spawanie elektryczne przyczepki typ sam
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 53
- Rejestracja: 06 paź 2008, 21:55
- Lokalizacja: Krakow
ja również zamierzam zrobić przyczepkę z tym ze ja potrzebuje taka dosyć długa bo okolo 9m, z tego co wiem to potrzebna jest oryginalna os z homologacja, i oryginalny zaczep, resztę można zrobić,
co do spawania, to w spawach czołowych trzeba fazować krańce tak aby była całość materiału przetopiona, bo jak dołożymy jeden i drugi kawałek materiału do siebie, nie majac do tego odpowiedniego sprzetu i doswiadczenia to bedze slabo trzymalo, spoin jesli nie trzeba to sie nie szlifuje, mozna je przygladzic jak trzeba,
spoiny spawane elektroda zasadowa sa mocniejsze od elektrody rutylowej, jednak prowadzenie wymaga wiekszej wprawy,
co do tego ze spawanie klasyczna elektroda to przeżytek to sie nie zgodze, migomatem jedzie sie kilometry spawow a elektroda jest bo bardziej fachowego spawania w trudno dostępnych miejscach, jesli wieje wiatr to nie pospawasz półautomatem
co do spawania, to w spawach czołowych trzeba fazować krańce tak aby była całość materiału przetopiona, bo jak dołożymy jeden i drugi kawałek materiału do siebie, nie majac do tego odpowiedniego sprzetu i doswiadczenia to bedze slabo trzymalo, spoin jesli nie trzeba to sie nie szlifuje, mozna je przygladzic jak trzeba,
spoiny spawane elektroda zasadowa sa mocniejsze od elektrody rutylowej, jednak prowadzenie wymaga wiekszej wprawy,
co do tego ze spawanie klasyczna elektroda to przeżytek to sie nie zgodze, migomatem jedzie sie kilometry spawow a elektroda jest bo bardziej fachowego spawania w trudno dostępnych miejscach, jesli wieje wiatr to nie pospawasz półautomatem
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2135
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
- Lokalizacja: Szczecin
Tak ale nie przy grubości ścianki 5-6 mmStrumin pisze:co do spawania, to w spawach czołowych trzeba fazować krańce tak aby była całość materiału przetopiona,

Prostym transformatorkiem na 220 V i elektrodą 2,5 zrobi sie dobry przetop
Ukosuje sie - fazuje grube blachy.
Do spawania przyczepki elektrody rutylowe wystarczą w zupełności
Oczywiście jeśli przyczepka jest dobrze przemyślana
Ja też nieStrumin pisze:co do tego ze spawanie klasyczna elektroda to przeżytek to sie nie zgodze,

Elektroda jest bardziej uniwersalna i ma większy zakres spawania
chodzi mi o grubośc blach
No i nie wrażliwa na warunki atmosferyczna

-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 sty 2008, 19:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ja też przymierzam się budowy przyczepki i dzisiaj w okręgowej stacji kontroli pojazdów dowiedziałem się ( od diagnosty ) ze przy rejestracji będę potrzebował faktury na wykonaną ramę i pakę przyczepki przez firmę z uprawnieniami ???????? jeszcze nie pytałem w urzędzie czy to rzeczywiście jest potrzebne - słyszał ktoś o takim "udogodnieniu" ?????????
a co do zalet spawania elektrodą to ja niestety zbyt dużo ich nie widzę, no może poza tym że mogę nią pospawać żeliwo
a co do zalet spawania elektrodą to ja niestety zbyt dużo ich nie widzę, no może poza tym że mogę nią pospawać żeliwo

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2135
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
- Lokalizacja: Szczecin
Można spawać na dużym wietrzedrake325 pisze:a co do zalet spawania elektrodą to ja niestety zbyt dużo ich nie widzę, no może poza tym że mogę nią pospawać żeliwo
Można spawać na deszczu
Można spawać pod wodą ( pomińmy jakość spawu- jego wytrzymałość )
Można zaspawać rurę w której płynie woda
Można zrobic spaw przez szczelinę 10 mm
Można zrobić spaw przez otwór
Można z inwertorem i przedłużaczem wejść na rusztowanie
Jak ktoś ma moc w łapach to i transformator wtarga

Można pospawać (moja bulgotnicą) blachę 1 mm i 14 mm z zachowaniem przetopu
Zalet jest sporo
Elektroda jest jakby bardziej uniwersalna
Natomiast wszystko zalerzy od umiejętności i doświadczenia spawacza
A poza tym -nie ma uniwersalnego narzędzia - do wszystkiego

-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 sie 2007, 22:11
- Lokalizacja: ~~~~
zmień stacje.drake325 pisze:ja też przymierzam się budowy przyczepki i dzisiaj w okręgowej stacji kontroli pojazdów dowiedziałem się ( od diagnosty ) ze przy rejestracji będę potrzebował faktury na wykonaną ramę i pakę przyczepki przez firmę z uprawnieniami ???????? jeszcze nie pytałem w urzędzie czy to rzeczywiście jest potrzebne - słyszał ktoś o takim "udogodnieniu" ?????????
a co do zalet spawania elektrodą to ja niestety zbyt dużo ich nie widzę, no może poza tym że mogę nią pospawać żeliwo
Nie trzeba miec faktur, pisze się oświadczenie, że materialy nabyte zostały w sposób legalny.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 lut 2009, 20:12
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Witam wszystkich (;
Przyczepka nie powinna szerokoscią przekraczać 255 cm
Jednakże mam inne pytanie odnosnie przyczepki ;
posiadam tylną os od audi 100, duża, masywna ale... posiada amortyzatory wraz ze sprężynami i nie wiem czy dobrym pomysłem jest zamontowanie takiego kompletu, czy np. lepsze będą resory piórowe ???
Przyczepka nie powinna szerokoscią przekraczać 255 cm
Jednakże mam inne pytanie odnosnie przyczepki ;
posiadam tylną os od audi 100, duża, masywna ale... posiada amortyzatory wraz ze sprężynami i nie wiem czy dobrym pomysłem jest zamontowanie takiego kompletu, czy np. lepsze będą resory piórowe ???
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce