
A oto jak ja to czytam:
Silnik (1) przenosi napęd na przekładnię zębatą (6) wałem I. Tam wałem II na trójkę przesuwną, a ta kołem zębatym (8) na wał III. Kolejna zębatka (9) przenosi moment obrotowy na trójkę przesuwną 10. Ta wałem IV i i przekładnią zębatą przenosi napęd na ślimacznicę wałem VII.
Odtąd nie wiem czy dobrze:
Ślimacznica wałem VIII przenosi napęd na (nie wiem co to jest, chyba śruba pociągowa) 2.
To powoduje posuw wzdłuż wału I. Przy wyłączonym silniku, rolę napędu może spełniać korba, na wale V, przenosząca napęd na wał IV przez sprzęgło kłowe. W czasie pracy silnika sprzęgło to jest rozsprzęglone.
Proszę powiedzcie czy jest to dobrze opisane, jeśli nie proszę powiedzcie co zrobiłem źle, ewentualnie podeślijcie zdjęcia lub rysunki złożeniowe takiego układu.
Pozdrawiam