
Sprężarka HS-19 -Problem z odpowietzeniem komory korbowej...
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 807
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
- Lokalizacja: wlkp.
a gdyby ten komin zrobic na ksztalt tlumika z jakas wkladka tak aby powietrze wypychane mogla sie rozprezyc a wkladka zatrzymac ewentualny olej. ja bym zrobil to w ten sposob ze wystajaca rurka ze sprezarki dalej jakas puszka np z druciakiem i przegroda i dalej dalej rurka. mozna zrobic jakies kolanko przed puszka ono tez dodattkowo zatrzyma olej. jesli to nie pomoze to dodac jeszcze jedna puszke
taki moj pomysl czy dobry to nie wiem nie sprawdzalem

Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
Rozwiązanie z takim cienkim kominem nie ma szans powodzenia. Po pierwsze to jest on zamontowany gdzie najwięcej chlapie olejem, niestety tam gdzie powinien byc montowany nie da się w tej sprężarce.
Ale o tym że z kominem nie da rady już pisałem w temacie
Od razu skorzystam i się zareklamuje że mam kilka sztuk do sprzedania sprężarek HS19
Co do obrotów tej sprężarki to jest ona skonstruowana tak że można spokojnie dac sporo ponad 2000/min. Częśc z nich ma na tabliczkach znamionowych obroty graniczne 2800/min.
Ale o tym że z kominem nie da rady już pisałem w temacie

Od razu skorzystam i się zareklamuje że mam kilka sztuk do sprzedania sprężarek HS19
Co do obrotów tej sprężarki to jest ona skonstruowana tak że można spokojnie dac sporo ponad 2000/min. Częśc z nich ma na tabliczkach znamionowych obroty graniczne 2800/min.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 mar 2010, 13:25
- Lokalizacja: BRZESKO
No to kicha niezła. Muszę chyba przez połowę koło pasowe załatwić bo poprzednie miałem 22 cm średnicę a dzis robiłem eksperyment z kołem 17 cm- to chyba takie jak Ty masz. Wyszło że mam obroty poniżej 1000obr/min. Na 22 cm do 7 atm biło mi 4:20 min, a obecnie na 17 cm 2:50min też do 7 atm. Za dużo o co najmniej 1,5 min.
[ Dodano: 2010-05-03, 23:09 ]
I cos się udało...kompresor dostał koło średnicy 7 cm , a na silniku 10cm-silnik 1400obr/min
Wychodzi ponad 2 tys obr/min. Na 7.5 atm bił 1:10 nim bańkę 50 L na jednym cylindrze.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest jest przez zbiornik zrobiony ze starej gaśnicy a od niej jest wężyk do małej butelki. Myślałem że olej będzie wyrzucać ale jest dobrze
)
Wszystko narazie w fazie testów..
[ Dodano: 2010-05-03, 23:09 ]
I cos się udało...kompresor dostał koło średnicy 7 cm , a na silniku 10cm-silnik 1400obr/min
Wychodzi ponad 2 tys obr/min. Na 7.5 atm bił 1:10 nim bańkę 50 L na jednym cylindrze.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest jest przez zbiornik zrobiony ze starej gaśnicy a od niej jest wężyk do małej butelki. Myślałem że olej będzie wyrzucać ale jest dobrze

Wszystko narazie w fazie testów..

-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 paź 2011, 17:11
- Lokalizacja: gorzów
Przepraszam za odgrzewanie kotleta.
Pisałem prw i maila do autora ostatniej odpowiedzi i szukałem odpowiedzi na forum i w necie- nic nie znalazłem.
Mam problem wymyśleniem odpowietrzenia komory korbowej w sprężarce HS-19, możne ktoś posiada zdjęcia sprawdzonego rozwiązania lub jakiś schemat.
Zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy od VW i nadal wylatuje olej przez odpowietrzenie zbiorniczka. Pomocy!
Pisałem prw i maila do autora ostatniej odpowiedzi i szukałem odpowiedzi na forum i w necie- nic nie znalazłem.
Mam problem wymyśleniem odpowietrzenia komory korbowej w sprężarce HS-19, możne ktoś posiada zdjęcia sprawdzonego rozwiązania lub jakiś schemat.
Zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy od VW i nadal wylatuje olej przez odpowietrzenie zbiorniczka. Pomocy!

-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 paź 2011, 21:53
- Lokalizacja: Bogatynia
smarowanie oraz odpowietrzenie na przykładzie HS17
Witam, przedstawię Wam wszystkim moje rozwiązanie odnośnie smarowania i odpowietrzenia skrzyni korbowej sprężarki HS17. Rozwiązanie podobne w typie HS19. Zacznijmy od smarowania. Ja swoją sprężarkę (i nie tylko) przerobiłem na smarowanie rozbryzgowe. W tym celu należy rozebrać sprężarkę na części pierwsze. Zaczynamy od korbowodu. W miejscu gdzie wchodzi sworzeń tłoka nawiercamy dwa otwory pod kątem, dodatkowo wiercimy dwa otwory pod kątem w miejscu styku ze śrubami oraz w dolnej stopce korbowodu. Mankamentem jest fakt, że trzeba do tego celu nawiercić panewki tak aby ich zbytnio nie uszkodzić i zrobić to z wprawą. Nawiercone otwory przedstawiam na fotkach niżej
W podkładkach pod śrubami musimy wyciąć odpowiednie wcięcia w celu możliwości smarowania poprzez wywiercone otwory.
Kolejnym elementem modyfikacji jest nawiercanie otworów smarujących w korpusie sprężarki. Oto co należy zrobić. W miejscu gdzie fabrycznie jest otwór na rurkę smarującą należy na przelot przewiercić otwór łącznie z panewką. Identyczny zabieg wykonujemy z drugiej strony tylko, że tam otwór zaślepiamy śrubką. We wnętrzu korpusu nawiercamy kolejne dwa otwory wskazane na zdjęciach. W taki oto sposób mamy przystosowaną sprężarkę do smarowania rozbryzgowego.
Fotki prezentujące efekt:

Teraz przechodzimy do odpowietrzenia skrzyni korbowej. Oto moje rozwiązanie: Nawiercamy w górnej części otwór pod śrubę M10, w której to nawiercamy otwór przelotowy celem odpowietrzenia (średnica otworu ok 3mm). Łeb śruby szlifujemy na dość płaski tak żeby nie zawadzał o pracujący korbowód. Na wylocie szlifujemy gwint żeby móc potem nałożyć tam przewód olejowy. Foto niżej:

Składamy wszystko w całość i montujemy na swoim miejscu. Teraz przyszła pora na zamontowanie zbiorniczka na olej, który zarazem będzie odpowietrzał naszą sprężarkę. Zbiorniczek pochodzi prawdopodobnie ze stara 266 i nie musi być koniecznie taki zamontowany. W zbiorniczku wiercimy otwór w bocznej jego części do którego później przykręcamy typową hydrauliczną końcówkę (zapomniałem jak się ona fachowo nazywa). Wspomniana końcówka będzie odpowietrzać skrzynię korbową. Na dole zbiorniczka znajdował się oryginalny spływ do którego podpinamy węża. Wąż z dołu zbiornika łączymy z końcówką przy panewce, natomiast wąż z boku zbiorniczka łączymy ze śrubą w kadłubie. WAŻNE: Nie łączymy na odwrót! Oto fotki:

Ostatnim etapem jest wykonanie tak jakby membrany, która nie będzie przepuszczać tryskającego oleju. Do tego celu wykonałem z "pleksy" kółko pasujące do wewnętrznej średnicy zbiorniczka, które będzie usytuowane wyżej jak boczny otwór odpowietrzający. Następnie z drobnej siatki również wyciąłem podobne kółko, a na koniec upchałem wyjście typowym kuchennym druciakiem. Całość zakręcam nakrętką z wywierconym otworkiem odpowietrzającym. Kolejność wkładu zbiornika: kółko z pleksy>siatka>druciak i pokrywka. I GOTOWE. Moja sprężarka pracuje nienagannie już od paru ładnych lat.

Mam nadzieję, że pomogę co niektórym
Pozdrawiam
A tak wygląda zbiorniczek podczas pracy. Widać jak swobodnie przepływa olej i powietrze. Tak czy inaczej chyba za dużo nalałem oleju







W podkładkach pod śrubami musimy wyciąć odpowiednie wcięcia w celu możliwości smarowania poprzez wywiercone otwory.
Kolejnym elementem modyfikacji jest nawiercanie otworów smarujących w korpusie sprężarki. Oto co należy zrobić. W miejscu gdzie fabrycznie jest otwór na rurkę smarującą należy na przelot przewiercić otwór łącznie z panewką. Identyczny zabieg wykonujemy z drugiej strony tylko, że tam otwór zaślepiamy śrubką. We wnętrzu korpusu nawiercamy kolejne dwa otwory wskazane na zdjęciach. W taki oto sposób mamy przystosowaną sprężarkę do smarowania rozbryzgowego.
Fotki prezentujące efekt:





Teraz przechodzimy do odpowietrzenia skrzyni korbowej. Oto moje rozwiązanie: Nawiercamy w górnej części otwór pod śrubę M10, w której to nawiercamy otwór przelotowy celem odpowietrzenia (średnica otworu ok 3mm). Łeb śruby szlifujemy na dość płaski tak żeby nie zawadzał o pracujący korbowód. Na wylocie szlifujemy gwint żeby móc potem nałożyć tam przewód olejowy. Foto niżej:


Składamy wszystko w całość i montujemy na swoim miejscu. Teraz przyszła pora na zamontowanie zbiorniczka na olej, który zarazem będzie odpowietrzał naszą sprężarkę. Zbiorniczek pochodzi prawdopodobnie ze stara 266 i nie musi być koniecznie taki zamontowany. W zbiorniczku wiercimy otwór w bocznej jego części do którego później przykręcamy typową hydrauliczną końcówkę (zapomniałem jak się ona fachowo nazywa). Wspomniana końcówka będzie odpowietrzać skrzynię korbową. Na dole zbiorniczka znajdował się oryginalny spływ do którego podpinamy węża. Wąż z dołu zbiornika łączymy z końcówką przy panewce, natomiast wąż z boku zbiorniczka łączymy ze śrubą w kadłubie. WAŻNE: Nie łączymy na odwrót! Oto fotki:






Ostatnim etapem jest wykonanie tak jakby membrany, która nie będzie przepuszczać tryskającego oleju. Do tego celu wykonałem z "pleksy" kółko pasujące do wewnętrznej średnicy zbiorniczka, które będzie usytuowane wyżej jak boczny otwór odpowietrzający. Następnie z drobnej siatki również wyciąłem podobne kółko, a na koniec upchałem wyjście typowym kuchennym druciakiem. Całość zakręcam nakrętką z wywierconym otworkiem odpowietrzającym. Kolejność wkładu zbiornika: kółko z pleksy>siatka>druciak i pokrywka. I GOTOWE. Moja sprężarka pracuje nienagannie już od paru ładnych lat.




Mam nadzieję, że pomogę co niektórym

Pozdrawiam
A tak wygląda zbiorniczek podczas pracy. Widać jak swobodnie przepływa olej i powietrze. Tak czy inaczej chyba za dużo nalałem oleju
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11916
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Sprężarka HS-19 -Problem z odpowietzeniem komory korbowej...
BYDGOST pisze:Niektóre sprężarki miały coś podobnego do kominka dokręconego do boku korpusu.
Z labiryntem lub drucianą szczotką wewnątrz, bo prosty kominek oleju nie zatrzyma... zresztą wcale nie trzeba się wysilać tylko wkrecic w kolanko
https://alle gro.pl/oferta/odpowietrznik-do-kompresor-olejowy-korek-sprezarka-5545120141
https://alle gro.pl/oferta/odpowietrznik-kompresor-kaltmann-hagen-8699696325
https://alle gro.pl/kategoria/kompresory-i-akcesoria-kompresory-252276?string=ODPOWIETRZNIK%20DO%20KOMPRESORA%20korek&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Button&bi_c=Product&bi_term=Narz%C4%99dzia%20i%20sprz%C4%99t%20warsztatowy-18554_Kompresory%20i%20akcesoria-252274_Kompresory-252276
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 kwie 2022, 20:07
Re: Sprężarka HS-19 -Problem z odpowietzeniem komory korbowej...
Witam
Zrobiłem to tak, a jak będzie to się okaże bo jeszcze nie testowałem.
Oryginalne otwory do smarowania zaślepiłem
w korpusie na bocznej panewce wału zrobiłem dodatkowe otwory
i otwór na odpowietrzenie i zalanie oleju jak też otwór by dorobić dodatkowy kanał smarujący
Korbowód na sworzniu tłoka miał fabrycznie dwa otwory ja dorobiłem na dolnej panewce korby
i przy śrubach dwa
Jak zmontuje to wszystko dam znać jak to będzie działać przy obr. sprężarki 1800
Zrobiłem to tak, a jak będzie to się okaże bo jeszcze nie testowałem.
Oryginalne otwory do smarowania zaślepiłem

w korpusie na bocznej panewce wału zrobiłem dodatkowe otwory

i otwór na odpowietrzenie i zalanie oleju jak też otwór by dorobić dodatkowy kanał smarujący

Korbowód na sworzniu tłoka miał fabrycznie dwa otwory ja dorobiłem na dolnej panewce korby

i przy śrubach dwa

Jak zmontuje to wszystko dam znać jak to będzie działać przy obr. sprężarki 1800
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 kwie 2022, 20:07
Re: Sprężarka HS-19 -Problem z odpowietzeniem komory korbowej...
Maszyna przetestowana wydajność 168,22 l/min szału nie robi ale i tak lepiej niż mój stary Chińczyk 24l. Olej wlałem 150ml to do około połowy wału. Odpowietrzenie kawałek wężyka i na końcu odpowietrznik(kawałek plastiku ze śrutem w środku) nawet daje rade nie chlapie olejem. Jedyny minus tej pompy HS 17 to to że mocno się grzeje.
Silnik 400v 1440obr/min daje rade bez problemu, jak pisałem wyżej przełożenie 1800obr na sprężarce.
Silnik 400v 1440obr/min daje rade bez problemu, jak pisałem wyżej przełożenie 1800obr na sprężarce.