piszę z prośbą o pomoc w diagnostyce problemu, silniku asynchronicznym SEW przestał mi działać hamulec i muszę szybko ustalić czemu.
Schemat podłączenia:

Pierwotnie wykorzystywałem podłączenie po lewej, 230VAC na pin 2 i 3, w takiej konfiguracji hamulec działał bez zarzutu.
Niestety musiałem wprowadzić kable do szafy sterowniczej i popełniłem błąd, zarówno do pinu 2 jak i 3 podłączyłem przewód neutralny.
Po poprawieniu okablowania i podaniu 230VAC hamulec już się nie załącza.
Przed hamulcem występuje prostownik BG 1.5

Odkręciłem go i zmierzyłem oporność pomiędzy trzema przewodami od cewki hamulca, otrzymałem mniej więcej takie wartości:
780oHm
520Ohm
175Ohm
1. Czy podłączenie neutralnego do obu pionów (2 i 3) rzeczywiście mogło uszkodzić hamulec bądź układ prostujący?
2. Czy da się stwierdzić lub w prosty sposób sprawdzić czy winny jest moduł BG 1,5 czy sam hamulec?
Nie znam się na elektronice, ale wydaję mi się, że dużo bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie modułu BG 1,5
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, muszę szybko naprawić awarię a dostęp do maszyny jest bardzo utrudniony i wolałbym wymienić tylko to co trzeba.

