Witam.
Jestem studentem Mechaniki i budowy maszyn.
Jestem w "posiadaniu" 2 robotów Fanuc RJ 420, kupiony ze "starej" lini montażowej.
Moje pytanie brzmi w czym (jakim programie) i jak sie programuje tego robota?
On ma wgrane "jakieś" oprogramowanie, zostało kupione do niego, ale nie jest bardzo korzystne więc chciałbym sie nauczyć od podstaw, pisania programów do niego.
Dodam jeszcze to, iż pierwszy ma współpracować z prasą krawędziową. Łapie element za pomocą ssawek (Zostały zamontowane w nim nie standardowo).
2 Robot ma spawać. Została domontowana do niego zwykła spawarka, po prostu robot trzyma uchwyt spawarki. Czy szło by do niego domontować jeszcze jakąś czujkę aby wykrywała materiał?
Oprogramowanie do tych robotów wgrywali jacyś studenci z krakowa, sami niby pisali no ale ja bym chciał sie nauczyć samemu programowania. Ponieważ zlecić komuś coś to nie opłacalne, a poza tym tylko skarzą sie że tego nie idzie bo trudne algorytmy musieliby pisać itp.
Dziękuje za jakąkolwiek pomoc.
Robot Fanuc w czym programować.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
Sprawa wyglada bardzo prosto. Zrób tak:
1. Albo zainwestuj i zapisz sie na jakiś kurs programowania robotow-skoro nie chcesz placić za programy.
2. Albo badz samoukiem - manualka w rece i jazda.
Programy sa do pisania, ale nie sa takie proste - mussz cokolwiek wiedziec na temat programowania.
1. Albo zainwestuj i zapisz sie na jakiś kurs programowania robotow-skoro nie chcesz placić za programy.
Programy sa do pisania, ale nie sa takie proste - mussz cokolwiek wiedziec na temat programowania.
Pozdrawiam Czarny0122.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
Nie miałbym nic przeciwko kursowi ale nie mam czasu na takie coś studia 2 kierunki. nie podołam kursowi.czarny0122 pisze:Sprawa wyglada bardzo prosto. Zrób tak:
A co do 2 to mnie nie zrozumiałeś.
Manual nic mi nie da, ponieważ mam program typu: