Silnik z hamulcem
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 607
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
- Lokalizacja: Bedzin
Silnik z hamulcem
Posiadam silnik elektryczny z hamulcem i mam z nim problem. Zastosowany hamulec ma za dużą bezwładność magnetyczną, objawia się to tym że, w momencie wyłączenia silnika wraz z hamulcem, silnik dalej się obraca momentem bezwładności i jest to dla mnie sporym problemem. Czy jest jakikolwiek sposób na zmniejszenie tej bezwładności magnetycznej ?
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Przecież sam domagasz się fotek gdy pytanie jest dla Ciebie niezbyt oczywiste
https://www.cnc.info.pl/75514.htm?sid=3 ... 87847b5bae
Ja niestety nie jestem jasnowidzem, a rozwiązań hamulców jest wiele.
Cytat z tematuONATOS pisze:Trzeba by dołączyć jakieś fotki żeby było wiadomo o co chodzi, tym bardziej że ktoś tam grzebał.
https://www.cnc.info.pl/75514.htm?sid=3 ... 87847b5bae
Ja niestety nie jestem jasnowidzem, a rozwiązań hamulców jest wiele.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5597
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1214
- Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
- Lokalizacja: nie ważne
Re: Silnik z hamulcem
Gdy cewka hamulca załącznana jest razem z prostownikiem to po wyłączeniu indukcyjność cewki podtrzymuje prąd i opóźnia zwolnienie zwory. Bo jest cały czas zamknięty obwód przez diody prostownika. Takie sterowanie jest wygodne bo nie trzeba dodatkowego elementu załączajacego (odblokowującego ) hamulec . Wystarczy to samo napięcie które zasila silnik.ONATOS pisze:Czy jest jakikolwiek sposób na zmniejszenie tej bezwładności magnetycznej ?
Jeżeli wprowadzisz dodatkowy wyłącznik sterowany napięciem zasilania silnika wpięety tuż przed cewką hamulca to prąd nie będzie mógł płynąć i załaczenie/zwolnienie hamulca nastąpi natychmiast. Niestety konsekwencją są dużo większe skoki napięcia na stykach wyłącznika i ich niższa trwałość. Można jakieś gasiki stosować, ale problem iskrzenia pozostaje.
Coś za coś.
[ Dodano: 2016-03-24, 09:24 ]
Mozliwe też że współne połączenie uzwojeń silnika i prostownika hamulca powoduje że pędzony bezwładnością silnik generujący wystarczajaco dużo energii aby sam zasilić hamulec pomimo wyłączonego zasilania No i kręci się aż wytraci na rezystancji co trzeba.
Pasjonat
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 607
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
- Lokalizacja: Bedzin
i to prawdopodobnie jest rozwiązaniem tym bardziej że, silnik i hamulec jest na 24v DC połączone równolegle . Po świetach to sprawdzę.Mozliwe też że współne połączenie uzwojeń silnika i prostownika hamulca powoduje że pędzony bezwładnością silnik generujący wystarczajaco dużo energii aby sam zasilić hamulec pomimo wyłączonego zasilania No i kręci się aż wytraci na rezystancji co trzeba.
Widzisz pioterek, nie trzeba być jasnowidzem, jak czegoś nie rozumiem to się nie odzywam
