Spawanie doczołowe/renowacja starych aut/
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2011, 21:03
- Lokalizacja: wielkopolska
Spawanie doczołowe/renowacja starych aut/
Witam
Interesuję się renowacja starych aut. do tej pory używałem spawarki Mig Mag. Próbowałem lutospawarką ale ze względu na cenę urządzenia,narazie odpada. Myślę o Tig-u, jakimś tanim urządzeniu. Niestety nigdy nie spawałem Tigiem i nie wiem czy w ogóle warto do takich prac go używać.
Pozdrawiam
PS.
czy do spawania tigiem można użyć mieszanki argonu i co2?
Interesuję się renowacja starych aut. do tej pory używałem spawarki Mig Mag. Próbowałem lutospawarką ale ze względu na cenę urządzenia,narazie odpada. Myślę o Tig-u, jakimś tanim urządzeniu. Niestety nigdy nie spawałem Tigiem i nie wiem czy w ogóle warto do takich prac go używać.
Pozdrawiam
PS.
czy do spawania tigiem można użyć mieszanki argonu i co2?
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 21:46 przez monterey1962, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5597
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
nigdy nie spawałem aut ale jeśli chodzi o TIG to spawanie jest czyste bez odprysków dokładne i można spawać bez wysiłku blachę 0,5 mm .... ale powierzchnia metalu musi być czyściutka i spawa sie stosunkowo powoli ... (spawam spawarką DEDRA z castoramy cena ok 850zł (w zestawie "bat" i kilka różnych końcówek)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 70
- Rejestracja: 15 paź 2011, 15:42
- Lokalizacja: Częstochowa
Pewnie że można spawać TIG-iem blacharkę. adam FX słusznie podkreślił czystość łączonych elementów. Dobrze by było jeszcze przeklepać łączone blachy na krawędziach i spawasz wtedy bez dodatku drutu no i są mniejsze odkształcenia. Spawanie TIG tylko w czystym argonie lub helu ewentualnie mieszanka tych dwóch gazów. Spawanie TIG podobne jest do spawania gazowego z tym że łuk jest bardzo skoncentrowany przez co mniej nagrzejesz spawane elementy.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 627
- Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:15
- Lokalizacja: rypin
Tigiem blachy samochodowe, spawa się znakomicie. Odpowiednio szybko przemieszczasz uchwyt i spoinka wychodzi piękna. Tylko podstawa to dobre natezenie i czysciutka blacha. Spokojnie elektroda czerwona 2,4 i dysza 5. Może i lepsza cieńsza elektroda, ale coś mi kiedyś ktoś mówił, że minimalnie zwieksza sie opor przewodnikai lepszy łuk jest, ale nie pamietam dokladnie o co chodzilo. A co do spawarki, dedra, tak jak mówi adamFX, magnum, mojego stahlwerka nie bede proponowal, mimo że to bardzo dobry szprzęt, bo mam świadomość żę niektórzy koledzy mnie skrytykują 

Może POMÓGŁ Ci mój post?
Pozdrawiam spawacz21
Pozdrawiam spawacz21
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Blacharke samochodową tigiem spawam sie dennie. Tig to jest takie urządzenie które nie lubi wszelkiego rodzaju szpar przy cienkich blachach, nieczystości, i spawania w niewygodnych pozycjach precyzyjnych elementów . A wszystko to mamy w aucie. Moze mam za mało praktyki w spawaniu (jakies 3 lata non stop w cienkich blachach) ale jak mam spawac tigiem do gory nogami na wyciągnietych rękach jak są jakies szpary to mnie strzela a po poł godziny ręce odpadają. Migiem takie rzeczy sie załatwia w 5 minut a tigiem sie człowiek poł dnia p.......spawacz21 pisze:Tigiem blachy samochodowe, spawa się znakomicie.
W pewnych sytuacjach jest bardzo fajnie, np jak spawasz blachy na zakładkę i jeszcze najlepiej tą od spodu masz z przegiętym rantem (jak to powinno byc w fachowych naprawach blacharskich) ale wiemy jak życie wygląda i w autach migomat jest niezastąpiony. A tig jako dodatek co najwyzej.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 430
- Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 262
- Rejestracja: 07 mar 2009, 19:41
- Lokalizacja: Rybnik
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
Mozesz sprobowac lutospawania na tej samej spawarce mig/mag ktorej uzywasz do drutu stalowego. Te same parametry i ta sama charakterystka zrodla.
Tig do karoserii hmmm, wieksze odksztalcenia niz mig i koniecznosc dobrego wyczyszenia blachy z rdzy, smaru i farby i to z dwoch stron, inaczej bedzie pryskac w czasie spawania.
Migomat wydaje sie byc najczesciej stosowana metoda.
Tig do karoserii hmmm, wieksze odksztalcenia niz mig i koniecznosc dobrego wyczyszenia blachy z rdzy, smaru i farby i to z dwoch stron, inaczej bedzie pryskac w czasie spawania.
Migomat wydaje sie byc najczesciej stosowana metoda.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
- Lokalizacja: Łódź