"realny" silnik modelarski - możliwe??
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 66
- Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
- Lokalizacja: Łódź
"realny" silnik modelarski - możliwe??
Będąc na różnych wystawach i zawodach modelarskich na których ścigają się modele samochodów z silnikami spalinowymi zawsze denerwowała mnie jedna rzecz - potworny hałas i liczba obrotów modelarskich silników spalinowych. Jako, że jestem modelarzem kolejowym, a tutaj tzw. hiperrealizm jest obłędem każdego kto chce zrobić naprawdę dobry model lokomotywy czy wagonu wpadła mi do głowy jedna myśl i jakoś nie może z niej wyjść:
Czy jest możliwe zbudowanie tak małego silnika który będzie spełniał dwie cechy mocno powiązane ze sobą, a upodabniające go do prawdziwego:
1) dźwięk - chodzi o to żeby nie wył tak porzeraźliwie jak suszarka babci marki "zdiełano w cccp" tylko ładnie turkotał jak np. diesel
2) obroty - ilość obrotów rzędu 10 000 jest przerażająca - czy nie może pracować płynnie przy powiedzmy 1000 obr/min??
Czy jest możliwe zbudowanie tak małego silnika który będzie spełniał dwie cechy mocno powiązane ze sobą, a upodabniające go do prawdziwego:
1) dźwięk - chodzi o to żeby nie wył tak porzeraźliwie jak suszarka babci marki "zdiełano w cccp" tylko ładnie turkotał jak np. diesel
2) obroty - ilość obrotów rzędu 10 000 jest przerażająca - czy nie może pracować płynnie przy powiedzmy 1000 obr/min??
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7724
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! ja jakobyły
( modelarz lotniczy ) mogę powiedzieć że chyba raczej nie da się tego zrobić . generalnie chodzi o to że silniki o tych pojemnościach żeby uzyskać jakąś sensowną moc muszą miec duże ( bardzo duże ) obroty . mają po prostu mały moment więc muszą " nadrabiać " obrotami . . pozdrawiam !!

Mane Tekel Fares
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Tak jak kol. pukury pisał - to jest niemożliwe. Już w silnikach modelarskich widać zależność między pojemnością a obrotami 2,5cmm=20 000 5cm=14 000 itd.
Faktycznie w modelarstwie kolejowym musi to być komiczne. Wyobrażam sobie lokomotywę manewrową SM42 z silniczkiem 2,5cm
W najlepszej sytuacji są modelarze lotniczy z silnikami odrzutowymi to jest bardzo realistyczne.
Faktycznie w modelarstwie kolejowym musi to być komiczne. Wyobrażam sobie lokomotywę manewrową SM42 z silniczkiem 2,5cm

W najlepszej sytuacji są modelarze lotniczy z silnikami odrzutowymi to jest bardzo realistyczne.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 674
- Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
- Lokalizacja: z sasiedztwa
Widze juz to goloszenie na allegor:
Lokomotywa odrzutowa, predkosc maksymalna 502km/h (tak jak Maglev), mozliwosc podlaczenia 100tyś wagonów.
Zadzwoniłby ktoś oczywiscie z PKP i powiedzialby ze bierze ja od reki, a modelarz na to prosze pana wysle ja panu poczta

Lokomotywa odrzutowa, predkosc maksymalna 502km/h (tak jak Maglev), mozliwosc podlaczenia 100tyś wagonów.
Zadzwoniłby ktoś oczywiscie z PKP i powiedzialby ze bierze ja od reki, a modelarz na to prosze pana wysle ja panu poczta


Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1243
- Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
- Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
- Kontakt:
a tak z ciekawosci zapyatm jaka jest pojemnosc najwiekszych standardowych silnikow w modelach samochodow? np w monster truckach? te silniki sa dwusuwowe?
da sie taki silnik zrobic samemu metodami obrobki skrawaniem, czy neiktore czesci musza byc odlewane (szczeliny dolotowe w bloku?) ?
da sie taki silnik zrobic samemu metodami obrobki skrawaniem, czy neiktore czesci musza byc odlewane (szczeliny dolotowe w bloku?) ?
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu
-nie, nie jesteś synu
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
Jedyne realnie brzmiące silniki jakie słyszałem to lotnicze silniki odrzutowe.
Są jednak pewne ale:
cena samego silnika ok. 8000.- ... ( $
)
spalenie ........... ok. 15l benzynki starczy na 5 min. lotu. ( model myśliwca to tak naprawdę bak paliwa z silnikiem ),
5 min. lotu daje praktycznie jedno podejście do lądowania - jak go szybko nie posadzisz ..
Są jednak pewne ale:
cena samego silnika ok. 8000.- ... ( $

spalenie ........... ok. 15l benzynki starczy na 5 min. lotu. ( model myśliwca to tak naprawdę bak paliwa z silnikiem ),
5 min. lotu daje praktycznie jedno podejście do lądowania - jak go szybko nie posadzisz ..

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Niedawno mialem blok takiego silniczka w reku w sumie nic skomplikowanego jeśli chodzi o obróbkę (pomijam dokładność) ale kanały dolotowe są nie do przeskoczenia . Tylko odlew . Chyba żeby mocno pokombinować ale prawdopodobnie by trzeba było zrobić nowy projekt pod katem możliwości obróbki skrawaniem całości .da sie taki silnik zrobic samemu metodami obrobki skrawaniem, czy neiktore czesci musza byc odlewane (szczeliny dolotowe w bloku?) ?
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7724
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! były silniki modelarskie ( i pewnie są ) z kanałami frezowanymi ( np. niemiecki jena2.5cm) ale miały odpowiednią konstrukcję cylindra ( w nim właściwie były kanały ) . w sumie mając tokarkę / frezarkę można sokojnie taki silnik zrobić . przerabiałem żarowe na samozapłonowe i odwrotnie - majć do dyspozycji dość prostą tokarkę . problem był tylko z gwintem pod świecę żarową ( 1/4 cala 32 zw/cal o ile pamiętam ) ale jakoś się dało . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares