być centrowana do ZARYSU GWINTU .
a nie do wierzchu.
chyba że pomiary wykazały że wierzch i zarys są centryczne.
o podparciu konikiem nie wspominając.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Czy przy szlifowaniu to również konieczne? Siły są znacznie mniejsze, niż przy toczeniu...o podparciu konikiem nie wspominając.
Co do blokowania nakrętki - przecież na tym filmiku widać, że uchwyt i tak trzyma śrubę, nie nakrętkę - wygląda to tak, jakby nakrętka była po prostu dokręcona do oporu do szczęk i służyła do prostowania i usztywnienia śruby - nie do uzyskania centryczności.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7724
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
siły mniejsze to fakt .
ale zawsze coś tam się może ugiąć - jeszcze jak gość jedzie jak obłąkany.
tym bardziej że taki gruby to znowu ten rdzeń nie jest.
jaki tam by nie był cel ( z nakrętką ) to pewne jest że " co nieco " syfu naleci do wnętrza .
osobiście wygląda to albo na akt desperacji - albo na brak fachowości.
jak się komuś uda tak zrobić to gratuluję - ale śruby drogie ( nakrętki tym bardziej ).
generalnie - ja bym tak nie robił.
pozdrawiam.
siły mniejsze to fakt .
ale zawsze coś tam się może ugiąć - jeszcze jak gość jedzie jak obłąkany.
tym bardziej że taki gruby to znowu ten rdzeń nie jest.
jaki tam by nie był cel ( z nakrętką ) to pewne jest że " co nieco " syfu naleci do wnętrza .
osobiście wygląda to albo na akt desperacji - albo na brak fachowości.
jak się komuś uda tak zrobić to gratuluję - ale śruby drogie ( nakrętki tym bardziej ).
generalnie - ja bym tak nie robił.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares