Silnik elektryczny na wrzeciono

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
Mc_Kansy
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3

Silnik elektryczny na wrzeciono

Post napisał: Mc_Kansy » 12 wrz 2008, 15:31

Witam,

Jestem bardzo "napalony" :smile: budową własnego wrzeciona z automatyczna zmianą narzędzi do frezarki cnc, gdyż ceny, jakie zobaczyłem w moim poprzednim wątku na temat wrzeciona są kilka krotnie wyższe, od mojego całego budżetu na frezarkę :sad:

Z tego powodu kilka pytań: czy da się kupić gdzieś silnik elektryczny, który da się po prostu przewiercić na wylot poprzez jego oś, w celu zainstalowania chwytaka do oprawek (stożków) ISO? Jakie obroty musiałby mieć silnik, chcę frezować plastik, drewno, metale miękkie, z tego co czytałem obroty dobiera się odpowiednio do prędkości posuwu? Przyznam, że nie znam się na tym dobrze :sad: Moc, myślę, że ok. 2kW, bo większego silnika nie dam rady "upchać" w suporcie maszyny.

Mam na komputerze zdjęcia, które udostępnił chyba kolega "gmaro", jak przerobił elektrowrzeciono PERSKE na właśnie pneumatyczne - czy on właśnie zrobił otwór w komutatorze, do zamontowania chwytaka?

Bardzo proszę o pomoc, jestem zielony w temacie.
Oczekuje odpowiedzi, czy jest to w ogóle możliwe, a jeśli tak, to prosił bym również o jakieś wskazówki :smile:

Dziękuję i Pozdrawiam!

Tagi:

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Kontakt:

Post napisał: DZIKUS » 12 wrz 2008, 16:23

zdecydowanie latwiej jest osobno zbudowac wrzeciono i napedzac je silnikiem przez pas zebaty. przy okazji mozna zrobic ze 3 stopnie aby zgrubnie regulowac obroty wrzeciona.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Kontakt:

Post napisał: ALZ » 12 wrz 2008, 16:40

Silnik 3 fazowy 2800 obr sterowny falownikiem możesz rozbujać do 5000.