silnik od pralki

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#11

Post napisał: gmaro » 13 mar 2007, 05:54

marcin27 pisze:dwa czerwone do tylu silnika
to są przewody do prądniczki tacho i w sumie nas nie interesują , pozostają 4 kable czyli 2 do szczotek i 2 do uzwojenia , musisz zobaczyć czy mają przejście miernikiem , może szczotka jest zawieszona ? posprawdzaj i daj znać jak jest ?


Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

Tagi:


marcin27
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 12 mar 2007, 20:17
Lokalizacja: trojmiasto

#12

Post napisał: marcin27 » 13 mar 2007, 08:24

sprawdzilem miernikiem i wszystko ma przejscie wiec zawieszona szczotka nie wchodzi w gre . ale teraz tak sie zastanawiam czy potrzebny jest do tego silnika kondensator? problem ze nie wiem jak go podłączyć.

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#13

Post napisał: gmaro » 13 mar 2007, 09:00

a spróbuj spiąć 1 kabel od szczotki i 1 od uzwojenia razem a do 2 pozostałych podłącz napięcie i powinno chodzić ..daj znać jaki efekt bo te silniki chodzą bez kondensatorów rozruchowych
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#14

Post napisał: hugh_h » 13 mar 2007, 09:59

mam podobny silnik od pralki, podłączałem tak jak pisze gmaro i wszystko działa
a jak zamienisz połączenie szczotki do drugiego uzwojenia to zmieniasz kierunek,
silniki te mają prądnice tachometryczną, i są w pralkach sterowane PWM, a prądnica daje sygnał sprzężenia zwrotnego do kontroli prędkości, w najbliższym czasie będę budował układ do starowania prędkością z uwzględnieniem tej prądnicy.
a w ogóle z tego co wiem to te silniki bez obciążenia mogą się chyba to sie mówiło rozbiegać

intryguję mnie jeszcze jedna sprawa, na pralce były obroty wirowania do 1000rpm, na silniku podane max rpm chyba 800, a przekładnia pasowa no tak jakby chyba każdy wie jak wygląda i w którą stronę ma przełożenie więc ktoś tu mnie oszukuje... ?


marcin27
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 12 mar 2007, 20:17
Lokalizacja: trojmiasto

#15

Post napisał: marcin27 » 13 mar 2007, 17:08

dzieki silnik wystartowal i chodzil ze tylko gwizdalo dzieki za pomoc


hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#16

Post napisał: hugh_h » 13 mar 2007, 17:20

jak pisałem może sie rozbiegać, więc bym go nie odpalał bez obciążenia bo się może rozsypać

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#17

Post napisał: gmaro » 13 mar 2007, 17:44

marcin27 pisze:dzieki silnik wystartowal i chodzil ze tylko gwizdalo dzieki za pomoc
:)
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”