Renault Laguna II 1.9DCi - Czarny dym brak mocy
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1911
- Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
- Lokalizacja: Toruń
Renault Laguna II 1.9DCi - Czarny dym brak mocy
Witam.
Zapewne ktoś orientuje się w mechanice pojazdowej i co nieco już liznął ze swoimi maszynkami. Otóż w czasie jazdy nagle laguna straciła moc ... Z wydechu leci czarny dym (bardzo obficie) tak jakby sadza pył. Na niektóre górki ledwo wciągała na jedynce. Temperatura w normie olej również. Wyczyściłem zawór EGR bez zmian. Myślę o katalizatorze ale sam nie wiem ... Komputer nie wykazał błędów, kontrolki nie palą się nie wyrzuca serwisu. Na wolnych obrotach chodzi ładnie jak zwykle nie dymi. Ciężko wkręca się na obroty i przy ponad 2k zaczyna wyrzucać straszną chmurę czarnego pyłu dymu.
Może ktoś byłby w stanie pomóc bardzo bym prosił.
Zapewne ktoś orientuje się w mechanice pojazdowej i co nieco już liznął ze swoimi maszynkami. Otóż w czasie jazdy nagle laguna straciła moc ... Z wydechu leci czarny dym (bardzo obficie) tak jakby sadza pył. Na niektóre górki ledwo wciągała na jedynce. Temperatura w normie olej również. Wyczyściłem zawór EGR bez zmian. Myślę o katalizatorze ale sam nie wiem ... Komputer nie wykazał błędów, kontrolki nie palą się nie wyrzuca serwisu. Na wolnych obrotach chodzi ładnie jak zwykle nie dymi. Ciężko wkręca się na obroty i przy ponad 2k zaczyna wyrzucać straszną chmurę czarnego pyłu dymu.
Może ktoś byłby w stanie pomóc bardzo bym prosił.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3730
- Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Czarny dym to spalanie beztlenowe - powstaje czad itp. Zobacz, czy wlot powietrza i filtr jest OK.
Otwórz puchę na filtr powietrza i zobacz, jak zadziała.
Ponoć częste są awarie turbin.
Jak Ci stanęła to nic dziwnego, że auto ma problem z dostarczeniem powietrza do cylindrów.
Jeśli to właśnie problem z zasilaniem silnika w powietrze, to im wyżej z obrotami, tym bardziej kopci na czarno.
Otwórz puchę na filtr powietrza i zobacz, jak zadziała.
Ponoć częste są awarie turbin.
Jak Ci stanęła to nic dziwnego, że auto ma problem z dostarczeniem powietrza do cylindrów.
Jeśli to właśnie problem z zasilaniem silnika w powietrze, to im wyżej z obrotami, tym bardziej kopci na czarno.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 564
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 248
- Rejestracja: 01 gru 2011, 22:35
- Lokalizacja: Warszawa
Miałem podobnie, okazało się, że rozrząd był przestawiony, silnik miał problemy z odpaleniem jak już odpalił to nie miał mocy, za mną dym czarny i to taka konkretna chmura. Niech Ci mechanik sprawdzi pasek rozrządu. Mój mechanik powiedział, że pierwszy raz widzi coś takiego, żeby się rozrząd przestawił i nie rozwalił silnika ale mi się przyfarciło, może u Ciebie jest to samo.
Solidworks, SprutCam, HSMWorks,
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1911
- Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
- Lokalizacja: Toruń
Silnik odpalał i ładnie chodził na wolnych. Jak był zimny ciągnął w miarę jak się rozgrzał lipa. Dzisiaj juz lepiej jechal i byłem u mechanika ... Skasował błędy po odłączeniu kostki egr i jakieś jeszcze. Sprawdził turbo i odoleił przewody. Teraz odzyskal moc i ładnie idzie chodź jeszcze puści dyma ale mało widocznego. Szczerze mechanik sam powiedział że nie wie co było a jak zamuli się
znow to wtedy podjechać i będzie sprawdzał. Możliwe ze zawiesiło się turbo bo wcale go nie było słychać a teraz gwiżdże jak dawniej.
Dziękuję za sugestie
znow to wtedy podjechać i będzie sprawdzał. Możliwe ze zawiesiło się turbo bo wcale go nie było słychać a teraz gwiżdże jak dawniej.
Dziękuję za sugestie

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 564
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09
- Lokalizacja: Gdzieś w Europie
Kolego napiszę tak olej w układzie dolotowym nie wróży nic dobrego przyczyny mogą być dwie pierwsza ta bardziej optymistyczna to niedrożne odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika tzw.odma druga niestety już mniej optymistyczna to puściło uszczelnienie turbiny po stronie koła kompresji tzw strona zimna turbiny.Prawdopodobną przyczyna twojego problemu jest błędny odczyt z czujnika ciśnienia doładowania w skutek jego zaolejenia,ecu porównuje odczyt z czujnika ciśnienia atmosferycznego oraz czujnika ciśnienia doładowania i na tej podstawie reguluje pracą turbiny,moja rada zaopatrz się w preparat w spray-u taki do odtłuszczania tarcz hamulcowych i w przypadku gdy auto znów straci moc poszukaj czujnika ciśnienia doładowania będzie na rurce od intercoolera wyjmij go nie odłączając przewodów i przemyj tym preparatem do tarcz poczekaj aż preparat odparuje zamontuj czujnik i sprawdź powinno pomóc .Pozdrawiam