Renault Laguna II 1.9DCi - Czarny dym brak mocy
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
u mnie jest z jednej strony intercooler ( wylot ) w oleju a z drugiej suchy jak pieprz. Tyczy się to A6 2,5tdi z tym najgorszym niby silnikiem.
Też myślałem że odma , że turbina a oba urządzenia są ok.
Porównałem to z innym silnikiem , młodszym i to sporo i było dokładnie tak samo.
Ale fakt , auto nie traciło mocy i nie leciała sadza.
A w innym przypadku ( ford mondeo ) miałem ten sam objaw ( sadza ) jak strzeli wąż do intercoolera , wymienili w serwisie a po kilku dniach auto straciło moc przez zawór EGR. Oczywiście sadza była ale w małych ilościach.
w A6 VAG nic nie pokazał po mimo że olej był na czujniku. Po prostu bez zmian turbina pchała auto po mimo umycia czujnika
Ale uwaga jest słuszna ... oleju w tym miejscu nie powinno być. Odma to pół biedy , ale turbo to już wydatek.
Ale da się to łatwo ustalić skąd olej się pojawia.
Też myślałem że odma , że turbina a oba urządzenia są ok.
Porównałem to z innym silnikiem , młodszym i to sporo i było dokładnie tak samo.
Ale fakt , auto nie traciło mocy i nie leciała sadza.
A w innym przypadku ( ford mondeo ) miałem ten sam objaw ( sadza ) jak strzeli wąż do intercoolera , wymienili w serwisie a po kilku dniach auto straciło moc przez zawór EGR. Oczywiście sadza była ale w małych ilościach.
w A6 VAG nic nie pokazał po mimo że olej był na czujniku. Po prostu bez zmian turbina pchała auto po mimo umycia czujnika
Ale uwaga jest słuszna ... oleju w tym miejscu nie powinno być. Odma to pół biedy , ale turbo to już wydatek.
Ale da się to łatwo ustalić skąd olej się pojawia.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
ja mam najgorsze wydanie 2,5tdi. Wszyscy narzekają na te silniki że wałki się zacierają że trudno się rozrząd wymienia że to , że tamto ...
ja nim zrobiłem przeszło 100 000km i wymieniłem sam rozrząd za 4h a w zeszłym tygodniu koło pasowe plus rolki i pozostałe paski.
Fakt , trochę puszcza dymek ale nie długo biorę się za wtryski i może turbinę.
Poprzedni właściciel miał takiego ulubionego mechanika. Co 2..3 miesiące mu wymieniał termostat bo się zacinał. Uprzedził mnie o tym i mnie sie też pojawiło 120C na wskaźniku.
Ale ...
chłodnica też miała temperaturę na wylocie. I tym to prostym sposobem wymieniłem czujnik tem. za 30zł i już termostat działa normalnie.
Po prostu , jest fachowiec i "fachowiec".
ja nim zrobiłem przeszło 100 000km i wymieniłem sam rozrząd za 4h a w zeszłym tygodniu koło pasowe plus rolki i pozostałe paski.
Fakt , trochę puszcza dymek ale nie długo biorę się za wtryski i może turbinę.
Poprzedni właściciel miał takiego ulubionego mechanika. Co 2..3 miesiące mu wymieniał termostat bo się zacinał. Uprzedził mnie o tym i mnie sie też pojawiło 120C na wskaźniku.
Ale ...
chłodnica też miała temperaturę na wylocie. I tym to prostym sposobem wymieniłem czujnik tem. za 30zł i już termostat działa normalnie.
Po prostu , jest fachowiec i "fachowiec".

Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 564
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
2,5tdi i 2,5td i 2,5tdi ....itd i itd ... jest mnóstwo odmian tego silnika.
mój był tym z pierwszych co mu się niby wałki rozrządu zacierają.
I tak faktycznie było ale jak dbasz o niego , wymieniasz rozrząd z takim naciągiem pasa jak ma być , lejesz syntetyk .... to silnik chodzi jak należny.
A turbina ... no , niestety. zużywa się i to zdecydowanie szybciej niż silnik ...
Ale i tak sobie chwalę ten silnik. 6l w trasie przy 120....130km/h w mieszanym cyklu do 8,5l.
mój był tym z pierwszych co mu się niby wałki rozrządu zacierają.
I tak faktycznie było ale jak dbasz o niego , wymieniasz rozrząd z takim naciągiem pasa jak ma być , lejesz syntetyk .... to silnik chodzi jak należny.
A turbina ... no , niestety. zużywa się i to zdecydowanie szybciej niż silnik ...
Ale i tak sobie chwalę ten silnik. 6l w trasie przy 120....130km/h w mieszanym cyklu do 8,5l.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 564
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
- Lokalizacja: Ostrołęka
Ja aż tak dużo odmian tego silnika nie znam kiedyś o mało nie kupiłem tego co dmucha uszczelkami. Każdy silnik ma swoje plusy i minusy i trzeba się nauczyć z tym żyć. Albo po okresie gwarancji kupować nowe auto
.

„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway
- Ernest Hemingway
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 cze 2021, 19:18
Re: Renault Laguna II 1.9DCi - Czarny dym brak mocy
Laguna była podpięta pod kompa i wyskoczył błąd czujnika ciśnienia doładowania wymieniłem już 3 ale jest ten sam problem dodam jeszcze że do puki nie zaświeci się błąd check injection auto normalnie pracuje ma przyspieszenie i nie kopi
Proszę o pomoc !!!!
Proszę o pomoc !!!!
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 800
- Rejestracja: 01 lip 2013, 00:27
- Lokalizacja: Krk
Re: Renault Laguna II 1.9DCi - Czarny dym brak mocy
Kolega chyba fora pomylił bo dopiero się zarejestrował… 
„Trudne czasy tworzą silnych ludzi, silni ludzie tworzą dobre czasy, dobre czasy tworzą słabych ludzi, a słabi ludzie tworzą trudne czasy”…