silnik z wkretarki
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 533
- Rejestracja: 05 lip 2006, 09:01
- Lokalizacja: Sulejowek
- Kontakt:
silnik z wkretarki
co sadzicie o silnikach dc z wkretarki akumulatorowej.
Ma okolo 550 obrotow / minute i jak dobra bateria nie mozna zatrzymac jej reka. A trzeba zauwazyc ze lapie reka za uchwyt wiertarski o srednicy 40 mm po obudwie.
Nie wiem jakie jest tam przelozenie ale , jest to chyba dosc tanie rozwiazanie , na testy UHU:)
A przynajmniej jak dla mnie bo takich wkretarek smieciowych mam kilka.
Czy pomysl jest tragiczny? czy mozna cos z tym zrobic ?
tylko enkodery dokupic:)
no i moze ktos cos wie jakie ma parametry taki silnik , bo na silniku nic nie ma napisane:(
Ma okolo 550 obrotow / minute i jak dobra bateria nie mozna zatrzymac jej reka. A trzeba zauwazyc ze lapie reka za uchwyt wiertarski o srednicy 40 mm po obudwie.
Nie wiem jakie jest tam przelozenie ale , jest to chyba dosc tanie rozwiazanie , na testy UHU:)
A przynajmniej jak dla mnie bo takich wkretarek smieciowych mam kilka.
Czy pomysl jest tragiczny? czy mozna cos z tym zrobic ?
tylko enkodery dokupic:)
no i moze ktos cos wie jakie ma parametry taki silnik , bo na silniku nic nie ma napisane:(
Nauczycielem wszystkiego jest praktyka.
www.galerianastrojow.pl
www.galerianastrojow.pl
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Doskonały wybór. Silniki stosowane w narzędziach akumulatorowych są bardzo dobrej jakokści. Sam się o tym przekonałem. Kupując silnik Mabuchi klasy 600 w sklepie modelarskim można zwyczajnie w palcach obracaj jego sią (oczywiście bez zasilania). Podobny silnik, odzyskany z wiertarki, z założoną zębatką daje się obracać ale z wielkim oporem, wyraźnie czuć "kompresję" czyli siłę magnesów. Faktycznie silnik taki, przy zablokowanym wale, może pociągnąć 30A ale sterownik UHU ma regulowany ogranicznik i w związku z tym nie widzę przeciwskazań.
Klasa 600 oznacza, ni mniej, ni więcej wielkość silnika w danej klasie modelu. 600 jest większy od 500, ten jest większy od 480, z kolei 440... 300... 280...
Klasa 600 oznacza, ni mniej, ni więcej wielkość silnika w danej klasie modelu. 600 jest większy od 500, ten jest większy od 480, z kolei 440... 300... 280...
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 533
- Rejestracja: 05 lip 2006, 09:01
- Lokalizacja: Sulejowek
- Kontakt:

ostatnio sie dowiedzialem ze silniki z tych wkretarem maja moc 10 W
Nauczycielem wszystkiego jest praktyka.
www.galerianastrojow.pl
www.galerianastrojow.pl
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Najwyraźniej mam kiepską wkrętarkę. Akumulator 18V, to pewnie prądu bierze około 0,55A. Słabizna! Tylko po co ma dwa biegi, uchwyt do fi 10mm i może wiercić w stali o grubości 20mm?
10W będzie miał silnik klasy 280, czyli taki jak w miniszlifiereczkach na zasilacz wtyczkowy 12V.
10W będzie miał silnik klasy 280, czyli taki jak w miniszlifiereczkach na zasilacz wtyczkowy 12V.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2007, 10:02 przez Leoo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 441
- Rejestracja: 31 maja 2004, 07:01
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Z moich doświadczeń rozbiórkowo-naprawczych wynika że wkrętarki akumulatorowe mają silniki klasy 540/600 z prądami ok. 6-10A. Należy pamiętać że taki silnik kręci na luzie ponad 10000obr/min a w wkrętarce ma bardzo duże przełożenie które zwiększa moc zmniejszając obciążenie silnika a tym samym pobór prądu. Dodatkowo silnik sterowany jest z generatora PWM.
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lut 2007, 22:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
A czy nie jest tak ,że te silniki w czasie startu będą w stanie zwarcia (czytaj ograniczenie dla sterownika duże prądy) w związku z ich wykonaniem.
Jeżeli ten silnik jest nawinięty jednobiegunowo to to będzie tak jak pisze .
Stany nieustalone mogą tutaj nieżle przytłumić Twój zapał.
Wydaje mi się że ktoś już kiedyś na forum próbował zwykłe silniki dc podłaczyć do driverów .
Nie było to całkiem bestresowe.
PAmietam ,że był problem indukcyjności i własnie jak już wcześniej pisałem biegunowości.
Reasumując wątek , wydaje mi się że takie silniki będą działac ale w jakim stylu to już inna bajka.
pozdro
Jeżeli ten silnik jest nawinięty jednobiegunowo to to będzie tak jak pisze .
Stany nieustalone mogą tutaj nieżle przytłumić Twój zapał.
Wydaje mi się że ktoś już kiedyś na forum próbował zwykłe silniki dc podłaczyć do driverów .
Nie było to całkiem bestresowe.
PAmietam ,że był problem indukcyjności i własnie jak już wcześniej pisałem biegunowości.
Reasumując wątek , wydaje mi się że takie silniki będą działac ale w jakim stylu to już inna bajka.
pozdro
To co może się nie udać, nie uda się na pewno. Nie uda się nawet wtedy, gdy właściwie nie powinno się nie udać!!!
Pozdrawiam serdecznie.
Obróbka skrawaniem metali
http://www.skrawaniemetali.com
Pozdrawiam serdecznie.
Obróbka skrawaniem metali
http://www.skrawaniemetali.com