witam
mam starą polską tokarkę "famot"i chciałbym sie dowiedzieć czy istnieje możliwość zamontowania jakiegoś urządzenia do zmniejszenia prędkości obrotów//są tam 4 prędkości,//zmiana za pomocą kół pasowych//,ale najwolniejszy bieg jest i tak za szybki//
tak więc czy istnieje możliwość zamontowania czegoś co sprawi ,że będzie płynna regulacja obrotów?
dzięki z góry za odp..
pzdr
regulacja prędkości obrotów w tokarce..
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Temat był parę razy wałkowany na Forum, w wielkim skrócie :
1. Falownik podłącza się bezpośrednio na zasilanie silnika
2. Prędkość reguluje się najczęściej potencjometrem podłączonym do falownika lub przyciskami na falowniku. Można też użyć przełączników.
3. Falownik przejmuje kontrolę nad silnikiem i jego zabezpieczeniem.
4. Pamiętać należy o chłodzeniu silnika przy obniżonej prędkości obrotowej (spada wydajność wentylatora na osi silnika).
5. Do obsługi wystarczy w/w potencjometr + przełączniki Lewo/Prawo i ew. Stop lub przyciski na falowniku (zależnie od modelu)
6. Moc falownika podaje się przeważnie jako moc podłączonego silnika, w Twoim przypadku potrzebujesz falownika 2,2 kW min.
7. Większość falowników ma odp. wej/wyj mogące sterować ew. hamulcami,sprzęgłami, pompkami itp. funkcjami związanymi z obrotami wrzeciona.
1. Falownik podłącza się bezpośrednio na zasilanie silnika
2. Prędkość reguluje się najczęściej potencjometrem podłączonym do falownika lub przyciskami na falowniku. Można też użyć przełączników.
3. Falownik przejmuje kontrolę nad silnikiem i jego zabezpieczeniem.
4. Pamiętać należy o chłodzeniu silnika przy obniżonej prędkości obrotowej (spada wydajność wentylatora na osi silnika).
5. Do obsługi wystarczy w/w potencjometr + przełączniki Lewo/Prawo i ew. Stop lub przyciski na falowniku (zależnie od modelu)
6. Moc falownika podaje się przeważnie jako moc podłączonego silnika, w Twoim przypadku potrzebujesz falownika 2,2 kW min.
7. Większość falowników ma odp. wej/wyj mogące sterować ew. hamulcami,sprzęgłami, pompkami itp. funkcjami związanymi z obrotami wrzeciona.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ