
Jako, że jestem amatorem uważnie prześledziłem forum zwłaszcza część dotyczącą zwykłych tokarek. Ostatnio zabrałem się za odnowienie staruszki TUE35, wygoniłem pająki, odnowiłem, pokasowałem luzy (na wrzecionie nawet uzyskałem fabryczny 0,01mm) i natknąłem na mały problem. W DTR dość lakonicznie informują o smarowaniu. Pod wieloma warstwami farby na skrzynce suportowej znalazłem dwa korki jeden z napisem olej (na zdjęciu oznaczony „1” ) i drugi bez napisu (na zdjęciu oznaczony „2” ). Moje pytania do doświadczonych kolegów:
Korek nr 1 jest pewnie do napełniania skrzynki olejem, nie wiem ile wlać oleju? Do jakiego poziomu czy ile w litrach 0,5l – 0,8l ? bo w podobnych tokarkach były takie informacje.
Korek nr 2, nic o nim nie wiem czy lać olej? Pewnie tak, ale ile?
W DTR nic na ten temat nie ma. Nie chcę lać oleju na czuja bo może ktoś coś na ten temat wie.
