minimum musze mieć 6v pod obciaceniem...
zastosowalem dodatkowe zębatki, przelozenie 1:4
no i silnik w inny sposób trzeba było zamontować,
zostaje czekac na elementy elektroniki





Nieraz to i lepiej nie ufać przypadkowości , bo dopasowujemy rzeczy mniej lub bardziej pasujące do problemu który chcemy rozwiązać . Ja bym do napędu zastosował wkrętarki jakie są sprzedawane bez baterii - są śmiesznie tanie , 10-20zł bez żadnego wysiłku można znaleźć w tej cenie [ mi się udało nawet nabyć szwajcarskiego boscha za 1złkaczyniak pisze: silnik wpadl mi przypadkowo w rece w pracy, prawie już lezal na smietniku:
Dla układu z tym tranzystorem max. dopuszczalny prąd wynosi do 4,5A (do 4A BD282, 0,6A LM317T) z tym, że moc max. BD282 wynosi 37W (to oczywiście z chłodzeniem, czyli sporym radiatorem). W zależnosci od spadku napięcia na tranzystorze podane 3A można pobierać dopiero dla napięcia na wyjściu przekraczającego 20V. Zakładając (przy podanych 25V zasilania i zależnie od trafa)) napięcie wejściowe stałe ok. 30-32V mamy dla 3A (2,5A tranzystor, 0,6A LM) do dyspozycji max. spadek napięcia na tranzystorze ok. 13V, co daje te 20V na wyjściu. Przy 1,2V i 3A na wyjściu na tranzystorze wydzieli się moc >75W a na LMie >18W !!!!panzmiasta pisze:
Co do regulacji silników dc polecam mega prosty regulator za śmieszne 19.24 http://electropark.pl/do-samodzielnego- ... j-020.html , po małym tuningu czyli radiatory na tranzystorach , większej mocy rezystory i konkretniejszy mostek gretza , mamy zapewne osiągnięte 5A [ tu się by musiał Andrzej40 wypowiedzieć jaki max układu ] .