spawanie elektryczne przyczepki typ sam

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Strumin
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 53
Rejestracja: 06 paź 2008, 21:55
Lokalizacja: Krakow

#21

Post napisał: Strumin » 27 sty 2009, 20:53

ja również zamierzam zrobić przyczepkę z tym ze ja potrzebuje taka dosyć długa bo okolo 9m, z tego co wiem to potrzebna jest oryginalna os z homologacja, i oryginalny zaczep, resztę można zrobić,
co do spawania, to w spawach czołowych trzeba fazować krańce tak aby była całość materiału przetopiona, bo jak dołożymy jeden i drugi kawałek materiału do siebie, nie majac do tego odpowiedniego sprzetu i doswiadczenia to bedze slabo trzymalo, spoin jesli nie trzeba to sie nie szlifuje, mozna je przygladzic jak trzeba,
spoiny spawane elektroda zasadowa sa mocniejsze od elektrody rutylowej, jednak prowadzenie wymaga wiekszej wprawy,
co do tego ze spawanie klasyczna elektroda to przeżytek to sie nie zgodze, migomatem jedzie sie kilometry spawow a elektroda jest bo bardziej fachowego spawania w trudno dostępnych miejscach, jesli wieje wiatr to nie pospawasz półautomatem



Tagi:


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2135
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#22

Post napisał: ARGUS » 27 sty 2009, 22:23

Strumin pisze:co do spawania, to w spawach czołowych trzeba fazować krańce tak aby była całość materiału przetopiona,
Tak ale nie przy grubości ścianki 5-6 mm :-)
Prostym transformatorkiem na 220 V i elektrodą 2,5 zrobi sie dobry przetop
Ukosuje sie - fazuje grube blachy.
Do spawania przyczepki elektrody rutylowe wystarczą w zupełności
Oczywiście jeśli przyczepka jest dobrze przemyślana
Strumin pisze:co do tego ze spawanie klasyczna elektroda to przeżytek to sie nie zgodze,
Ja też nie :-)
Elektroda jest bardziej uniwersalna i ma większy zakres spawania
chodzi mi o grubośc blach
No i nie wrażliwa na warunki atmosferyczna :-)


drake325
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 15
Rejestracja: 26 sty 2008, 19:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#23

Post napisał: drake325 » 27 sty 2009, 22:38

ja też przymierzam się budowy przyczepki i dzisiaj w okręgowej stacji kontroli pojazdów dowiedziałem się ( od diagnosty ) ze przy rejestracji będę potrzebował faktury na wykonaną ramę i pakę przyczepki przez firmę z uprawnieniami ???????? jeszcze nie pytałem w urzędzie czy to rzeczywiście jest potrzebne - słyszał ktoś o takim "udogodnieniu" ?????????

a co do zalet spawania elektrodą to ja niestety zbyt dużo ich nie widzę, no może poza tym że mogę nią pospawać żeliwo :)


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2135
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#24

Post napisał: ARGUS » 27 sty 2009, 23:00

drake325 pisze:a co do zalet spawania elektrodą to ja niestety zbyt dużo ich nie widzę, no może poza tym że mogę nią pospawać żeliwo
Można spawać na dużym wietrze
Można spawać na deszczu
Można spawać pod wodą ( pomińmy jakość spawu- jego wytrzymałość )
Można zaspawać rurę w której płynie woda
Można zrobic spaw przez szczelinę 10 mm
Można zrobić spaw przez otwór
Można z inwertorem i przedłużaczem wejść na rusztowanie
Jak ktoś ma moc w łapach to i transformator wtarga :-)
Można pospawać (moja bulgotnicą) blachę 1 mm i 14 mm z zachowaniem przetopu
Zalet jest sporo
Elektroda jest jakby bardziej uniwersalna
Natomiast wszystko zalerzy od umiejętności i doświadczenia spawacza
A poza tym -nie ma uniwersalnego narzędzia - do wszystkiego :-)


drake325
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 15
Rejestracja: 26 sty 2008, 19:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#25

Post napisał: drake325 » 27 sty 2009, 23:10

masz rację tylko ja pisząc " ze nie widzę jej zalet" miałem na myśli to - do czego ja ją mogę wykorzystać , a ja spawarki używam głównie w warsztacie :)


Grzesiek112
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 65
Rejestracja: 02 sie 2007, 22:11
Lokalizacja: ~~~~

#26

Post napisał: Grzesiek112 » 27 sty 2009, 23:30

drake325 pisze:ja też przymierzam się budowy przyczepki i dzisiaj w okręgowej stacji kontroli pojazdów dowiedziałem się ( od diagnosty ) ze przy rejestracji będę potrzebował faktury na wykonaną ramę i pakę przyczepki przez firmę z uprawnieniami ???????? jeszcze nie pytałem w urzędzie czy to rzeczywiście jest potrzebne - słyszał ktoś o takim "udogodnieniu" ?????????

a co do zalet spawania elektrodą to ja niestety zbyt dużo ich nie widzę, no może poza tym że mogę nią pospawać żeliwo :)
zmień stacje.
Nie trzeba miec faktur, pisze się oświadczenie, że materialy nabyte zostały w sposób legalny.


Faon
Posty w temacie: 3

#27

Post napisał: Faon » 29 sty 2009, 12:36

mam pytanie jaką maksymalną szerokość może mieć przyczepka "SAM"?


adamkostrzyn
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2009, 20:12
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

#28

Post napisał: adamkostrzyn » 20 lut 2009, 20:20

Witam wszystkich (;
Przyczepka nie powinna szerokoscią przekraczać 255 cm
Jednakże mam inne pytanie odnosnie przyczepki ;
posiadam tylną os od audi 100, duża, masywna ale... posiada amortyzatory wraz ze sprężynami i nie wiem czy dobrym pomysłem jest zamontowanie takiego kompletu, czy np. lepsze będą resory piórowe ???


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#29

Post napisał: Mariuszczs » 21 lut 2009, 08:58

ja mam do roboty jedną przyczepkę od podstaw - dam tylną belkę od Corsy czyli będzie podobna jak ta audi - dasz amory i sprężyny i będzie dobrze
druga jest do remontu i dam zgodnie z życzeniem właściciela dwie belki skrętne od Renault 19


drake325
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 15
Rejestracja: 26 sty 2008, 19:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#30

Post napisał: drake325 » 21 lut 2009, 21:47

witam właśnie skończyłem dzisiaj przyczepkę ( wymiary 2,58 m na 1,30 m ), na osi od Golfa 4 ( oś jest ze stabilizatorem na sprężynach i amortyzatorach ) , w poniedziałek rama idzie do ocykowania ogniowego, potem jeszcze rejestracja - gdyby był ktoś zainteresowany mogę podrzucić parę pomysłów :twisted:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”