Rodzaje mocowań tulei cylindrowej na tokarce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11916
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Jeśli chcesz kolego przetoczyć cylinder (silnika spalinowego) na tokarce, to np za pomocą zaciśniętej w szczękach uchwytu tulei pośredniej ze szpilkami do mocowania cylindra:
https://www.cnc.info.pl/topics66/jaki-n ... t57095.htm
http://forums.everything2stroke.com/thr ... hop/page35

http://www.wizid.me/bike-adventures-bmw ... fic-order/
http://bmwvmca.org/joomla/index.php?opt ... &Itemid=37
http://www.princeton.edu/ssp/63-tiger-c ... arburetor/
http://www.swarfrat.com/VintageMotorcyc ... ration.htm
http://www.southbayriders.com/forums/th ... 608/page-5
http://www.thumpertalk.com/topic/926272-torque-plates/
http://www.klemmvintage.com/mxblueprint.htm
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=35331
https://www.cnc.info.pl/topics66/jaki-n ... t57095.htm
http://forums.everything2stroke.com/thr ... hop/page35

http://www.wizid.me/bike-adventures-bmw ... fic-order/
http://bmwvmca.org/joomla/index.php?opt ... &Itemid=37
http://www.princeton.edu/ssp/63-tiger-c ... arburetor/
http://www.swarfrat.com/VintageMotorcyc ... ration.htm
http://www.southbayriders.com/forums/th ... 608/page-5
http://www.thumpertalk.com/topic/926272-torque-plates/
http://www.klemmvintage.com/mxblueprint.htm
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=35331
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11916
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
tu nawet nie trzeba znać języka na zdjęciach wszystko widać, tuleja cylindrowa nie może być bezpośrednio ściskana szczekami bo się zrobi trójgraniaste jajco po rozprężeniu (odmocowaniu). Nawet bardzo szeroko obejmujące część cylindryczną cylindra, praktycznie zamykające obwód zataczane miękkie szczęki nie dają 100% gwarancji że nie zdeformują go lekko do toczenia.bartekh pisze:Z językiem angielskim nie jestem zbyt zaznajomiony
Dlatego stosuje się gruby pierścień pośredni, którego otwór w który wchodzi dolna część cylindra wytacza się na gotowo po zamocowaniu go w uchwycie (nie odmocowując go przez zamocowaniem cylindra, a gwintowane otwory pod szpilki mocujące cylinder powinny być wykonane przedtem).
Tak wiec cylinder jest dociśnięty poosiowo(czołowo) do uchwytu, a nie promieniowo, co zapobiega jego deformacjom. Można zastosować tu różne konstrukcje mechaniczne(szpilki, jarzma, klatki, itp), byle tylko zachować tę zasadę, ale ta ze szpilkami jest chyba najprostsza..
pozdrawiam,
Roman
Roman