Rysunek wykonawczy - Koło zębate
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
Rysunek wykonawczy - Koło zębate
Witam, mam kilka pytań odnośnie rysunku wykonawczego koła zębatego. Mam schemat jak powinien wyglądać rysunek i mam także już zrobioną większość obliczeń, ale brakuje mi w tym wszystkim odchyłków. W danych mam podaną klasę dokładności (7) ale nie potrafię jej wykorzystać .. Jestem świeżym studentem i tu pojawia się moja prośba o udzielenie pomocy w obliczeniu tych odchyłków. Z góry dziękuje za pomoc 

Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
Odchyłek - tak się to poprawnie nazywa.
Jeżeli masz klasę dokładności, np. H7, to otwierasz książkę do PKM (np. Osińskiego) dla swojego szukasz swojego wymiaru w tabeli, odczytujesz wartość EI (dolna odchyłka), ES (górna odchyłka) i zapisujesz 56H7 = 56 +0,014/0. Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem.
Jeżeli chodzi Ci o ogólne tolerancje, chropowatości... w jakich koła zębate powinny być wykonane, to polecam książkę M. Maziarz "Przekładnie zębate wg norm ISO" - jest kilka przykładowych rysunków ew. Kurmaza - tam tych rysunków też jest kilka.
Pozdrawiam
Jeżeli masz klasę dokładności, np. H7, to otwierasz książkę do PKM (np. Osińskiego) dla swojego szukasz swojego wymiaru w tabeli, odczytujesz wartość EI (dolna odchyłka), ES (górna odchyłka) i zapisujesz 56H7 = 56 +0,014/0. Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem.
Jeżeli chodzi Ci o ogólne tolerancje, chropowatości... w jakich koła zębate powinny być wykonane, to polecam książkę M. Maziarz "Przekładnie zębate wg norm ISO" - jest kilka przykładowych rysunków ew. Kurmaza - tam tych rysunków też jest kilka.
Pozdrawiam
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
Jeżeli tolerowany ma być otwór d=40 mm to tak ø40H7, ale nie piszesz jakie masz polecenie, ani zrozumiale. Dlatego nie jestem w stanie Ci pomóc. napisz po kolei co i jak, a nie półsłówkami to może będę wstanie jakoś Ci to wytłumaczyć.