Witam poszukuję informacji na temat budowy i zasady działania kompresora jak w tytule.
Niestety sprężarka nie działa jak należy.
Raz pompuje zbiornik 1000l do 8 bar i jest ok, a gdy cisnienie spadnie do okolo 5 załącza sie znów i chodzi non stop i nie bije powietrza.
Niestety przez moje niedopatrzenie sprężarka działała w tym trybie jakiś długi czas i wywaliła olej, niestety nie wiem skad.
Czy jest na forum ktoś kto mógłby mi podpowiedzieć cokolwiek na ten temat?
sprężarka śrubowa grassair s19-7
nie działa jak nalezy
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: sprężarka śrubowa grassair s19-7
masz problem z zaworem dolotowym .może być to problem z sterowaniem elektrycznym zaworu lub zawór "grzybek" może się zacierać z powodu nadmiernego zużycia i wtedy nie otwiera się wcalekonrados pisze:Raz pompuje zbiornik 1000l do 8 bar i jest ok, a gdy cisnienie spadnie do okolo 5 załącza sie znów i chodzi non stop i nie bije powietrza.
Dodane 4 minuty 50 sekundy:
Tak czy inaczej trzeba sprawdzić najpierw napięcie na cewce w chwili załączenia się pompowania jeśli jest to trzeba zdjąć filtr powietrza na dolocie do zaworu podejrzeć czy zawór się otwiera jeśli nie to czeka cię albo wymiana na nowy lub regeneracja zaworu dolotowego .
Dodane 3 minuty 57 sekundy:
olej wyrzuciła przez filtr powietrza z zaworu dolotowego gdyż po zatrzymaniu nie było ciśnienie zamykającego ten zawór .konrados pisze: w tym trybie jakiś długi czas i wywaliła olej, niestety nie wiem skad
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sie 2013, 13:34
- Lokalizacja: biecz
Re: sprężarka śrubowa grassair s19-7
sprawdziłem ten zawór dolotowy w chwili uruchomienia otwiera się potem otwiera zamyka szybko ( nie wyłapałem co sie dzieje z zasilaniem elektrozaworu) sam zawór dolotowy rozebrałem wymyłem i stwierdzam ze jest ok poza kilkoma oringami.
dzisiaj zadziała sie taka sytuacja że po włączeniu sprężarki śruby się zblokowały a silnik nadal pracował, szybko wyłączyłem. obracałem ręcznie cały zespół za pasy napędowe i bez żadnych przycięć, a już myslalem że coś w śrubach nie tak. odkręciłęm wąż od pokrywy separatora którym idzie sprężone powietrze przez zawór zwrotny na chłodnice a dalej na zbiornik, odpalilem sprzęt i sprężarka działa normalnie
sprawdziłem zawór zwrotny jest sprawny. rozkręciłem pokrywę separatora, pokrywa ta ma króciec którym wylatuje sprężone powietrze i jest tam jakiś rodzaj zaworu w środku. Rozebrałem wyczyscilem mam tam do wymiany jakieś oringi tak ze w poniedzialek składam.
niestety nie znam szczegółowej budowy ani zasady działania tego typu sprzętu. jestem mechanikiem samochodowym i błądzę po omacku.
dzisiaj zadziała sie taka sytuacja że po włączeniu sprężarki śruby się zblokowały a silnik nadal pracował, szybko wyłączyłem. obracałem ręcznie cały zespół za pasy napędowe i bez żadnych przycięć, a już myslalem że coś w śrubach nie tak. odkręciłęm wąż od pokrywy separatora którym idzie sprężone powietrze przez zawór zwrotny na chłodnice a dalej na zbiornik, odpalilem sprzęt i sprężarka działa normalnie
sprawdziłem zawór zwrotny jest sprawny. rozkręciłem pokrywę separatora, pokrywa ta ma króciec którym wylatuje sprężone powietrze i jest tam jakiś rodzaj zaworu w środku. Rozebrałem wyczyscilem mam tam do wymiany jakieś oringi tak ze w poniedzialek składam.
niestety nie znam szczegółowej budowy ani zasady działania tego typu sprzętu. jestem mechanikiem samochodowym i błądzę po omacku.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: sprężarka śrubowa grassair s19-7
konrados pisze:sam zawór dolotowy rozebrałem wymyłem i stwierdzam ze jest ok poza kilkoma oringami.
oringi man nadzieje że założyłeś te zielone nie czarne .sprawdz jeszcze sam elektrozawór czy nie jest zabrudzony też częsta usterka.
porób zdjęcia przyślij na pv to ci opisze co i jak działa i jakie powinny być ciśnienia do prawidłowej pracy .
Dodane 5 minuty 6 sekundy:
ten zawór musi być ustawiony tak aby ciśnienie w zbiorniku oleju sprężarki wynosiło pomiędzy 3.8 -4,4 bara dla prawidłowej separacji powietrza z oleju ,gdy sprężarka nie jest podpięta do zbiornika powietrza i dmucha swobodnie.konrados pisze:zawór zwrotny na chłodnice a dalej na zbiornik
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki