

silnik 3 kw 2800obr więc do zastosowań warsztatu przydomowego jak najbardziej zbiornik 300l no i brak tego kołatania sprężarki tłokowej bezcenny

oryginał wygląda w środku takRomanJ4 pisze:zaadoptowania samochodowej sprężarki śrubowej do tego celu
tristar0 pisze:Dolot powietrza ma spory ale to nie problem ale jak do niej podłączyć zasysanie oleju ze zbiornika i z filtra separatora ? ,tego nie wiem.
tristar0 pisze:Poza tym nie widziałem modułu śrubowego z alu lub jego stopów ciekawe czy wytrzyma bo olej z powietrzem jednak stawia duży opór ,poza tym w modułach śrubowych fabrycznych są łożyska igiełkowe i wałeczkowe przenoszące znaczne obciążenia a w samochodowym nie wiem co siedzi
RomanJ4 pisze:samochodowej sprężarki śrubowej do tego celu?
tristar0 pisze: zaworu minimalnego ciśnienia
mam tam taki zawór251mz pisze: Masz może jakiś zawór odcinający między filtrem powietrza a kompresorem?
zawór minimalnego ciśnienia to grzybek na sprężynie ustala minimalne ciśnienie na wyjściu powietrza ma się to ciśnienie wahać w granicach 3,5 -4 bary dla prawidłowej separacji oleju a co skutkuje brakiem oleju w powietrzu .251mz pisze:U mnie chyba jest zrealizowane jako grzybek ze sprężyną
no to się dowiedziałeś że podczas pracy jest olej tyle że po zatrzymaniu sprężarki ten olej wyrzuci powietrze ze zbiornika , można się poparzyć .251mz pisze:Jak go usunąłem to przy zatrzymaniu silnika ciśnienie z separatora oleju cofało się przez stopień śrubowy i efektownie rzygało na sufit.
tak to wygląda przeciętnie w różnych typach sprężarek251mz pisze:U mnie chyba jest zrealizowane jako grzybek ze sprężyną
Z tego co zdążyłem poczytać sprężarka samochodowa pracuje z ciśnieniem 1,5-3 Bary więc koło można by już tym napompować ale czy coś więcej ? .RomanJ4 pisze:Jednak je w samochodach stosują, i to z bardzo zmienną charakterystyką, więc chyba jednak wytrzymują
jak sprężarka "staje" to z reguły ciśnienie wynosi ok 2Bar bo przy napompowaniu powietrza zamyka się zawór dolotowy i sprężarka pracuje jeszcze przez kilka min celem odpowietrzenia zbiornika oleju właśnie tym zaworem dolotowym ( innym kanałem ). Tak że przy starcie ponownym silnika nie ma ciśnienia w zbiorniku oleju i tu jest ciekawostka bo gdy silnik nie może ruszyć albo podczas ruszania ma problem z wystartowaniem to oznacza że to ciśnienie 8-10 barów nadal jest w zbiorniku oleju ,a to wskazuje że uszkodzony jest zawór minimalnego ciśnienia którego drugą funkcją jest odcięcie sprężarki od zbiornika powietrza .251mz pisze: Ewentualnie jak sprężarka Ci staje bo nabiła powietrza to masz jakiś szybki spust powietrza za sprężarki?
to "mielenie " czyli odprężanie ma za zadanie właśnie odpowietrzyć zbiornik z olejem do tych 2 bar jaśli ciśnienie nie spada to jak wyżej zawór minimalnego ciśnienia przepuszcza ale jest groźniejszy problem , po zatrzymaniu silnika przy 10 barach w układzie ciśnienie może uszkodzić uszczelniacz w module ( jest od strony koła pasowego ) i po zatrzymaniu pod uszczelniaczem ciśnienie będzie wyrzucać olej z modułu . Koszt takiego uszczelniacza zaczyna się od tysiaka .251mz pisze: po dobiciu ma się zamknąć ale sprężarka nadal mieli więc ciśnienie w separatorze nadal się utrzymuje