silnik od pralki

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

gizbern
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 13
Rejestracja: 21 gru 2008, 18:06
Lokalizacja: czestochowa

#11

Post napisał: gizbern » 26 lut 2009, 21:14

marcinsiorek pisze:tak czytam o tych obrotach i mocach
a ja mam w pracy piłe ktora ma moze predkosc obrotowa rzedu 60 obr na minute i tarcze jakies 400 mm i radzi sobie swietnie a mordują ją codziennie bo spawaja konstrukcje stalowe i radzi sobie swietnie juz pare lat, wiec moja mala sugestia moze w druga strone moze przelozenie redukujace 1400 obrotow na 60, wiadomo moment ogromnie wzrosnie i moze wtedy uciagnie taka tarcze
Tniesz konstrukcje stalowe tarczą 400mm przy 60obr/min ??? :roll:
Przecież to jeden obrót na sekunde!!!
Ostatnio zmieniony 27 lut 2009, 07:59 przez gizbern, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#12

Post napisał: BYDGOST » 26 lut 2009, 22:28

Dobrze jest porównać swoje założenia z tym co juz jest produkowane, po prostu odgapić jak to zrobili. Fabrycznie wykonywana przecinarka np PSA 400 ma takie parametry:
DANE TECHNICZNE PSA - 400
- Maksymalna wysokość cięcia , 120 mm
- Profil 120 x 120
- Kąt cięcia materiału 90 Stopni i 45
- Stopni Średnica tarczy zbrojonej 400 mm
- Obroty wrzeciona 3510 obr/min
- Moc silnika 4 kW
- Napięcie zasilania 380 V
Do intensywnego cięcia nie zalecam mniejszego silnika. W domowych warunkach wystarczy 3kW, ale nie mniejszy. Znam takie przypadek: gość przecina pręty trzymane luźno w ręce, ale oparte o deskę. Tarcza ma ok 300 mm średnicy. Tarcza wyje, rzęzi, piszczy i co chwilę się klinuje a paski jęczą niemiłosiernie. Zastanawiałem się dlaczego gość jeszcze żyje przy takim traktowaniu sprawy. Chyba tylko dlatego, że ma silnik ok 800W, który przy byle okazji zatrzymuje się a on w tym czasie manipuluje prętem, żeby uwolnić zakleszczoną tarczę, która nie ma żadnej osłony!!! Nikomu nie polecam takiego cięcia. Wolałbym ciąć ręcznie.
Tarcza ma wypisane na boku na jakich obrotach powinna pracować i to trzeba spełnić co pociąga za sobą odpowiednią moc silnika. Tego się nie przeskoczy.


kubadi
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 27 lis 2009, 12:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

jak podłączyć alternator

#13

Post napisał: kubadi » 27 lis 2009, 12:14

Witam jestem tu nowym użytkownikiem
potrzebuje pomocy z podłączeniem alternatora mam problem bo chciałem zrobić spawarke z silnika z pralki frani żebym sie nie zaczadził alternatora 14V i akumulatora 12V 360A i kabli rozruchowych mam już przerobione kable rozruchowe czyli przednie kleszcze uchwyt pod elektrode orginalny podem żabka do masy a końcówki są zakończone klemami potrzebóje pomocy żeby alternator podłączyć tak aby ominąć regulator i żeby ładował akumulator a alternator będzie napędzany silnikiem z frani przesyłam link oco mi chodziło jak utego faceta oto link
kuba


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7724
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#14

Post napisał: pukury » 27 lis 2009, 12:34

witam.
jak masz zamiar spawać stosując napięcie 12V ( powiedzmy 14.5V ) ?
napięcie zajarzenia łuku jest " nieco " większe .
poza tym silnik z frani ma 180W - więc trochę mało .
i jeszcze - jak masz jak zasilać silnik z frani 230V to może lepiej zastosować zwykłą spawarkę ?
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


kubadi
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 27 lis 2009, 12:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

jak podłączyć alternator

#15

Post napisał: kubadi » 27 lis 2009, 16:53

a no mam zamiar prześlesz mi schemat podłączenia alternatora tak aby ładował akumulator może dam silnik spalinowy i zmieni postać spawania obejrzałeś do końca filmik jeśli tak to wiesz co planuje proszę cie wstaw jakieś foto z schematem podłączenia alternatora a przy okazji obejścia egulatora a ja ci wstawie foto do jakiego alternatora potrzebóje schemat odpowiec kiedy mam ci wstawić foto abyś ocenił jak do niego zrobić schemat od przedu i od tyłu wstawie ci foto .z góry dzięki Pozdrawiam
kuba


zdzicho
Posty w temacie: 1

Re: jak podłączyć alternator

#16

Post napisał: zdzicho » 27 lis 2009, 17:19

kubadi pisze:a no mam zamiar prześlesz mi schemat podłączenia alternatora tak aby ładował akumulator może dam silnik spalinowy i zmieni postać spawania obejrzałeś do końca filmik jeśli tak to wiesz co planuje proszę cie wstaw jakieś foto z schematem podłączenia alternatora a przy okazji obejścia egulatora a ja ci wstawie foto do jakiego alternatora potrzebóje schemat odpowiec kiedy mam ci wstawić foto abyś ocenił jak do niego zrobić schemat od przedu i od tyłu wstawie ci foto .z góry dzięki Pozdrawiam
:shock: Ło, mowo polsko cytajonc cie mozno pync. :wink:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1301
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#17

Post napisał: KAJOS » 28 lis 2009, 17:32

Po pierwsze to akumulator służy do wzbudzania alternatora a prąd do spawania pobierany jest z prądu wzbudzonego przez alternator ..... :mrgreen:

[ Dodano: 2009-11-28, 17:36 ]
gizbern pisze:Tniesz konstrukcje stalowe tarczą 400mm przy 60obr/min ???
Przecież to jeden obrót na sekunde!!!
- moze tnie piła do metalu ,obroty by były nawet dobre :)

PS.Tylko posuw zółwia :)
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”