Ruch posuwisto-zwrotny z zatrzymaniem lewo prawo.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2942
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Gosć namieszał bo ma dwa tematy.
Materiały z drugiego.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[ Dodano: 2015-03-03, 12:56 ]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Szukaj Reciprocating Mechanism
Ja bym to zaprojektował tak
Modyfikacja ostatniego mechanizmu długość zielonego to opóźnienie. Jak widać na filmiku trybik bez problemu zablokuje ruch suwaka kiedy będą "odliczane" te 2 sekudny.
Mogę zaprojektować nawet inne prędkości przy ruchu lewo prawo.
Materiały z drugiego.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[ Dodano: 2015-03-03, 12:56 ]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Szukaj Reciprocating Mechanism
Ja bym to zaprojektował tak
Modyfikacja ostatniego mechanizmu długość zielonego to opóźnienie. Jak widać na filmiku trybik bez problemu zablokuje ruch suwaka kiedy będą "odliczane" te 2 sekudny.

Mogę zaprojektować nawet inne prędkości przy ruchu lewo prawo.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 171
- Rejestracja: 09 lip 2010, 18:56
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Krzywka jest o tyle problematyczna, że jest ogromna w porównaniu do ruchu jaki może wygenerować. Dodatkowo nieregularny kształt, co za tym idzie, nie można jej rozpędzić do większych obrotów.
Niemały jest również ostatni przykład kolegi Decodrew, trzeba przesunąć całą ramę, w której dodatkowo przesuwa się prowadzenie koła zębatego. Dodatkowo ruch jest symetryczny w lewo i prawo, nie ma tu różnicy w postaci zatrzymania a ponownego ruchu. Widzę jeszcze, że nic nie dociska koła zębatego, gdy ono znajduje się w pozycjach dolnej i bocznych.
Dla przykładu:
Listwa w skrajnym położeniu, maksymalnie na prawo.
Obwód koła napędzającego listwę 360° podzielmy na fazy ruchu.
Wprawiamy koło napędowe w ruch:
30° maksymalnie w lewo
następnie
30° zatrzymanie
następnie
30° powrót w prawo
następnie
30° maksymalnie w lewo
następnie
30° zatrzymanie
następnie
30° powrót w prawo
następnie
180° zatrzymanie
koniec cyklu.
Dodatkowo niech pełny obrót koła (pełny cykl) trwa 1 [s].
Niemały jest również ostatni przykład kolegi Decodrew, trzeba przesunąć całą ramę, w której dodatkowo przesuwa się prowadzenie koła zębatego. Dodatkowo ruch jest symetryczny w lewo i prawo, nie ma tu różnicy w postaci zatrzymania a ponownego ruchu. Widzę jeszcze, że nic nie dociska koła zębatego, gdy ono znajduje się w pozycjach dolnej i bocznych.
Dla przykładu:
Listwa w skrajnym położeniu, maksymalnie na prawo.
Obwód koła napędzającego listwę 360° podzielmy na fazy ruchu.
Wprawiamy koło napędowe w ruch:
30° maksymalnie w lewo
następnie
30° zatrzymanie
następnie
30° powrót w prawo
następnie
30° maksymalnie w lewo
następnie
30° zatrzymanie
następnie
30° powrót w prawo
następnie
180° zatrzymanie
koniec cyklu.
Dodatkowo niech pełny obrót koła (pełny cykl) trwa 1 [s].
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
W epoce silnikow krokowych, mikroprocesorow bedziesz sie bawil w mechanizmy mechaniczne ? Mechanizm ma to do siebie ze jesli juz uda ci sie go wymyslec I zbudowac to nie bedziesz go mogl latwo zmodyfikowac pod inne parametry.
Zrob prowadnice, silnik krokowy, mikroprocesor I napisz program. Jakie chcesz zatrzymanie. Jak chcesz zeby to ustrojstwo bylo wyjatkowo mocne to mozesz dodac przekladnie slimakowa I zabezpieczysz to od sil pochodzacych z material ktory przesuwasz I tp.
Zrob prowadnice, silnik krokowy, mikroprocesor I napisz program. Jakie chcesz zatrzymanie. Jak chcesz zeby to ustrojstwo bylo wyjatkowo mocne to mozesz dodac przekladnie slimakowa I zabezpieczysz to od sil pochodzacych z material ktory przesuwasz I tp.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 171
- Rejestracja: 09 lip 2010, 18:56
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Zrobienie tych elementów, to nie lada wyzwanie..
Oczywiście, że w tej epoce jest to powszechnie stosowane rozwiązanie. Figiel polega na tym, aby zrobić to mechanicznie. Wydaje się proste, też tak myślałem, jednak, gdy zacząłem konstruować różne pomysły i przeprowadzać symulacje, zawsze brakowało któregoś z elementów.

Oczywiście, że w tej epoce jest to powszechnie stosowane rozwiązanie. Figiel polega na tym, aby zrobić to mechanicznie. Wydaje się proste, też tak myślałem, jednak, gdy zacząłem konstruować różne pomysły i przeprowadzać symulacje, zawsze brakowało któregoś z elementów.