Spawanie blachy samochodowej
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 288
- Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
- Lokalizacja: oswiecim
Spawanie blachy samochodowej
Witam.
Niedawno zakupiłem spawarkę bester magster 220. Nie mam wielkiego doświadczenia w spawaniu więc pytam :
Chciałbym co jakiś czas pospawać blachę samochodową (niekiedy ocynkowaną) - Jakie parametry ustawić do spawania takiej blachy? Grubość takiej blachy to około 0.8mm.
-Jakiego gazu używać?
- Jakiego drutu?
- jakie napięcie , posuw , i ciśnienie gazu ustawić?
Z góry dziękuje;)
Niedawno zakupiłem spawarkę bester magster 220. Nie mam wielkiego doświadczenia w spawaniu więc pytam :
Chciałbym co jakiś czas pospawać blachę samochodową (niekiedy ocynkowaną) - Jakie parametry ustawić do spawania takiej blachy? Grubość takiej blachy to około 0.8mm.
-Jakiego gazu używać?
- Jakiego drutu?
- jakie napięcie , posuw , i ciśnienie gazu ustawić?
Z góry dziękuje;)
OUS-1 TSA-16 Mn-80a
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 564
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
- Lokalizacja: Ostrołęka
Ocynk to ciężko się spawa trzeba oczyścić szlifierką ale i tak się gotuje i jest bardzo szkodliwe . Takie blaszki to drut 0,8 . Nie wiem czy w tej spawarce masz rolki 0.6 i może być tak że na najniższym zakresie jest za silna do tego drutu. Spawanie takich blach migem to raczej punktowanie prąd najniższy a drutu tyle żeby do dyszy się nie kleiło i lufy nie odpychało . Trzeba poeksperymentować bo każda spawarka jest trochę inna. Gaz CO 2 ciśnienie a raczej przepływ zależy od warunków w jakich spawasz
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 288
- Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
- Lokalizacja: oswiecim
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 564
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 106
- Rejestracja: 29 sty 2013, 16:43
- Lokalizacja: szukam jakiegoś nowego w 2018
Z tym akurat się nie zgodzę...grzes_rupinski1 pisze:Do grubszych blach lepsza jest mieszanka Ar CO2 ale do takiej cienkiej CO2 lepsze . Strasznie dużo gazu mi 4 ,5 l wystarcza. Drutem 1 też się da tylko takie punkciki delikatne. Za dużo drutu to wypala otworek.
Mając na maszynie ustawione te same parametry, drut, odległość palnika itp...... ale podłączony gaz z różną zawartością CO2 to będzie się nam różnił amperaż, przy samym CO2 będzie największy wtop (przetop) a spoina wąska, ale wraz z dodawaniem Argonu wtop (przetop) jest mniejszy ale spoina szerzej wtopiona... Przyjmuję się że przy 5% CO2, wtop (przetop) jest jeszcze do przyjęcia...
Dlatego gdy potrzeba pospawać coś delikatnego to lepiej jest wybrać mieszankę Argonu z CO2... z większą zawartością Argonu, myślę np. 80 Ar + 20 CO2 lub podobną...
Karoseria w samochodzie jest cynowana, ocynk po nie to samo... karoserię bym spawał punkcikami, a parametry ustawił w mniej widocznym miejscu lub na jakimś kawałku złomu... co do ocynku albo bym zeszlifował go lub podkręciłbym parametry aby go przepalić...
Ostatnio zmieniony 13 maja 2013, 12:29 przez Vagabundo, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 564
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
- Lokalizacja: Ostrołęka
Nie pamiętam jaki skład ma gaz jakim spawam używam go do ko i jak nie chce mi się butli przekręcać spawam na tym gazie i czarną . Spawarka jest wyraźnie mocniejsza uchwyt 250 bez chłodzenia długo nie wytrzymuje . Na czystym CO2 tym samym drucie i blaszce nie ma problemu z uchwytem.prezesAdammm pisze:Z tym akurat się nie zgodzę...grzes_rupinski1 pisze:Do grubszych blach lepsza jest mieszanka Ar CO2 ale do takiej cienkiej CO2 lepsze . Strasznie dużo gazu mi 4 ,5 l wystarcza. Drutem 1 też się da tylko takie punkciki delikatne. Za dużo drutu to wypala otworek.
Dlatego gdy potrzeba pospawać coś delikatnego to lepiej jest wybrać mieszankę Argonu z CO2... z większą zawartością Argonu, myślę np. 80 Ar + 20 CO2 lub podobną...
Karoseria w samochodzie jest cynowana, ocynk po nie to samo... .