Silnik bocznikowy prądu stałego
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lip 2006, 20:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Silnik bocznikowy prądu stałego
Witam!
Mam silnik o znanych mi parametrach oraz typie:
Silnik bocznikowy prądu stałego
Typ MBC 100 L 1-900, F2, 2.0- 0.33kW, 270- 66V, 8.9- 8.5A, obcowzbudny 320V.
Nie wiem jak sterować takim silnikiem. Czy na przykład na uzwojenie wzbudzenia podaje się na stałe 320V i można już sobie nim nie zawracać głowy a sterować uzwojenie twornika? Może jakoś inaczej?
Za pomoc dziękuję!
Mam silnik o znanych mi parametrach oraz typie:
Silnik bocznikowy prądu stałego
Typ MBC 100 L 1-900, F2, 2.0- 0.33kW, 270- 66V, 8.9- 8.5A, obcowzbudny 320V.
Nie wiem jak sterować takim silnikiem. Czy na przykład na uzwojenie wzbudzenia podaje się na stałe 320V i można już sobie nim nie zawracać głowy a sterować uzwojenie twornika? Może jakoś inaczej?
Za pomoc dziękuję!
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 741
- Rejestracja: 16 lip 2008, 15:07
- Lokalizacja: Polska, Augustow
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 44
- Rejestracja: 02 lut 2008, 19:34
- Lokalizacja: Wrocław
1. Nigdy nie włączmy napięcia twornika do póki nie włączymy wzbudzenia nie wiem dla czego ale na laboratoriach nam zabraniają tak robić tak zapamiętałem tak jest nie dyskutuje na ten temat. kolejność wyłączania silnika jest odwrotna najpierw twornik później wzbudzenie.
Regulacja prędkości obrotowej może odbywać się na kilka sposobów:
1. Poprzez regulacje prądu (napięcia) twornika np. rezystorem, prostownikiem sterowanym, autotransformatorem + prostownik nie sterowany,
2. Poprzez regulacje pradu (napiecia) obwodu wzbudzenia co zapewnia regulacje predkosci obrotowej zarowno w gore jak i w dółw zakresie pradow i predkości dopszczalnych tabliczka znamionowa.
W załaczniki kilka skanow ksiazki i tematu kształtowania charakterystyk SPS obcowzbudnego.
Regulacja prędkości obrotowej może odbywać się na kilka sposobów:
1. Poprzez regulacje prądu (napięcia) twornika np. rezystorem, prostownikiem sterowanym, autotransformatorem + prostownik nie sterowany,
2. Poprzez regulacje pradu (napiecia) obwodu wzbudzenia co zapewnia regulacje predkosci obrotowej zarowno w gore jak i w dółw zakresie pradow i predkości dopszczalnych tabliczka znamionowa.
W załaczniki kilka skanow ksiazki i tematu kształtowania charakterystyk SPS obcowzbudnego.
- Załączniki
-
- 2009-05 (maj).rar
- (8.68 MiB) Pobrany 635 razy
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 741
- Rejestracja: 16 lip 2008, 15:07
- Lokalizacja: Polska, Augustow
Jest tak ponieważ, gdy zabraknie prądu wzbudzenia(zanik strumienia magnetycznego) silnik może się rozbiegać, Zgodnie z wzorem 1.4 z plików które wstawiłeś (str7).Amor pisze:Nigdy nie włączmy napięcia twornika do póki nie włączymy wzbudzenia nie wiem dla czego ale na laboratoriach nam zabraniają tak robić tak zapamiętałem tak jest nie dyskutuje na ten temat. kolejność wyłączania silnika jest odwrotna najpierw twornik później wzbudzenie.
„Jeżeli nie znasz portu do którego płyniesz,
to żadne wiatry nie będą Ci sprzyjać”
Programowanie sterowników PLC Fatek, HMI Weintek, sterowniki maszyn CNC, Mach3;
to żadne wiatry nie będą Ci sprzyjać”
Programowanie sterowników PLC Fatek, HMI Weintek, sterowniki maszyn CNC, Mach3;
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 635
- Rejestracja: 29 mar 2008, 16:48
- Lokalizacja: laski
Tak ogólnie to silniki obcowzbudne to najlepsze silniki na wrzeciona.
Napięcie na komutator podajesz stałe, a obroty regulujesz prądem wzbudzenia.
Im większy prąd wzbudzenia tym niższe obroty i wyższy moment. Moc pozostaje stała jak w przypadku wrzeciona z przekładnią. Niestety jest to najdroższe rozwiązanie z możliwych, ale mamy i wysoki moment i możliwość rozpędzenia do wysokich obrotów (brak przekładni).
Napięcie na komutator podajesz stałe, a obroty regulujesz prądem wzbudzenia.
Im większy prąd wzbudzenia tym niższe obroty i wyższy moment. Moc pozostaje stała jak w przypadku wrzeciona z przekładnią. Niestety jest to najdroższe rozwiązanie z możliwych, ale mamy i wysoki moment i możliwość rozpędzenia do wysokich obrotów (brak przekładni).