to są przewody do prądniczki tacho i w sumie nas nie interesują , pozostają 4 kable czyli 2 do szczotek i 2 do uzwojenia , musisz zobaczyć czy mają przejście miernikiem , może szczotka jest zawieszona ? posprawdzaj i daj znać jak jest ?marcin27 pisze:dwa czerwone do tylu silnika
silnik od pralki
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3671
- Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
- Lokalizacja: zapytaj
- Kontakt:
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem...
to nacisnij POMÓGŁ :]
Pomogłem...

Tagi:
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3671
- Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
- Lokalizacja: zapytaj
- Kontakt:
a spróbuj spiąć 1 kabel od szczotki i 1 od uzwojenia razem a do 2 pozostałych podłącz napięcie i powinno chodzić ..daj znać jaki efekt bo te silniki chodzą bez kondensatorów rozruchowych
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem...
to nacisnij POMÓGŁ :]
Pomogłem...

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 321
- Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mam podobny silnik od pralki, podłączałem tak jak pisze gmaro i wszystko działa
a jak zamienisz połączenie szczotki do drugiego uzwojenia to zmieniasz kierunek,
silniki te mają prądnice tachometryczną, i są w pralkach sterowane PWM, a prądnica daje sygnał sprzężenia zwrotnego do kontroli prędkości, w najbliższym czasie będę budował układ do starowania prędkością z uwzględnieniem tej prądnicy.
a w ogóle z tego co wiem to te silniki bez obciążenia mogą się chyba to sie mówiło rozbiegać
intryguję mnie jeszcze jedna sprawa, na pralce były obroty wirowania do 1000rpm, na silniku podane max rpm chyba 800, a przekładnia pasowa no tak jakby chyba każdy wie jak wygląda i w którą stronę ma przełożenie więc ktoś tu mnie oszukuje... ?
a jak zamienisz połączenie szczotki do drugiego uzwojenia to zmieniasz kierunek,
silniki te mają prądnice tachometryczną, i są w pralkach sterowane PWM, a prądnica daje sygnał sprzężenia zwrotnego do kontroli prędkości, w najbliższym czasie będę budował układ do starowania prędkością z uwzględnieniem tej prądnicy.
a w ogóle z tego co wiem to te silniki bez obciążenia mogą się chyba to sie mówiło rozbiegać
intryguję mnie jeszcze jedna sprawa, na pralce były obroty wirowania do 1000rpm, na silniku podane max rpm chyba 800, a przekładnia pasowa no tak jakby chyba każdy wie jak wygląda i w którą stronę ma przełożenie więc ktoś tu mnie oszukuje... ?